جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا

دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 602608
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی از افزایش دما در نیمه شمالی کشور خبر داد و گفت: فردا سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور شده و استان‌های واقع در دامنه زاگرس را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، احد وظیفه شرایط جوی کشور را پیش‌بینی کرد و گفت: تحلیل داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی بیانگر رشد ابرهای همرفتی، گاهی رگبار باران و رعد و برق و وزش باد در برخی مناطق استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شرق کرمانشاه و لرستان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بویژه در بعدازظهر امروز است.

وی با اشاره به اینکه امروز روند افزایش تدریجی دما در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: فردا (سه‌شنبه ۲۱ فرودین) سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و سبب بارش پراکنده باران و گاهی رعد و برق در استان‌های واقع در دامنه زاگرس از جمله آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، جنوب همدان و مرکز و لرستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی با بیان اینکه فردا در جنوب اصفهان، شمال فارس، غرب یزد، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، افزود: در روز چهارشنبه (۲۲ فروردین) با تقویت این سامانه در ناحیه غربی کشور رگبار و وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، زنجان، کردستان، ‌ همدان، مرکزی، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، ‌ غرب اصفهان، شمال فارس و جنوب کرمان پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، در روز چهارشنبه در ایلام، شمال خوزستان، شمال کرمانشاه بارش شدت بیشتری خواهد داشت.
وی در پایان شرایط جوی تهران را پیش بینی و اظهار کرد: آسمان تهران فردا (سه شنبه ۲۱ فرودین) صاف، در بعد ظهر نیمه ابری خواهد بود که بیشترین و کمترین دما در این روز ۲۳ و ۱۳ درجه سانتیگراد است. همچنین تهران در روز چهارشنبه (۲۲ فرودین) صاف و در بعد از ظهر افزایش ابر همراه با وزش باد خواهد داشت. بیشترین و کمترین دمای تهران در روز چهارشنبه ۲۵ و ۱۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *