شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۲۱
صالحی:

طرف مقابل تعهدات را انجام نمی‌دهد/ در برجام استوار می‌مانیم!

دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 602716
معاون رئیس جمهور گفت: مدیریت و هدایت دستگاه اجرایی کشور به عهده شخصیتی است که به رموز سیاست خارجی و بازی‌های پیدا و پنهان آن در عرصه بین‌المللی آگاهی و اشراف کامل دارد.
طرف مقابل تعهدات را انجام نمی‌دهد/ در برجام استوار می‌مانیم!
به گزارش جهان نيوز، معاون رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری هسته ای که با حضور رئیس جمهور انجام شد به اقدامات و فعالیت‌های حوزه نیروگاهی اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته عملیات خاکبرداری احداث واحد‌های دو و سه نیروگاه بوشهر در حجمی وسیع به میزان یک میلیون مترمکعب همزمان با تجهیز کارگاه پیمانکار روس به انجام رسیده است. پیگیری این فرآیند نویدبخش جایگاه ایران به عنوان یک کشور پیشگام در منطقه در بهره‌برداری از نیروگاه‌های هسته‌ای است.

وی به برخی توفیقات جدید متخصصان و پژوهشگران از جمله طراحی و ساخت قطعات مختلف نیروگاهی با استفاده از دانش و ظرفیت داخلی اشاره کرد که بیانگر عزم تلاشگران این حوزه برای خوداتکایی و بومی سازی در این عرصه راهبردی است.

رئیس سازمان انرژی همچنین گفت: گسترش حجم و دامنه فعالیت‌های مربوط به حوزه ایمنی هسته‌ای که با توجه به حساسیت ویژه این موضوع در سطح جهانی از اهمیت بسزایی برخوردار است و در پرتو مفاد مندرج در ضمیمه ۳ برجام همکاری و تعامل سازنده با کشور‌های فعال در این حوزه در دستورکار قرار گرفته است و این فرآیند در سال ۹۶ از سیر صعودی قابل توجهی برخوردار بوده و با توجه به سیاست کلان سازمان انرژی اتمی مبنی بر بهسازی و نوسازی ساختار و سامانه‌های مربوط به نظام ایمنی هسته‌ای کشور اقدامات مقتضی با شتاب بیشتری مورد پیگیری قرار دارد.

صالحی ادامه داد: پایبندی ایران به معاهدات و تعهدات بین‌المللی پس از دستیابی به برجام و آغاز فرآیند اجرای برجام، ایران اسلامی در عمل تعهد خود را به پیمان خودش به اثبات رسانده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا به امروز برای ۱۰ بار پایبندی کامل ایران به مفاد مندرج در سند برجام را اعلام کرده است.

وی گفت: متاسفانه تا به امروز برخی از طرف‌های مقابل علیرغم صراحت متن برجام در باب پذیرش تعهدات خود در مسیر بدعهدی حرکت کرده و در نتیجه دیوار بی اعتمادی همچنان پابرجاست.

صالحی اضافه کرد: بزرگان ما بر این امر تأکید دارند که همگان باید از منافع و دستاورد‌های برجام بهره‌مند شده و به طور همزمان وظایف خود را به انجام برسانند. از این رو برای ما به هیچ وجه قابل پذیرش نیست که هزینه‌های اجرایی این توافق تاریخی متوجه یکی از طرف‌ها شود و در مقابل برخی کشور‌های حاضر در این میدان، از انجام کامل تعهدات خود سرباز زنند.

وی تصریح کرد: ما به پیروی از فرمان جاودانی قرآن کریم، همچنان به عهد و پیمان خود استوار می‌مانیم، ولی چنانچه دیگران پرده بگردانند و نوایی دیگر ساز کنند، جمهوری اسلامی ایران براساس اصول سه گانه سیاست خارجی خود تصمیمات لازم را اتخاذ کرده و بر پایه صلاحدید تصمیم‌گیران نظام اسلامی از منافع خود صیانت خواهد کرد.

صالحی خاطرنشان کرد: ما به لطف خدا همواره از ارشادات و رهنمود‌های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب بهره‌مند بوده و هستیم و مدیریت و هدایت دستگاه اجرایی کشور به عهده شخصیتی است که به رموز سیاست خارجی و بازی‌های پیدا و پنهان آن در عرصه بین‌المللی آگاهی و اشراف کامل دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ملت بدبخت مائیم
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
...امریکا دیگه برجام رو نابود کرده ...
Iran, Islamic Republic of
اگه منظورت از "مدیریت و هدایت دستگاه اجرایی کشور به عهده شخصیتی است که به رموز سیاست خارجی و بازی‌های پیدا و پنهان آن در عرصه بین‌المللی آگاهی و اشراف کامل دارد." روحانی است که متاسفم، قبول ندارم
Iran, Islamic Republic of
حتی عراقچی... هم گفت امریکا نه فقط متن وروح که کلمات برجام رو هم نقض کرده است.این اقا هنوز درعالم خیال سیر میکنه.
مسافر
Russian Federation
من هر دفعه این آقا رو میبینم یاد اون صحنه ای تو مجلس می افتم که رگ گردنش زده بود بیرون و داد و بیداد میکرد در حمایت از برجام و قسم ولله ولله ولله میخورد .... نمیدونم حالا بعد از گذشت چند سال و رو شدن برجام نمیزنه تو سر خودش !!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...... مدیریت و هدایت دستگاه اجرایی کشور به عهده شخصیتی است که به رموز سیاست خارجی و بازی‌های پیدا و پنهان آن در عرصه بین‌المللی آگاهی و اشراف کامل دارد ..... !!!!

تاجر خوبی هم هست و به فوت و فن گران کردن دلار از همه بیشتر اشراف دارد
Iran, Islamic Republic of
البته جناب صالحی با این درک عمیـــــــــــــق !× است که توانسته در همه دولتها با سلائق مختلفی که بوده اند ،همچنان رئیس بمونه ! آخرتش هم .....................
Iran, Islamic Republic of
... چه ساده اى داداش !
Iran, Islamic Republic of
به قول بابا پنجعلی شما حرف نزن! قسم جلاله خوردنت یادمون نرفته
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
United States
این جناب صالحی هنوز توی عالم خیال چند سال پیش هست که چنین افاضاتی می فرماید. نافرجام که تکلیفش روشته اگر یک دولتی که رئیسش به امور بین الملی طبق گفته ایشان وارد باشه سر کار بیاد همون روز اول نافرجام را آتیش میزنه و خاکسترش رو برای روحانی، ظریف، صالحی و ترامپ می فرسته. واقعا باعث حیرت هست وقتی ایشان روحانی را با این الفاظ متملقانه توصیف میکنه و از خدا نمیترسه.
اصغر
Iran, Islamic Republic of
ازاون جنگولک بازی که بلدی ودرمجلس درآوردی برودرسازمان ملل وانرژی هسته ای بین المللی انجام بده دیگه آمریکاغلط میکنه ازبرجام خارج بشه
مهدی
Australia
باسلام
آقای صالحی شما گجا بحرف رهبر گوش کردید شماکه ازتمام خط قرمزهای
رهبر رد که شدید هیچ ...حالا دارید میگید ما به لطف خدا همواره از ارشادات و رهنمود‌های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب بهره‌مند بوده و هستیم .
حنای شما برای ما دیگه رنکی نداره .
لطفاً مدالی که شما برای نابودی انرژیه هسته ای گرفته اید به بیت المال
برگردانید راستی از مجسمه نیم تنه آقای ظریف چه خبر ؟
Iran, Islamic Republic of
+سکه های طلایی که گرفت.
Iran, Islamic Republic of
صالحی می گوید طرف مقابل پایبند نیست ولی ما پایبند می مانیم. رییس جمهور هم امروز از جنازه متعفن برجام تعریف کرد! برجام از نظر برجام آوران ایرانی اولین قدم موفق برای قرار دادن ایران در (جایگاه توافق شده)نظام سلطه جهانی است. این جریان غربگرا چنین هدف مهمی را رها نمی کند
sadegh
Germany
نیکی‌هیلی: ایران در برجام می‌ماند حتی اگر ما از آن خارج شویم! / گستاخی، نتیجه انفعال
Iran, Islamic Republic of
چرا بر ...بعضی ها پافشاری می کنند!!!
adel
Germany
خوب قربان.

حالا بفرمایید چرا؟
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
شمامرد هنرمندید.
بعد از چهار سال لاف در قربت! و کارهای دیگر در غربت؛ شده‌ایم عمله و کارگر تحت امر بیگانگان.
آب سنگین به امر آنان تولید کنیم، اجازه نگهداری نداریم، به امر بیگانگغن باید بفروشیم، حتی با التماس و مالِشِ جاهایی نمیخرند، نتیجه، تولید نکنید و درش را گِل بگیرید....
Iran, Islamic Republic of
نابود کردن صنعت هسته ای که از افتخارات دانشمندان ارزشی و متعهد کشور بودنند ، افتخار است برای کسانیکه ... هستند . با توجه به اینکه برجام در عمل توسط آمریکا و اتحادیه اروپا پاره ، پاره شده ، صالحی دم از پایبندی به برجام نافرجام می زند و بر خلاف فرمایش رهبر معظم انقلاب است که فرمودند اگر امریکا برجام را پاره کند ، ما آن را آتش می زنیم ....