سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۲۷
آیا «حسینی مکارم» از پرونده املاک نجومی تبرئه شده است؟

چرا برخی اصلاح‌طلبان با سرپرست جدید شهرداری مخالفند/ مچ گیری BBC فارسی از شورای شهر +تصاویر

چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 603362
رضا حقیقت نژاد از کارمندان بی بی سی فارسی نیز نوشته است: «شورای شهر تهران آقای حسینی مکارم که از جمله دریافت کنندگان املاک نجومی از قالیباف بوده را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کرده و همزمان از قوه قضاییه گلایه دارد چرا به فساد دوران قالیباف رسیدگی نمی شود؛ سنگ پای قزوین»
چرا برخی اصلاح‌طلبان با سرپرست جدید شهرداری مخالفند/ مچ گیری BBC فارسی از شورای شهر +تصاویر
گروه سیاسی جهان نيوز: سمیع الله حسینی مکارم معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران بعد از پذیرفته شدن استعفای دوم نجفی با 14 رای موافق به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب شد.

به گزارش جهان نيوز، حسینی مکارم  دارای سابقه تحصیل در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در حوزه اقتصاد نظری و اقتصاد برنامه‌ریزی است و در کارنامه کاری خود سابقه کار در مدیریت اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۴ تهران، معاون اداری و مالی آموزش و پرورش تهران و مدیر کل مدارس شبه قاره هندو مدیرکل بودجه و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش را  دارد.

وی در طول دولتهای نهم و دهم از آموزش‌ و پرورش جدا و به سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران و پست بانک رفت و از آغاز دولت روحانی به عنوان معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری (معاون نجفی، سلطانی فر و احمدی فر) منصوب شد.

وی همچنین سابقه کار در سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران را دارد و با آغاز کار نجفی به عنوان شهردار تهران، حسینی مکارم به عنوان معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران انتخاب شد و در حال حاضر با  پذیرفته شدن استعفای نجفی به صورت موقت به سمت سرپرست شهرداری تهران انتخاب شده است.

اما انتخاب سمیع‌الله حسینی مکارم، معاون نجفی به عنوان سرپرست شهرداری تهران، با شگفتی و اعتراض روزنامه‌نگاران و کنشگران سیاسی روبرو شده است. اصلاح‌طلبان پیش‌تر از او به عنوان یکی از عوامل پرونده املاک نجومی نام برده‌اند.
 

 
یاشار سلطانی، مدیر مسئول وبگاه "معماری نیوز" که مدعی است اسناد مربوط به "املاک نجومی" را افشا کرده در توئیتی نوشت: «عدم معرفی دکتر حناچی به عنوان گزینه سرپرستی شهرداری تهران جای تاسف دارد. کاش به جای کسی که اسمش در پرونده املاک نجومی مطرح بود، ایشان که از مخالفین و موانع شهرفروشی توسط قالیباف بود به عنوان سرپرست منصوب می‌شد. زمانی که حناچی با قالیباف می‌جنگید، مکارم تخفیف ۵۰درصدی املاک نجومی می‌گرفت.»
 

 
محمود صادقی، نماینده اصلاح طلب مجلس نیز طی توییتی نوشته است: "انتخاب سرپرست شهرداری از اختیارات شورای شهر است. اما انتظار می‌رفت، کسی را بر می گزیدند که هیچ شائبه ای درباره اش وجود نداشت. انتظار می رود شورا در انتخاب شهردار حساسیت و توجه بیشتری در مورد شفافیت و پاکدستی داشته باشد"

آمنه شیرافکن، خبرنگار پارلمانی روزنامه اصلاح طلب شرق هم خطاب به الهام فخاری، عضو شورای شهر تهران توئیت کرده است: «خانم فخاری شما هم میشه با مردم حرف بزنید و بفرمایید اخبار مرتبط با درج نام حسینی مکارم در فهرست دریافت کنندگان املاک نجومی (۶۷۰میلیون تومان تخفیف غیرقانونی) صحت دارد یا نه؟ اگر صحت دارد معنای رای شورای شهر به ایشان چیست؟»
 

 
حسین باستانی، از تحلیلگران بی بی سی فارسی نیز در یک توئیت می‌نویسد: « اعضای شورای شهر لابد برای انتخاب یکی ازسودبرندگان پرونده املاک نجومی به عنوان سرپرست شهرداری تهران هزار توجیه خواهند داشت. یادم می‌آید برخی حضرات شورای اول که بی وقفه مشغول توجیه کارهایشان بودند، بعدا گفتند نمی‌فهمند چرا فقط ۱۲درصد مردم پایتخت در انتخابات شورای دوم رای دادند.»
 

 
رضا حقیقت نژاد یکی دیگر از کارمندان بی بی سی فارسی نیز نوشته است: «شورای شهر تهران آقای حسینی مکارم که از جمله دریافت کنندگان املاک نجومی از قالیباف بوده را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کرده و همزمان از قوه قضاییه گلایه دارد چرا به فساد دوران قالیباف رسیدگی نمی شود؛ سنگ پای قزوین»

در همین حال، محمد علیخانی، عضو شورای شهر تهران،‌ در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره حواشی سرپرست شهرداری تهران می‌گوید: «چطور تا دیروز که ایشان معاون شهرداری تهران بود اشاره‌ای به این موضوع نشد؟ قبلاً بارها درباره خط و ربط سیاسی معاونان آقای نجفی حرف‌وحدیث‌هایی مطرح شده بود اما در این مورد کسی چیزی اعلام نکرد.»

او ادامه می‌دهد: «من کسی را متهم به دروغ‌گویی نمی‌کنم، اما اسنادی به دست ما نرسیده که نشان دهد تخلف یا سوءاستفاده ایشان در پرونده موسوم به املاک نجومی اثبات شده است. این پرونده در اختیار قوه قضاییه است و به ما هم گزارشی نداده‌اند اما وقتی ایشان به عنوان معاون شهردار انتخاب شدند از این دست حرف‌ها مطرح نشد و گزارشی هم به شورای شهر ندادند. تا جایی که من شنیده‌ام گویا ایشان در مورد پرونده املاک نجومی تبرئه شده‌اند.»

این در حالیست که پیش از این خبرگزاری تسنیم، طی گزارشی در باره انتخاب حسینی مکارم با عنوان "بازی موش و گربه اصلاح‌طلبان با ماجرای املاک نجومی نوشت: «امروز اصلاح طلبانی که با پرچم فسادستیزی و مبارزه با رانت‌خواری روی کار آمدند، از فریبکاری یا حواس پرتی ناشی از دروغگویی، کسی را سرپرست شهرداری کردند که ده‌ها نفر مثل او را به اسم دریافت املاک نجومی در افکار عمومی بی‌آبرو کردند.»

ابتدای شهریور سال 95 بود که همزمان با جدی‌ شدن احتمال حضور قالیباف در انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی اصولگرایان، یکی از سایت‌های خبری با انتشار خبری مدعی شد که شهرداری تهران تعداد زیادی ملک را بدون رعایت ضوابط قانونی به افراد مختلف حقوقی و حقیقی پرداخت کرده و حجم این تخلف را بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

در این لیست، نام افراد زیادی از بخش‌های مختلف از اعضای شورای شهر گرفته تا برخی خبرنگاران وجود داشت.
رسانه‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب در مدت کوتاهی (2 روز) بعد از انتشار این ادعا، به صورت موازی و هماهنگ با اسم رمز، "املاک نجومی" شروع به تحلیل و اتهام‌زنی به شهردار، اعضای شورای شهر و کلیت جناح اصولگرا پرداختند تا بتوانند با این حربه، از یک سو ننگ و افتضاح حقوق‌های نجومی و واکنش‌های جامعه نسبت به خود را کمرنگ کنند و از سوی دیگر، از ماه‌ها قبل شروع به تخریب یکی از گزینه‌های اصلی جناح رقیب در انتخابات ریاست جمهوری بپردازند.

روزها و ماه‌ها از جریان‌سازی اصلاح‌طلبان با این ادعاها می‌گذشت و آنها هر روز با تکیه و تأکید بر رقم 2 هزار میلیارد تومان و فساد خواندن آن، از نهادهای مسئول چون سازمان بازرسی می‌خواستند که هر چه‌ سریع‌تر با شهردار فاسد!‌ برخورد شود.

بعداً و با شکایت چند عضو شورای شهر تهران بابت تهمت ناروایی که به آنها زده شده بود، مشخص شد مدیر این سایت از طریق یکی از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران به این نامه‌ها دسترسی پیدا و آنها را منتشر کرده است. هر چند محسن پیرهادی نیز بعدها اعلام کرد، در جریان تحقیقات مشخص شده که محمدعلی نجفی شهردار تهران (تا ساعتی پییش) و پیروز حناچی معاون وی نیز کاملا از جزئیات این سناریو با خبر بودند.

با گذشت زمان، روشن شدن ابعاد این جریان‌سازی و اعلام نتیجه تحقیقات در مراجع قضایی، اصلاح‌طلبان نیز کم کم خود را عقب کشیدند و ترجیح دادند دیگر ورود چندانی به این موضوع نداشته باشند.

در حالی که آنها مدعی فساد 2200 میلیارد تومانی بودند، نهایتاً دادستان تهران کل رقم تخلف را چیزی حدود 7 میلیارد تومان اعلام کرد و با اشاره به صدور 182 فقره قرار نهایی در این پرونده‌ها، در خصوص نوع قرارها افزود: 12 پرونده منتهی به صدور قرار جلب به دادرسی شده و 170 مورد قرار منع تعقیب صادر شده است.

وی مبنای دادستانی در صدور قرار منع تعقیب را، قرار دادن تفاوت قیمت در زمان واگذاری املاک و قیمت هیأت کارشناسی تعیین شده توسط بازپرس دادسرا اعلام کرد و افزود: 40 نفر از کسانی که قرار منع تعقیب درباره آن‌ها صادر شده است یا ملکی نگرفته‌اند و یا قرارداد واگذاری املاک فسخ شده بود. در 130 مورد هم با توجه به این‌که بهای واگذاری ملک با قیمت هیأت کارشناسی تفاوت کمی داشت، ثمن معامله متعارف ارزیابی و قصد مجرمانه احراز نشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با لابی بازی و نان قرض دادن به هم یک ملت را سرکار گذاشته اند
Iran, Islamic Republic of
واقعا شعور مردم را به سخره گرفته اند اون از تذکرات فرمالیته و سوالهای بی ربط و ژشت دفاع از حقوق مردم و جلسات نمایشی مثلا استیضاح وزیران گرفته...این هم شو تبلیغاتی استعفای شهردار و عدم پذیرش شورا و دوباره استعفا و....
با وقت و کار و زندگی مردم چه می کنند!. چه می کنند! مردم چه دردی دارند اینها به فکر چه هستند!
.
خواهشا این مسخره بازی ها را تمام کنید و بیشتر از این عرض و آبرو خود را نبرید و اعصاب مردم را هم خرد نکنید.
Iran, Islamic Republic of
افسادطلبند. بهتر بود زودتر از این ها، میشناختیدشان.
United Arab Emirates
حالا اصلاح طلب ها حقوق نجومی گرفتند و اصولگراها هم املاک نجومی دیگه دعوا نداره که با هم بخورید مردم هم بوق هستند
Iran, Islamic Republic of
اولا املاک نجومی، اثبات نشد. شایدم به خونه های 50، 60 متری میوید نجومی!
ثانیا همه که املاک نجومی رو افسادطلبان مطرح کردن تا حقوق های نجومی کثیفشون، فراموش بشه.
ثالثا انقلاب، محدود به اصولگرا و اصلاح طلب نیست. انقلاب، متعلق به مردم و وفاداران به انقلابه و هر کسی اشتباه کرد، به خودش مربوطه. مردم، در هر حال، حامی انقلاب و اسلام هستند.
رابعا اشکال ما به افسادطلبان که در واقع فسادشونه، حقوق های نجومی نیست. چیزی بیش از این هاست و اون، فکرهای فاسده. اصولگرایی، هیچ وقت موافق حقوق های نجومی یا املاک نجومی نبوده و نیست. اما در تاریخ اصلاح طلبان و در اظهار نظر و عملکردشان، تا بوده، دفاع از فساد و پلشتی و زشتی بوده.
آیا اصلاح طلبان ایران، موافق حقوق بالای مدیران نبودند؟!
آیا نمیگفتند ساده زیستی، چیز چرتیست؟!
آیا در روزنامه هایشان نمی نوشتند مدیر باید خوب بخورد تا خوب کار کند؟!!!
آیا از چند دختر بی حجاب معدود فریب خورده یا پادو در خیابان انقلاب، حمایت نکردند؟!
آیا از بی حجابی دفاع نکردند؟
از رقص در همایش شهرداری دفاع نکردند؟
از وردستان چوب لباسی مدیران که کت آن ها را در دست میگیرند، استفاده نکردند؟
از تلاطمات بازار ارز، استفاده نکردند؟
از جنایات داعش در عراق و سوریه، دفاع نکردند؟
از فتنه و فتنه گران، دفاع نکردند؟
از کدام یک از این موارد، اصولگرایان دفاع کردند؟!
شما یک گروه پلید به نام افسادطلبان رو، با کی مقایسه میکنید؟!
افسادطلبان رو باید با صهیونیست ها مقایسه کنید.
Iran, Islamic Republic of
شما دقیقا؛ تمرکز کنید همین کار را می کنند
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز شما با این تحلیل دلیل استعفای نجفی را تلویحا اعلام می کنید
نقطه تلاقی
Iran, Islamic Republic of
از قدیم گفته اند خدا تیر و تخته رو باهم جور می کنه! چه پیوند مبارکی! مشخص شد غارتگران بیت المال موسوم به املاک نجومی و حقوقهای نجومی همه از یک آخور می خورند.
Iran, Islamic Republic of
شورای پنجم = شورای اول.
.
عملکرد قابل توجه شورا و شهرداری تهران: تعویض نام خیابان از نفت به مصدق.
...
امین
Iran, Islamic Republic of
و همچنین تعطیلی مترو خط 7 اگه اشتباه نکنم خط 7 بود. که گفتن تا عید دوباره افتتاح میکنن بلکه به اسم خودشون بزنن. که فعلا مردم رو الاف کردن
بیژن
لطفا بنویسید افسادطلبان نه اصلاح طلبان !چون هرچه فساد و انحراف در مسیر دین و اسلام و قرآن و خط امام خمینی اتفاق افتاده است بخش عمده آن به این جماعت برمیگردد..
Iran, Islamic Republic of
من نه به اصلاح طلب اعتقاد دارم و نه اصولگرا
...
Iran, Islamic Republic of
اين بخوبي نشون ميده همه دعاها سر لحاف ملائه و راست وچپ و اصولچرا وافساد طلب همش كشكه.(بزن جهان اگه آزاداه اي بي سانسور)
Iran, Islamic Republic of
اصولچرا که کشکه. اما اصولگرا، انقلابی مؤمنه و سرورته.
افسادطلب هم کشکه. اصلاح طلب هم کشکه. چون معلوم شده منظورش از اصلاح، اصلاح دینه.
یعنی بین افسادطلب و اصلاح طلب و اصولگرا و اصولچرا، اصولگرا سرورت شد، ...
Iran, Islamic Republic of
چرا شما تندروها با نجفی مخالف بودید؟
برای این که تخلفات رفیقتون را رو کرد
Iran, Islamic Republic of
سانسورچى بى بصيرت ! خجالت بكش ! همين كه اكثر كامنت هاى مخالفين و منتقدين رو سانسور و تحريف ميكنيد نشون دهنده اينه كه اكثر قريب به اتفاق اين حرفها در باره شما حقيقت داره.
خدايا گواه باش اين طيف حقه باز تر از اصلاح طلبهاست !
Iran, Islamic Republic of
خیلی سانسور می کنن . خیلی و جالب اینجاست که حتی اگر از بنیانگزار جمهوری اسلامی تعریف کنی هم سانسور میشه . واقعا خط و ارمانهای خمینی کبیر ره این بود ؟ صحبتهای ایشون را زدم سانسور کرد جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
تخلفات رفیقشون هم که ترفندی بود که نگرفت و الان شده تف بالا سر برای اینا
Iran, Islamic Republic of
... آقايون رهپويانى ! تا ديروز دلم بهتون خوش بود كه باهاتون يه نقاط اشتراكي دارم اما با اين دروغ و دونگ ها مى بينم نه بابا! از گفتن هيج دروغى ابا نداريد ! آخه حقيقت نژاد كسى بود كه ويژه نامه ٩ دو رو براى تشكيلات قاليباف درآورد و الآن هم در سايت خبرى ايران واير كار ميكنه اما شما با بصيرتان عالم مى چسبونيدش به بى بى سى ! خوش به سعادت تون واقعاً، كه دروغهاى خداپسندانه اى ! ميگيد !
Iran, Islamic Republic of
یک مسؤل پاکدست و دلسوز در ایران نام ببرید که واقعا بخاطر مردم و مملکت خدمت صادقانه میکند و جایزه بگیرید
Iran, Islamic Republic of
رهبر معظم انقلاب، قاسم سلیمانی، سعید جلیلی، ابراهیم رئیسی، پرویز فتاح، عزت الله ضرغامی، مصطفی میرسلیم، پرویز داوودی، ابراهیم شیبانی، حسین اشتری، سردار مومنی، حجت الله خطیب، حیدر مصلحی و... و بسیاری از خدمتگزاران گمنام در نظام و ارتش و سپاه و بسیج که شما و بنده نمی شناسیم.
Iran, Islamic Republic of
احسنت. نظر درستیست. و البته انسان های خوب، بسیار بیش از این هاست.
بله مفسدان در یک سیستم، با نیرنگ از یک طرف و سوء استفاده از اغفال ها از سوی دیگر، به قدرت میرسند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
United States
‏...
Iran, Islamic Republic of
حالا BBCشد مرجع و انتقادش درست است و چون به نفع اقایان است با اسم رسم زده اند.اما روزی که به نفعشان نباشد چنان این BBCمادر مرده را می کوبند که دیگر خانواده هایشان اجازه نمی دهند وارد منزل شوند.بخاطر این که این رسانه های اصولسوار افشاگری کرده اند چند طلاق تا حالا تو BBCاتفاق افتاده .والا.
Iran, Islamic Republic of
چرا نام زیبای بزرگراه نیایش را تغییر دادید؟
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت تان بکنه .