پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

کشف عوامل جدید ژنتیکی ابتلا به آلزایمر

سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 602945
دانشمندان چینی برای نخستین‌بار توالی ژنومی بیماری آلزایمر را در کشور چین انجام دادند و دو عامل خطر جدید ژنتیکی مرتبط با آلزایمر را شناسایی کردند.
کشف عوامل جدید ژنتیکی ابتلا به آلزایمر
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، گروهی از محققان به سرپرستی موسسه فناوری پیشرفته شنژن (SIAT) نمونه‌های مختلف معمول GCH۱  و KCNJ۱۵ را شناسایی کردند که با آلزایمر مرتبط است.آلزایمر بیماری عصبی مرتبط با سن است و علت این بیماری کاملا مشخص نیست. مکانیسم‌های پاتوفیزیولوژیک آلزایمر بسیار پیچیده است و عوامل ژنتیکی نقش حیاتی در این زمینه دارند.

در گذشته مطالعات مربوط به تحقیقات مرتبط با ژنوم چندین ریسک خطر و ژن‌های مرتبط با آلزایمر را شناسایی کرده‌اند. با وجود اینکه عوامل خطر در قومیت‌های مختلف متفاوت است، اما بیشتر داده‌های ژنتیکی در مورد آلزایمر در مورد هندی‌ها و اروپایی‌ها بوده و اطلاعات در مورد سایر اقلیت‌های قومی محدود است.

چین دارای بیش از هفت میلیون بیمار مبتلا به آلزایمر است و انتظار می‌رود که تعداد این افراد در جمعیت پیر افزایش یابد.
علاوه بر دو عامل خطر جدید ژنتیکی، نتایج این تحقیق نشان داد که ژن‌های خطرناک با سیگنال‌های ایمنی بدن ارتباط دارند و در نتیجه اختلال عملکرد سیستم ایمنی بدن و آلزایمر با یکدیگر مرتبط هستند.

این تحقیق ممکن است در تشخیص زود هنگام آلزایمر، بیومارکرها و توسعه دارو کمک کند. نتایج این تحقیق در نشریه  Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *