چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
حجت الاسلام ذوالنوری:

انتخاب نجفی از ابتدا اشتباه بود

دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 602658
حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به ضعف مدیریتی شهردار تهران در ماه های اخیر ادامه داد: ما همین امر را در ماجرای برف تهران دیدیم، همچنین این ضعف در بارندگی های تهران نیز مشهود بود و در حوادث دیگری که اتفاق افتاد کاملا هویداست که این آقایان کارآمدی ندارند.
انتخاب نجفی از ابتدا اشتباه بود
به گزارش جهان نيوز،‌  حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به موضوع استعفای نجفی از شهرداری تهران اظهار داشت: از ابتدا که آقای نجفی را به عنوان شهردار انتخاب کردند آقایان اصلاح طلب به به و چه چه داشتند که ایشان کارهای بزرگی خواهد کرد و کارآمدی شهرداری اثبات خواهد شد و ضعف های گذشته جبران می شود و با این حرف ها افکار عمومی را همراه خود ساختند، اما پشت پرده خبر دیگری بود، همین آقایان اذعان داشتند که با اقداماتی که دکتر قالیباف در کلان شهر تهران انجام داده است و هر شخصی به عنوان شهردار بر سر کار بیاید آدم موفقی جلوه نخواهد کرد به دلیل اینکه هر کسی را به عنوان شهردار انتخاب کنند باز هم با آقای قالیباف و عملکرد جهادی وی فاصله زیادی دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به ضعف مدیریتی شهردار تهران در ماه های اخیر ادامه داد: ما همین امر را در ماجرای برف تهران دیدیم، همچنین این ضعف در بارندگی های تهران نیز مشهود بود و در حوادث دیگری که اتفاق افتاد کاملا هویداست که این آقایان کارآمدی ندارند.

وی با بیان اینکه برخی پروژه هایی که در زمان ریاست شهردار سابق تهران در دست اجرا بود هم اکنون تعطیل شده است، افزود: امروز بزرگراه سازی در تهران را  تعطیل کرده اند در حالی که تهران بزرگ ترین معضل ترافیکی اش نداشتن بزرگراه های ارتباطی بود که آقای قالیباف عمدتا این مشکل را حل کرد و الان هم اگر  بخواهند گره های ترافیکی را باز کنند راه حلش همین است.

ذونوری افزود: ما شاهد بودیم از زمانی که جریان اصلاحات مدیریت شهری پایتخت را تحویل گرفتند نه اتفاق خاصی در ساخت و ساز رخ داده و نه در حل معضل ترافیک برنامه ای صورت گرفته است.

همچنین تقویت حمل و نقل عمومی که باعث می شود مردم از وسایل نقلیه شخصی استفاده نکنند نیز تاکنون مورد توجه مدیریت جدید شهرداری تهران نبوده است و این امر را در تعطیلی یکی از خطوط متروی تهران به وضوح مشاهده می کنیم.

وی در ادامه گفت: برخی بهانه می آورند که مشکلات بسیاری در شهرداری وجود دارد که از زمان شهردار قبل بوده است، در پاسخ می گوییم که اگر با شناخت و علم این مسؤولیت را قبول می کنند و می پذیرند پس چرا بعد از آن از این مسئولیت شانه خالی می کنند و اگر می دانند شرایط این است چرا قبول می کنند و اگر می دانند کارآمدی و توانی نیست و امکان حل مشکلات وجود ندارد پس تنها عطش قدرت و عطش مسؤولیت در این آقایان هست و نه خدمت و حل معضلات، بنابراین وقتی هم به نقطه ای می رسند که ناکارامدیشان و ناتوانیشان اثبات می شود شروع به فرافکنی می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: متاسفانه این شیوه غلط در جریان اصلاحات رایج است، لذا امروز می‌آیند عنوان دیگری دهند که مشکل، مشکل بیماری آقای نجفی است که به نظرم این یک فریب افکار عمومی تلقی می شود چون به هر حال افرادی که شهردار را انتخاب کردند آقای نجفی را می شناختند و از بیماری ایشان هم خبر داشتند و در بحث بیماری ایشان هم هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده است، نه سکته جدیدی نه ایست قلبی و نه حتی جراحی خاصی نداشته اند و بعد از پذیرش این مسؤولیت، اتفاق خاصی نیفتاده که بیماری آقای نجفی را بهانه کنند.

وی گفت: اعضای شورای شهر از قبل می دانستند که آقای نجفی نارسایی قلبی دارد بنابراین من معتقدم این مساله یک نوع فرافکنی و آدرس اشتباهی است و آقایان نمی خواهند تاوان ناکارآمدیشان را پس بدهند و همچنین نمی خواهند تاوان تصمیمات غلط خود را بپذیرند.

منبع:افکارنیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *