جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

دیدار ماکرون با پادشاه مراکش درباره غرب آسیا

چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 603259
رئیس‌جمهور فرانسه با پادشاه مراکش که هنوز پس از انجام عمل جراحی قلب در پاریس به سر می‌برد، دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیدار ماکرون با پادشاه مراکش درباره غرب آسیا
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که چند روز گذشته از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در کاخ الیزه استقبال کرد، مذاکراتی را با محمد ششم، پادشاه مراکش درباره وضعیت خاورمیانه برگزار کرد.

منابع پادشاهی مراکش اعلام کردند که این دیدار میان دو رهبر غیررسمی بوده است.این منابع در بیانیه‌ای اعلام کردند که دو طرف در این دیدار درباره وضعیت خاورمیانه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرده و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

همچنین روز سه‌شنبه ولیعهد عربستان در پاریس دیدار غیرمنتظره‌ای را با سعد حریری، نخست وزیر لبنان و همچنین پادشاه مراکش برگزار کرد.

در همین راستا حریری در توئیتر عکسی از این دیدار سه جانبه منتشر کرد.انتشار این عکس ظاهرا نشان دهنده مصالحه میان لبنان و عربستان است.وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز در این باره اعلام کرد: این سه رهبر دوست بوده و با یکدیگر متحد هستند و نقاط مشترک بسیاری با یکدیگر دارند.

محمد ششم در 26 فوریه در پاریس تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت.در آن زمان منابع مراکشی اعلام کردند که وی به زودی می‌تواند فعالیت‌های معمول خود را بدون هیچگونه محدودیتی انجام دهد اما هنوز وی به کشورش بازنگشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *