جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چه‌کسانی در معرض ابتلا به سرطان کبد هستند؟

سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب: 603110
فوق تخصص کبد با تأکید بر اینکه افراد در معرض خطر ابتلا به سرطان سالانه باید یک یا دو بار مورد معاینه قرار گیرند، گفت: اطلاع از این بیماری در کاهش آمار بیماران و درمان به‌موقع می‌تواند مؤثر واقع شود.
چه‌کسانی در معرض ابتلا به سرطان کبد هستند؟
به گزارش جهان نيوز، حسن سعادت‌نیا در ارتباط با سرطان کبد اظهار داشت: این سرطان در ابتدای ابتلا علائم خاصی نداشته و افرادی که مبتلا به بیماری‌هایی همچون هپاتیت B و هپاتیت C، بیماری‌های کبدی ارثی و متابولیسم بدن و یا کبد چرب مزمن هستند، احتمال ابتلا به سرطان کبد در آنها بیشتر است.

وی افزود: این افراد هرچند وقت یکبار باید معاینات دوره‌ای و سونوگرافی تحت نظر پزشک را انجام دهند تا این بیماری در مراحل ابتدایی کشف و درمان شود. همچنین از پیشرفت آن جلوگیری به عمل آید.
این فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه نوعی شیمی‌درمانی اختصاصی برای بیماران مبتلا به سرطان کبد وجود دارد، گفت: این روش دارویی به طول حیات بیمار کمک کرده و مدت زمان عمر آن را از 6 تا یک سال به چندین سال افزایش می‌دهد.

سعادت‌نیا با تأکید بر اینکه افراد در معرض خطر ابتلا به سرطان سالانه باید یک یا دو بار مورد معاینه قرار گیرند، گفت: سرطان کبد نسبت به سرطان‌های روده و معده چندان شایع نیست ولی اطلاع از این بیماری در کاهش آمار بیماران و درمان به‌موقع می‌تواند مؤثر واقع شود.

وی بیان کرد: یک‌سوم مردم ایران به دلیل تغییر در شیوه زندگی مبتلا به کبد چرب هستند که کبد چرب درمان‌های مختلف دارویی و گیاهی داشته، ولی باید توجه داشت تغییر شیوه زندگی در درمان و پیشگیری از این بیماری بسیار اهمیت دارد.
این فوق تخصص گوارش و کبد گفت: با کاهش وزن، مصرف نکردن مشروبات الکلی، تحرک، کاهش چربی و قند خون می‌توان در پیشگیری از این بیماری قدم برداشت.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *