پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

ورود کمیسیون اصل ۹۰ به واردات محصولات تراریخته

سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب: 603139
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ موضوع واردات محصولات تراریخته را مورد بررسی قرار داد و مقرر شد تا با دستگاه‌های ذی‌ربط و همچنین مراکز علمی و تحقیقاتی نشستی به همین منظور برگزار و نتیجه آن به مجلس و دولت ابلاغ شود.
ورود کمیسیون اصل ۹۰ به واردات محصولات تراریخته
به گزارش جهان نيوز، ولی دادشی با اشاره به نشست امروز هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: در جلسه امروز هیأت رئیسه کمیسیون موضوع محصولات تراریخته و واردات آن به کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: هدف از بررسی این موضوع این بود که مشخص شود که آیا محصولات تراریخته می‌تواند در مجلس ما نهادینه شود یا خیر و البته این کار نیاز به کار کارشناسی دارد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: برهمین اساس مقرر شد تا نشست دیگری در همین رابطه با دستگاه‌های ذی‌ربط و همچنین مراکز تحقیقات ژنتیک گیاهی معتبر در کشور برگزار شود و در همین راستا از نظر مراکز علمی، دانشگاه‌ها، وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی، سازمان‌های استاندارد و همه سازمان‌ها و نهادهایی که مرتبط با این موضوع هستند اخذ شود و نتیجه بررسی‌ها را به مجلس و دولت اعلام کنیم که آیا این کار به صلاح است یا خیر.

داداشی  در پایان خاطرنشان کرد: امروز ما با واردات محصولات تراریخته از کشورهای مختلف مواجه‌ایم و بسیاری این دغدغه را دارند که آیا این محصولی که به کشور وارد می‌شود بهداشتی است یا خیر. آیا منطبق بر استانداردهای امنیت غذایی کشور هست یا نه و به همین خاطر مقرر شد تا پس از انجام بررسی‌ها این موضوع به مجلس و دولت منعکس شود که واردات اینگونه محصولات به صلاح کشور هست یا خیر.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *