پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳
واکنش توییتری‌ها به فتوای جدید رهبرانقلاب

مخاطبین #حرام_شرعی چه کسانی هستند؟

امنیت یا جاسوسی؟! مساله این است
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب: 603119
روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار نوروزی مسئولین، درمورد تجسس اطلاعات خصوصی و حریم شخصی مردم فرمودند: مسئولان باید امنیت و حریم داخلی مردم و کشور را حفظ کنند. تعرض به امنیت و حریم داخلی مردم «حرام شرعی» است.
مخاطبین #حرام_شرعی چه کسانی هستند؟
به گزارش جهان نيوز، «بهترین نرم‌افزار جایگزین تلگرام چیست؟»؛ در روزهایی که این نرم افزار از دسترس کاربران ایرانی خارج شده بود، این سوال به کرات پرسیده می‌شد و همزمان مجالی پدید آمده بود تا نرم‌افزارهای وطنی توانمندی‌هایشان را به عموم عرضه کنند. فرصتی که برخی رقبای ایرانیِ تلگرام از آن بهره بیشتری بردند و توانستند به اصطلاح خودی نشان دهند.
نه فیلتر شدن نرم‌افزارهای پیام‌رسان در کشورمان چیز جدیدی است و نه گزینه برای جایگزینی این دست نرم افزارها اندک است اما به نظر می‌رسید که مسدود شدن تلگرام فرق دارد. شاید از این رو که دیگر یک نرم‌افزار پیام‌رسان برای پاسخ دادن به نیازهای جدید مردم کفایت نمی‌کرد و چیز بیشتری نیاز بود؛ اپلیکیشنی مانند تلگرام و حتی بهتر از آن.

از همان ابتدای روی کار آمدن پیام‌رسانهای داخلی، عده‌ای با زیرسوال بردن امنیت آنها مدعی شدند اطلاعات خصوصی مردم با این شیوه به آسانی قابل هک یا تجسس برخی نهادهای خاص قرار خواهد گرفت.
 
اما روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار نوروزی مسئولین، با تشکر از تلاش‌ها جهت اقبال مردم به پیام‌رسانهای داخلی درمورد تجسس اطلاعات خصوصی و حریم شخصی مردم فرمودند: مسئولان باید امنیت و حریم داخلی مردم و کشور را حفظ کنند. تعرض به امنیت و حریم داخلی مردم «حرام شرعی» است و نباید انجام شود.متصدیان کار در دستگاه‌های دولتی و قضائی مراقبت کنند تا حریم داخلی زندگی مردم و اسرار آن‌ها محفوظ بماند.

پس از سخنان ایشان، کاربران تلگرام با هشتگ #حرام_شرعی درمورد اظهارات رهبر انقلاب واکنش نشان دادند. سیدمهدی نیازی در این مورد نوشت: صدور برخی فتواها (نظیر #تحریم_تنباکو) در طول تاریخ #شیعه ناشی از بینشی عمیق و جامع بوده و اثراتی تحول گرایانه داشته اند. به نظرم فتواهای تاریخی این دوران، فتوای #حرام_شرعی بودنِ #_سلاح_اتمی و تعرض به امنیت و حریم مردم در پیام رسان های داخلی توسط #مقام_معظم_رهبری است.
 
برخی افراد در داخل این خط دنبال میشود.

محمدصالح سلطانی از فعالین دانشجویی دانشگاه صنعتی‌شریف هم با اشاره به لزوم بازگشت به شرع و فقه گفت: فتوای مهمِ حضرتِ آقا مبنی بر حرمتِ شرعیِ تعرض به #حریم_مردم در پیام‌رسان‌های داخلی؛ بارِ دیگر نشان داد سنگرِ مقدسِ #شرع، امن‌ترین و بهترین سنگر برای حفظ اعتماد عمومی و حراست از امنیتِ نظام است‌. کاش مسلمانانِ عرفی‌شده‌ی روشنفکرنما هم به شرع بازگردند‌.
 
برخی افراد در داخل این خط دنبال میشود.

مجتبی پورمحمود هم مطالبه‌ای از مسئولین کرد و گفت: بالاتر از تضمین شخص اول مملکت چی میخواین؟ قانونش هم که تصویب شد. حالا دیگه وقت نجات اطلاعات ملت از چنبره بیگانگانه.
 
برخی افراد در داخل این خط دنبال میشود.

محمدرضا اسماعیلی نیز با اشاره به کسانی که به اسم نظام در پی دسترسی به اطلاعات خصوصی و شخصی مردم بودند نوشت: اون دوستانی که با طنز و تمسخر و "چی دارید تو مجازی" و "مگه جاسوسید" مطالبۀ جلوگیری از نقض حریم خصوصی(از ق.ق، فتا، دولت و..) رو تخطئه میکردن حتما با خودشون یه خلوتی داشته باشن.
 
برخی افراد در داخل این خط دنبال میشود.

امنیت یا تجسس مساله این است!
با فیلتر موقت تلگرام فضایی که برای مدتی محدود در اختیار نرم افزارهای ایرانی قرار گرفت تا عرض اندام کرده و اقبالشان میان مردم را محک بزنند. فرصتی برای جذب مخاطب که برخی نرم افزارهای وطنی از آن بهره بیشتری بردند و برخی، در رقم زدن اتفاقات مثبت در آن کم توان ظاهر شدند. اتفاقی که بیش از هرچیز، از قیاس این نرم افزارها با هم و گرایش مردم به نرم افزارهای دارای قابلیت های بیشتر نشات گرفت. این را می‌شود از آمار مراجعه مردم به نرم افزارهای پیام رسان وطنی و قیاس امکاناتشان با یکدیگر دریافت.

از سویی محرمانگی ، صحت اطلاعات و دسترس پذیری سه اصل مهم در امنیت فضای مجازی است که البته کارشناسان معتقدند هر نرم افزار و پیام رسانی می‌ تواند تا حدی در این حوزه ها آسیب پذیر باشد . با این حال امینی استاد دانشگاه می گوید: پیام رسان‌ های داخلی به لحاظ محرمانگی و صحت اطلاعات در شرایط مطلوبی هستند، چرا که از پروتکل های استانداردی استفاده می کنند که مورد استفاده بانک هاست . حال آنکه پیام رسانی مانند تلگرام از پروتکل استاندارد در رمز گذاری ها استفاده نمی کند .

مدیرعامل پیام رسان " گپ " به شرایط مطلوب امنیت فناوری در کشور اشاره می کند و می گوید : در پیام رسان‌ های داخلی می‌توان کانال‌ ها را رسمی کرد و با این کار اعتماد مردم را افزایش داد . انجیدنی با بیان اینکه برخی از پیام رسان های داخلی صددرصد بومی هستند افزود : پیام رسان های داخلی شرکت های خصوصی هستند که همه اعتبارشان کاربران آنها به شمار می روند، از این رو تلاششان را برای حفظ اطلاعات کاربران انجام می دهند .

مدیرعامل پیام رسان سروش هم ظرفیت سخت افزاری و نرم افزاری این پیام رسان را 20 میلیون کاربر اعلام می کند و می گوید : کابران پیام رسان سروش از چهار میلیون نفر گذشته و این نشان دهنده اعتماد مردم به پیام رسان های داخلی است . به گفته سید صالحی ارسال و دریافت اطلاعات در امنیت کامل انجام می شود و به هیچ وجه امکان شنود و برداشت اطلاعات در این پیام رسان وجود ندارد .

مدیرعامل پیام رسان بیسفون هم با اشاره به مصوبه‌ شورای عالی فضای مجازی که به هیچ ارگانی اجازه دسترسی به اطلاعات مردم در نرم افزارهای پیام رسان داخلی را نمی دهد تاکید می کند بر اساس این مصوبه خود پیام رسان های داخلی هم نمی توانند از اطلاعات کاربران استفاده کنند .

امینی استاد دانشگاه بار دیگر تاکید می کند : پیام رسان های خارجی در قبال جرم هایی که در محیط آنها اتفاق می افتد ، به بهانه مختلف زیر بار حکم قضایی ایران نمی روند و خدمات نمی دهند .

علی عسجری هم درمورد لزوم حمایت انقلابیون از پیام‌رسانهای داخلی و گفتمان‌سازی نوشت: فتوای #حرام_شرعی بودن تعرض به امنیت و حریم داخلی مردم ، واسه خیلیا باید فصل الخطاب باشه... دیگه مخالفت با "پیامرسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی" واسه ما انقلابیا باید معنایی نداشته باشه...
 
برخی افراد در داخل این خط دنبال میشود.

هانی هاشمی درمورد جماعتی که با گرای غلط به مردم به دنبال تعطیلی فناوری اطلاعات بودند گفت: یادتونه مقام معظم رهبری فرمودند استفاده از انرژی هسته ای برای تولید بمب #حرام_شرعی است؟ بعد با مذاکره و برجام تقریبا تعطیلش شد؟ حواسمون باشه فناوری اطلاعاتمون و دیگه به ورطه ی #فنابرجام (برجام فناوری اطلاعات) نبرند! پ ن: اخیرا با گراهای برخی افراد در داخل این خط دنبال میشود.
 
برخی افراد در داخل این خط دنبال میشود.

معصومه ایمانی نیز در مورد این جماعت نوشت: همانطور که در مبحث انرژی هسته ای فتوای رهبر انقلاب به #حرام_شرعی بودن ساخت بمب خط مشی و مسیر را نشان داد ، امروز در جبهه فضای مجازی و پیام رسان داخلی این خط دهی انجام شد ، تا مُهری باشد بر دهان سفسطه کنندگان.
 
برخی افراد در داخل این خط دنبال میشود.

علی کرد هم از فعالین دانشگاه صداوسیما در این مورد خطاب به وزیر ارتباطات نوشت: فتوای #حرام_شرعی رهبری یکی از فتواهای مهم و جریان‌ساز تاریخ شیعه خواهد بود اگر قدرش را بدانیم. به موقع، دقیق و متقن! امیدوارم وزیر جوان قدر این فتوا را بداند و فرصت پیش آمده را قبل از فضاسازی معکوس معاندان به خوبی دریابد.

 
برخی افراد در داخل این خط دنبال میشود.

منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز جا نماز آبکش دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟؟؟
لینک تلگرام زیر مطلب را چی کنیم و عدم حضورتان در بیسفون پلاس به عنوان تنها پیامرسان کاملا ایرانی و غیر وابسطه به حکومت را چگونه توجیه میکنید؟؟؟انقلاب اونقدر که از امثال شما ضربه خورده از ترامپ نخورده
Iran, Islamic Republic of
خیلی اینو بحال اومدی
Iran, Islamic Republic of
...