سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱

ترامپ زمان دیدار با رهبر کره‌شمالی را اعلام کرد

دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب: 602824
"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا پیش از نشست روز دوشنبه کابینه در جمع خبرنگاران از برنامه خود برای دیدار با "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی طی دو ماه آینده خبر داد.
ترامپ زمان دیدار با رهبر کره‌شمالی را اعلام کرد
به گزارش جهان نيوز، رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران گفت که در ماه می‌یا اوایل ژوئن با رهبر کره شمالی دیدار خواهد کرد.

به گزارش  یواس‌ای تودی، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا پیش از نشست روز دوشنبه کابینه در جمع خبرنگاران از برنامه خود برای دیدار با "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی طی دو ماه آینده خبر داد.

وی گفت: ما با کره شمالی در ارتباط هستیم و با آن‌ها در می‌یا اوایل ژوئن دیدار خواهیم کرد.

رئیس جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرد در دیدار با رهبر کره شمالی به توافقی درباره خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی دست یابد.

پیش از این نیز یک مقام آمریکایی روز یکشنبه تاکید کرد: کره شمالی برای نخستین بار به ایالات متحده اعلام کرده است که حاضر است زمانی که کیم جونگ اون رهبر این کشور با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار کند، درباره خلع سلاح شبه جزیره کره مذاکره نماید.

یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده در این باره گفت: مقام‌های آمریکا و کره شمالی اخیرا تماس‌های مخفیانه‌ای داشته اند و پیونگ یانگ تمایل خود را برای برگزاری یک نشست بی سابقه اعلام کرده است.

وی افزود: این تماس‌ها و ارتباطات فعلا در مراحل اولیه قرار دارد و شامل مذاکره مقام‌های وزارت خارجه آمریکا با کره شمالی از طریق دفتر سازمان ملل و ماموران اطلاعاتی هر دو طرف است.

فرستادگان کره جنوبی ماه گذشته به واشنگتن سفر کردند تا پیام دعوت رهبر کره شمالی برای دیدار با ترامپ را منتقل کنند. رئیس جمهور آمریکا که سال گذشته بار‌ها رهبر کره شمالی را تهدید کرده بود در اقدامی عجیب و غیر منتظره آمادگی خود را برای دیدار با کیم جونگ اون اعلام کرده است. ولی کره شمالی تاکنون سکوت علنی خود درباره دیدار رهبر این کشور با ترامپ را نشکسته است. این دیدار احتمالا در ماه می‌برگزار خواهد شد.

این مقام آمریکایی نگفته است که تماس‌ها و ارتباطات کره شمالی و آمریکا دقیقا چه زمانی انجام شده، ولی به این مساله اشاره کرده است که دو طرف تاکنون چندین تماس مستقیم داشته اند.

وی اظهار داشت: آمریکا تایید کرده است که کیم جونگ اون مایل به مذاکره درباره خلع سلاح شبه جزیره کره است.

کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی نیز از تماس مستقیم بین آمریکا و کره شمالی استقبال کرده و یک مقام رسمی این کشور گفته است که تحولات مثبت است.

یک مقام دیگر کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی که نامش فاش نشده در این باره گفت: ما از این مساله آگاه هستیم که تماس بین کره شمالی و آمریکا به خوبی پیش می‌رود. ولی نمی‌دانیم چه نوع اطلاعاتی بین دو کشور مبادله شده است.

امروز دوشنبه قرار است جان بولتون نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل رسما فعالیت خود را به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید آغاز کند.

روز پنجشنبه نیز جلسه استماع سنای آمریکا برای بررسی صلاحیت مایک پمپئو به عنوان وزیر خارجه این کشور برگزار خواهد شد.

یک مقام ارشد کره جنوبی در این باره گفت: چونگ اوی یونگ رئیس شورای امنیت ملی کره جنوبی احتمالا روز سه شنبه با بولتون رایزنی تلفنی خواهد داشت.

هنوز معلوم نیست که آیا کره شمالی برای خلع سلاح شبه جزیره کره پیش شرطی را مطرح خواهد کرد یا نه. پیونگ یانگ پیش از این بار‌ها اعلام کرده است که خلع سلاح هسته‌ای و موشکی را تنها زمانی مد نظر قرار می‌دهد که آمریکا نظامیان خود را از کره جنوبی خارج کند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *