جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

دومین تماس ماکرون و ترامپ درباره سوریه

سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 602876
رؤسای جمهور فرانسه و آمریکا طی دومین تماس تلفنی خود در یک روز درباره سوریه، واکنش جامعه بین‌المللی به حمله شیمیایی در سوریه را خواستار شدند.
دومین تماس ماکرون و ترامپ درباره سوریه
به گزارش جهان نيوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی او بامداد سه‌شنبه تلفنی درباره تحولات سوریه گفت‌وگو کردند.کاخ‌سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ترامپ و ماکرون در این تماس بر تداوم هماهنگی‌ها در مقابله با استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه تاکید کردند.
 
کاخ الیزه نیز در بیانیه‌ای گفت که این دو  از جامعه بین‌الملل خواستند علیه حمله شیمیایی در سوریه اقدام کنند.این دومین تماس رؤسای جمهور فرانسه و آمریکا در یک روز و درباره بحران سوریه است.تروریست‌ها در ساعت آغازین یکشنبه با گاز شیمیایی به غیرنظامیان در شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق حمله کردند. در این حمله نزدیک به 100 نفر کشته شده و صدها تن دیگر نیز مجروح شدند.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز شنبه هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده بود که تروریست‌ها به دنبال تحریک کردن احساسات جامعه بین‌المللی و متهم کردن دولت سوریه به حمله علیه شهروندان خود است. همچنین این حمله می‌تواند مورد استفاده متحدین غربی و عربی تروریست‌ها قرار بگیرد.

دولت سوریه همچنین در سال 2013 با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمایی خود را نابود کرد.

منبع: فارس 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *