سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
حاتمی کیا:

اگر امروز آوینی بود، کنار مدافعان حرم می‌ایستاد

دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب: 602825
ابراهیم حاتمی‌کیا گفت: واقعاً یکی از سؤال‌های ذهنی‌ من این است که اگر امروز شهید مرتضی آوینی در میان ما بود، چه می‌کرد؟ آیا اینجا در سالن کنار ما بود یا در سوریه کنار مدافعان حرم؟ خودم را شاگرد کوچک ایشان می‌دانم.
اگر امروز آوینی بود، کنار مدافعان حرم می‌ایستاد
به گزارش جهان نيوز، عصر امروز ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان فیلم سینمایی «به وقت شام» به همراه بازیگر این فیلم هادی حجازی‌فر در پردیس شکوفه واقع در میدان شهدا با مخاطبان فیلمش دیدار کرد. او در چند سانس از اکران این فیلم در سینما شکوفه با مردم صحبت کرد.

حاتمی‌کیا در ابتدای صحبت‌هایش از شهید مرتضی آوینی یاد کرد و اظهار داشت: واقعا دلم می‌خواست که بدانم که امروز که شهید مرتضی آوینی در میان بود کجا بود و چه می کرد‌؟ آیا اینجا میان ما بود؟ در سوریه میان میان مدافعان حرم بود؟ واقعا یکی از سوال هایم همین موضوع است.

اما آنقدر می‌فهمم که جایش بسیار خالی است. واقعا در حوزه نظری ما مدافعانی مثل ایشان کم داریم.
این کارگردان ادامه داد: البته در دورانی هم که ایشان زیست می‌کرد به حد کفایت تنبیه می‌شد، اما خب استاد کجا و ما کجا! زمانی که بودند ما پیشش می‌رفتیم و خودمان را آرام می‌کردیم. این اواخر که پیششان می‌رفتممی‌دیدم که مستأصل هستند و فشارها روی‌شان به نوع دیگری بود البته آن زمان رسانه به یک شکل دیگری بود و حالا نوع آن تغییر کرده است.

وی در ادامه گفت: حالا عزیزی از بازیگران جسارتی به مدافع حرم می‌کند، جسارتی به خانواده‌اش می‌کند و حرفی زده نمی‌شود و هیچکس واکنشی نشان نمی‌دهد! غیرتی از طرف وزیر ارشاد نمی‌بینم که واکنش نشان دهد. ما در دوره‌ای بودیم که آقای حیدریان در دهه 60 داخل تشکیلات بود و قدرتی داشت اما الان می‌‌بینم که هیچ واکنشی نشان داده نمی‌شود. این شرایطی که پیش می آید دل‌مان می‌گیرد. برای همه هنرمندان احترام قائلم و سر تعظیم مقابل‌شان فرود می‌آورم. یاد آقا مرتضی کردم و بحثم به این طرف کشیده شد، واقعا قصدی نداشتم در این مورد حرف بزنم. خودم را شاگرد کوچک آقا مرتضی می‌دانم.

این کارگردان در واکنش به شرایط حاکم بر کشور و ناآرامی‌ها در بخش اقتصادی گفت: کشور در شرایط مساعدی نیست الان بلیت سینما 10 تا 12 هزار تومان است. این مبلغ برای ما رقم کمی نیست که مردم از سبد زندگی‌شان بزنند و به سینما بیایند. این برای ما افتخار است و چشم‌هایمان به آنچه که در کشور رخ نی دهد بسته نیست. دلمان می‌خواهد از این شرایط بگوییم، دل‌مان می‌خواهد از آن طعنه‌هایی که گفته می‌شود بگوییم.

حاتمی‌کیا گفت: یادم نمی‌رود زمانی که از جنگ برگشتیم یقه ما را گرفتند که چرا کشور را 8 سال دچار چنین مسئله ای کردیم و اقتصاد را شکست دادیم؟! از منی سؤال شد که سرباز بودم و می‌جنگیدم و چیزی برای خودم به دست نمی‌آوردم. حالا همین حرف‌ها به نوع دیگری به بچه های اینگونه گفته می‌شود. و این یک غصه است برای کشور.

*‌ مدیون یونس‌ها و علی‌های گمنام سوریه هستیم
هادی حجازی فر هم در این مراسم گفت: خوشحالم که اینجا هستم، واقعیت این است که این لحظه یکی از رؤیاهای من بوده که کنار ابراهیم حاتمی کیا بایستم، امیدوارم رؤیاهای خوب همه ما برآورده شود.

او درباره «به وقت شام»‌گفت: این فیلم شرایط تولیدی سختی داشت و به شدت تحت فشار بودیم، اما اگر قصوری از ما سر زده ببخشید.
این بازیگر اظهار داشت: به رغم اینکه در فضای اخیر از این اظهار نظرها نشنیده‌ام اما نکته‌ای را می‌خواهم بگویم و آن هم این است که مفتخرم که در نقش «یونس» بازی کردم و خودم را مدیون یونس‌ها و «علی‌»هایی می‌دانم که گمنام در سوریه شهید شدند و بی‌سر و صدا تشییع شدند، امیدوارم خانواده شهدا از ما راضی باشند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *