پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
معاون وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد

تنخواهی که بلای جان آموزش و پرورش شد

دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 602630
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معتقدم مشکلات آموزش و پرورش زیاد است اما لاینحل نیست گفت: حاکم شدن یک تفکر سیستمی با بکارگیری مفروضات علمی در این معاونت، لازمه پیشبرد امور است.
تنخواهی که بلای جان آموزش و پرورش شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، علی الهیار ترکمن در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه سال گذشته سال متفاوتی برای آموزش و پرورش بود که آغاز به کار دولت دوازدهم و تغییر وزیر آموزش و پرورش از جمله اتفاقات مهم در حوزه آموزش و پرورش بود افزود: با تاکید ویژه بر اجرای سند تحول بنیادین از مراجع مختلف و ماموریت مشخص معاونت ها و تاکید بر مدرسه محوری روبرو هستیم.
 
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تمرکز زدایی و تفویض اختیار در بخش های مختلف را از جمله سیاستهای وزارت خانه دانست و گفت: نیازمند وحدت و یکپارچگی در ساختارها و اهداف هستیم تا بتوانیم امور را طبق سیاست های محوله پیش ببریم.

الهیار ادامه داد: نیازمند اتخاذ راهکارهای اساسی برای حل مشکلات و تحقق اهداف هستیم تا متناسب با آن وارد فرایند برنامه ریزی شویم. اصلی ترین دغدغه ما اجرای برنامه ششم توسعه و سند تحول بنیادین است. وظیفه داریم از راه حل‌های موقت استفاده کنیم اما نباید در آن متوقف شویم و اگر به دنبال آموزش و پرورش چابک هستیم باید از این مرحله عبور کنیم و به سمت اجرای راهکارهای بلندمدت، اساسی و اثربخش برویم.

وی افزود: از زمان ورودم به معاونت توسعه همین دیدگاه را دارم و معتقدم مشکلات آموزش و پرورش زیاد است اما لاینحل نیست. حاکم شدن یک تفکر سیستمی با بکارگیری مفروضات علمی در این معاونت لازمه پیشبرد امور است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به بیان گزارش عملکردی از سال ۹۶ پرداخت و گفت: اجرای بودجه، تخصیص و به پایان رساندن آن و تصویب بودجه ۹۷،بیمه‌ها، وام ها، اسکان فرهنگیان، مدیریت ساختار و نیروی انسانی از جمله اقدامات انجام شده است. بودجه سال گذشته دارای ۱۳ ردیف هزینه‌ای با اعتبار ۳۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به سال ۹۵ تنها ۸.۵ درصد رشد داشت که پنج درصد اعتبار ملی و ۹۵درصد در قالب اعتبارات استانی بود.

تنخواهی که بلای جان آموزش و پرورش شد
الهیار ادامه داد: از پنج درصد اعتبارات ملی تنها سه درصد صرف فعالیت های آموزشی و پرورشی و... می‌شود. سال گذشته سه هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان پاداش پایان خدمت پرداخت کردیم که باید از محل بند ج تبصره ۱۹ سود شرکت‌ها تامین اعتبار می‌شد که تحقق نیافت و چون تامین اعتبار نشد به صورت تنخواه در اختیار ما قرار گرفت و همان بلای جان آموزش و پرورش شد.

وی افزود: به علت عدم تسویه تنخواه از شهریور، تخصیص های ما در خزانه بلوکه شد و آنها می‌گفتند این مبلغ بدهی است و باید آن را برگردانیم. این موضوع روی دوش ما سنگینی می‌کرد. از آبان ماه تلاش کردیم و در بهمن ماه توانستیم محل تامین اعتبار این مبلغ را تغییر و به سمت درآمد ناشی از حقوق و عوارض گمرکی ببریم. اصلی‌ترین علت بسیاری تاخیرهای ما در پرداخت های پرسنلی همین مورد بود.

۹۶۰ میلیارد تومان از مطالبات آموزش و پرورش به سال ۹۷ منتقل شد
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ابلاغ و تخصیص ۱۱۰ درصدی بودجه در سال گذشته گفت: مشکل دوم کمبود نقدینگی در خزانه بود و پیگیری های بسیاری انجام دادیم تا در نهایت ۲۹ اسفندماه این مبلغ تامین و اعتبار به استان ها ابلاغ شد.هرچند باز هم ۹۶۰ میلیارد تومان از مطالبات ما به سال ۹۷ منتقل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *