سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
روحانی:

تهران و مسکو در مسیر روابط راهبردی قرار دارند

دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۷
کد مطلب: 602821
حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار ویا چسلاو والدین رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه با اشاره به ۱۲ بار ملاقات با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود طی سال‌های گذشته، گفت: هر بار که دیدار و مذاکره داشتیم، یک گام به سمت توسعه روزافزون و همه جانبه روابط پیش رفته ایم.
تهران و مسکو در مسیر روابط راهبردی قرار دارند
به گزارش جهان نيوز، رئیس جمهور با تأکید بر اینکه تهران و مسکو در مسیر روابط کاملاً راهبردی قرار دارند، اظهار داشت: روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و روسیه در سال‌های اخیر در طول دهه‌های گذشته کاملاً ممتاز بوده و امروز روابط بسیار صمیمانه و گسترده‌ای بین دو کشور برقرار شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار ویا چسلاو والدین رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه با اشاره به ۱۲ بار ملاقات با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود طی سال‌های گذشته، گفت: هر بار که دیدار و مذاکره داشتیم، یک گام به سمت توسعه روزافزون و همه جانبه روابط پیش رفته ایم.

رئیس جمهور با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های گسترده توسعه روابط تهران و مسکو و وجود همکاری‌های کم سابقه در بسیاری از حوزه ها، خاطر نشان کرد: دو کشور در زمینه مختلف از جمله انرژی‌های صلح آمیز، نفت و گاز و نیز مسایل اقتصادی و مناسبات بانکی و تجاری ظرفیت‌های گسترده‌ای برای همکاری دارند و پیشرفت‌های جدیدی در این حوزه‌ها به نفع منافع دو ملت ایجاد شده است.

روحانی برقراری روابط و همکاری‌های سه جانبه بین ایران و روسیه با برخی از کشور‌های منطقه را اقدامی بسیار ارزشمند توصیف کرد و استفاده از ظرفیت‌های این نوع روابط را در راستای منافع ملت‌های منطقه مورد تاکید قرار داد و گفت: روابط و همکاری‌های نزدیک ایران و روسیه در خصوص سوریه و صلح و امنیت در منطقه بسیار تأثیرگذار بوده است و بایستی همچنان این همکاری‌ها را تا رسیدن به امنیت کامل در سوریه و منطقه ادامه دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه تهران و مسکو در زمینه روابط بین‌المللی کاملاً اشتراک نظر دارند، گفت: انگیزه برخی بهانه‌گیری‌های غرب نسبت به روسیه برای اینکه یک قدرت بزرگ را در منطقه و جهان با مشکل مواجه کنند، برای ما قابل درک است. شبیه این مشکلات برای ایران هم در منطقه وجود دارد که برای مواجهه با آن، لازم است در مسایل بین‌المللی، روابط و همکاری‌های بسیار نزدیکتری با یکدیگر داشته باشیم.

روحانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تهران - مسکو را به نفع دو ملت و جهان می‌داند و اراده دولت ایران، توسعه و برقراری روابط همه جانبه با روسیه است و مجلس شورای اسلامی هم حامی این تصمیم می‌باشد.

رییس جمهور در ادامه ضرورت تقویت روابط پارلمانی دو کشور را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: در تمام حوزه‌هایی که روابط ایران و روسیه در حال توسعه است، پارلمان‌ها می‌توانند نقش بسیار راهگشا و مفیدی ایفا کنند و مسیر حرکت دو دولت را در تحکیم مناسبات دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی هموار سازند.

ویا چسلاو والدین رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه نیز در این دیدار توسعه شتابان روابط دو کشور در سال‌های اخیر را مرهون تصمیمات خوب روسای جمهور ایران و روسیه توصیف کرد و گفت: پارلمان روسیه از لحاظ حقوقی از تصمیمات و توافقات روسای جمهور دو کشور برای توسعه روزافزون روابط حمایت می‌کند.

رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه خاطر نشان کرد: ایران و روسیه با چالش‌های مشترکی در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه هستند که مصمم هستیم متحدتر از گذشته و با ترسیم نقشه راه با آن مواجه شویم.

منبع: میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *