چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
حسینی‌شاهرودی:

بانک مرکزی کنترل بازار ارز را رها کرده است

دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 602664
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون‌اقتصادی گفت: برخی اظهارنظرهای منابع متصل به دولت حاکی است که از بالا رفتن قیمت ارز بدشان نمی‌آید.
بانک مرکزی کنترل بازار ارز را رها کرده است
به گزارش جهان نيوز، سیدحسن حسینی‌شاهرودی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه ارزیابی سه ماه گذشته بیانگر آن است که دولت اهتمامی برای کنترل بازار ارز ندارد، گفت: برخی اظهارنظرهای منابع متصل به دولت هم حاکی از آن است که آنها از بالا رفتن قیمت ارز بدشان هم نمی‌آید.

وی ادامه داد: افکار عمومی معتقدند که دولت با افزایش قیمت ارز به دنبال تامین کسری بودجه خود است، لذا در صورت عدم اقدام قاطع و جدی دولت در این زمینه، این حدس و گمان‌ها به قطعیت تبدیل می‌شود.

نماینده مردم شاهرود با اشاره به اینکه قبل از سال جدید جلساتی را با رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد برای بررسی موضوع قیمت ارز برگزار کردیم، افزود: آنها در این جلسه قول دادند که ارز را به جایگاه اصلی خود بازگردانند.

حسینی‌شاهرودی تاکید کرد: طی این مدت در فضای امنیتی، سیاسی و اقتصادی کشور اتفاق خاصی که موجب افزایش غیرمتعارف قیمت ارز باشد را نداشته‌ایم که بخواهیم اعلام کنیم این اقدامات موجب افزایش قیمت دلار شده است لذا تنها گزینه باقیمانده برای ایجاد افزایش قیمت‌ها رها کردن کنترل بازار ارز توسط بانک مرکزی است.

عضو هیئت رئیس کمیسیون اقتصادی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا با وجود نابسامانی‌ها در حوزه بانکی و ارز تغییر رئیس بانک مرکزی مطرح نیست، گفت: بنده موضوع تغییر سیف را شنیده‌ام و امیدواریم هر حرکتی با هدف بهبود اوضاع انجام شود.

نماینده مردم شاهرود تصریح کرد: مجلس به ویژه کمیسیون اقتصادی طی این مدت حمایت حداکثری را از دولت و بانک مرکزی در جریان مشکلات موسسات مالی اعتباری، ارز و بانکداری داشته است، اما متاسفانه بانک مرکزی نتوانسته پاسخگوی این حمایت‌ها باشد.

وی بیان کرد: امروز بعدازظهر (دوشنبه 20 فروردین) با حضور سیف رئیس کل بانک مرکزی جلسه‌ای برای بررسی اوضاع قیمت ارز داریم.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *