چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱
حجت‌الاسلام فرحزاد مطرح کرد

روزه ماه رجب را از دست ندهید؛ حتی یک روز

اولین ماه از بهار معنویت
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 603031
ماه رجب یکی از ماه‌های پر خیر و برکت سال محسوب می‌شود طوری که روایات متعددی از ائمه(ع) درباره فضیلت این ماه نقل شده است به دلیل این فضیلت فراوان، اهل‌بیت(ع) اعمالی را برای ماه رجب به شیعیان خویش آموخته‌اند تا بهره‌شان از این ماه پر برکت افزایش یابد؛
روزه ماه رجب را از دست ندهید؛ حتی یک روز
به گزارش جهان نيوز، ماه رجب یکی از ماه‌های پر خیر و برکت سال محسوب می‌شود طوری که روایات متعددی از ائمه(ع) درباره فضیلت این ماه نقل شده است. امام صادق علیه‌السلام در روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) نقل فرمود: ماه رجب ماه استغفار امت من است، پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است و رجب را «أصب» مى‌‏گویند، زیرا رحمت خدا در این ماه بر امت من بسیار ریخته مى‌‏شود پس بسیار بگوئید: «أَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ». 

به دلیل این فضیلت فراوان، اهل‌بیت(ع) اعمالی را برای  ماه رجب به شیعیان خویش آموخته‌اند تا بهره‌شان از این ماه پر برکت افزایش یابد؛  یکی از این اعمال، روزه است. راوی(سالم) می‌گوید در اواخر ماه رجب که چند روز از آن مانده بود، خدمت امام صادق علیهالسلام رسیدم. وقتی نظر مبارک آن حضرت بر من افتاد فرمود که آیا در این ماه روزه گرفته‌‏اى؟ گفتم نه والله اى فرزند رسول خدا. فرمود  آن قدر ثواب از تو فوت شده است که قدر آن را به غیر از خدا کسى نمى‏‌داند؛ به درستى که این ماهى است که خدا آن را بر ماه‌هاى دیگر فضیلت داده و حرمت آن را عظیم کرده و گرامی داشتن روزه‌دار را در این ماه بر خود واجب کرده است. پس گفتم ای فرزند رسول الله اگر در باقیمانده این ماه روزه بدارم آیا به بعضى از ثواب روزه‌‏داران آن می‌رسم؟ فرمود: اى سالم هر کس یک روز از آخر این ماه را روزه بدارد خدا او را ایمن کند از شدت سکرات مرگ و از هول بعد از مرگ و از عذاب قبر و هر کس دو روز از آخر این ماه را روزه بگیرد از صراط به آسانى بگذرد و هر کس سه روز از آخر این ماه را روزه بگیرد ایمن شود از ترس بزرگ روز قیامت و از شدت‌ها و هول‌هاى آن روز و برات بیزارى از آتش جهنم به او عطا کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ومن الله التوفیق