جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کمیته امداد حامی ۱۳۷ هزار کودک دچار سوءتغذیه

دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب: 602728
مدیرکل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد از حمایت این کمیته از ۱۳۷ هزار کودک دچار سوءتغذیه در سال جاری خبر داد.
کمیته امداد حامی ۱۳۷ هزار کودک دچار سوءتغذیه
به گزارش جهان نيوز به نقل از سایت خبری کمیته امداد، جعفر رحیمی - مدیرکل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد بابیان اینکه اعتبار درمان مددجویان کمیته امداد امسال حدود 10 درصد افزایش‌ یافته است گفت: سال گذشته حدود 500 میلیارد تومان صرف هزینه درمان مددجویان تحت حمایت این نهاد شد که در سال جدید این رقم به حدود 550 میلیارد تومان رسیده است.البته این در حالی است که همه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد دارای بیمه مکمل درمانی هستند،

وی با اشاره به اینکه سال 96 حدود 100 هزار کودک زیر پنج سال دچار سوءتغذیه تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتند، اعلام کرد: امسال این رقم به حدود 137 هزار کودک افزایش خواهد یافت.
رحیمی از ادامه اجرای طرح حمایت کمیته امداد از مادران باردار و شیرده دچار سوءتغذیه در سال 97 خبر داد و افزود: این طرح سال گذشته اجرا شد که بر اساس آن ماهانه 100 هزار تومان از دوره بارداری تا یک‌سالگی کودک به مادر پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد خبر داد: به دلیل وضعیت ضعیف اقتصادی مددجویان این نهاد تصمیم گرفته شده است امسال همه هزینه‌های ضروری درمان مددجویان دچار بیماری خاص و صعب‌العلاج از سوی کمیته امداد پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در سال‌های گذشته برای سلامت، بهداشت و پیشگیری از بیماری، طرح غربالگری را میان مددجویان به‌صورت گسترده اجرا کرده است، گفت: امسال  همراه با طرح های ملی سلامت برنامه های غربالگری نیز ادامه خواهد یافت.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *