جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

برنامه های جدید بانک مرکزی برای سکه

سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب: 603156
بانک مرکزی با هدف بازگشت آرامش به بازار سکه تغییراتی در قیمت و زمان پیش فروش سکه اعمال کرده است.
برنامه های جدید بانک مرکزی برای سکه
به گزارش جهان نيوز، طی بهمن ماه سال 96 و همزمان با شدت تلاطم ارزی بانک مرکزی از بسته جدیدی رو نمایی کرد که طبق یکی از مواد آن، پیش فروش شش ماهه سکه بهار آزادی به قیمت 14 میلیون ریال و پیش فروش یک ساله سکه بهار آزادی با قیمت 13 میلیون ریال از طریق شعب منتخب بانک ملی اجرا شد.

البته این نرخ ها تا شنبه هفته جاری ثابت بود ولی از 18 فروردین بانک مرکزی نرخ پیش فروش سکه را افزایش داد؛ برهمین اساس پیش فروش سکه طلا با سررسید 6 ماهه، یک میلیون و 475 هزار تومان و با سررسید 12 ماهه، یک میلیون و 350 هزار تومان تعیین شد.

اما در هفته ای که گذشت،‌التهاب در بازار ارز و طلا کار را به جایی رساند که سکه از 2 میلیون تومان هم عبور کرد و به دنبال آن حراج های سکه نیز در بانک کارگشایی روزانه برگزار شد.

بعد از آنکه دلار هم از 6000 تومان گذشت بانک مرکزی و دولت سرانجام دست به کار شدند و تصمیم گرفتند قیمت دلار را در کانال 4200 تومان تک نرخی کنند؛ همین موضوع موجب ریزش قیمت ها در بازار طلا و ارز در روزجاری شد.

رئیس کل بانک مرکزی که در برنامه تیتر امشب حضور یافته بود از برنامه جدید این بانک برای بازگشت آرامش به بازار طلا خبر داد و گفت:‌ تغییراتی در زمان و قیمت پیش فروش سکه اعمال کردیم که از فردا بانک ملی براساس آن، نسبت به ثبت نام مردم اقدام خواهد کرد.

سیف افزود: برهمین اساس پیش فروش سکه با سررسید یک ماهه یک میلیون و 590 هزار تومان، سه ماهه یک میلیون و 540 هزار تومان، شش ماه یک میلیون و 475 هزار تومان، 9 ماهه یک میلیون و 410 هزار تومان، 12 ماهه یک میلیون و 350 هزار تومان، 18ماهه یک میلیون و 245 هزار تومان و دوساله یک میلیون و 160 هزار تومان انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد که قیمت های پیش فروش سکه ثابت نخواهد بود چراکه با روند بازار تعدیل خواهیم کرد.
بانک مرکزی هم البته در اطلاعیه ای اعلام کرده است که به منظور ایجاد امکانات بیشتر برای متقاضیان پیش خرید، ودیعه و نگهداری سکه های خریداری شده پس از سر رسید (موعد تحویل) به صورت امانت نزد بانک ملی ایران در صورت توافق بانک و خریدار نیز فراهم خواهد بود.

علاوه بر این، در آینده نزدیک امکان جابجایی و تبادل سکه های خریداری شده از طریق کارت سکه تحویل شده به متقاضیان به صورت الکترونیکی و از طریق دستگاه های خود پرداز بانک نیز میسر شده و از این طریق خطرات ناشی از جابجایی و نگهداری سکه نزد متقاضیان کاهش خواهد یافت.

به گزارش تسنیم،‌متقاضیان خرید سکه در طرح پیش فروش می توانند به شعب منتخب بانک ملی مراجعه و نسبت به پیش خرید اقدام کنند. تمام افراد 18 سال به بالا می توانند با در دست داشتن کارت ملی به شعب منتخب پیش فروش سکه مراجعه کنند البته داشتن حساب در بانک ملی از دیگر شرایط این پیش خرید است. هر مشتری باید قبل از مراجعه به شعبه به تعدادی که قصد خرید سکه دارد، پول به حساب خود نزد بانک ملی ایران واریز و سپس به شعب منتخب مراجعه و نسبت به پیش خرید سکه اقدام کند.

 مشتریان در بدو ورود به شعب منتخب بانک ملی می توانند فرم های مربوط به پیش خرید را از باجه های خدمت الکترونیک دریافت کرده و سپس در صف انتظار باجه در نظر گرفته شده برای این موضوع منتظر بمانند.براساس این طرح سکه های تمام بهار آزادی منقش به تصویر حضرت امام خمینی(ره) که توسط بانک مرکزی ضرب شده است، به متقاضیان فروخته خواهد شد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *