جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
سه سال فعالیت کارگردان لاتاری؛

محمدحسین مهدویان در آستانه افتخاری بزرگ

دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 602586
محمدحسین مهدویان در آستانه افتخاری بزرگ
به گزارش جهان نيوز، محمدحسین مهدویان از جمله استعدادهای تازه سینمای ایران است که خیلی زود و تنها با سه فیلم توانسته علاوه بر موفقیت در سینما به عنوان یکی از چهره های هنری سال انقلاب نیز نامزد شود.

مهدویان بدون شک پدیده این سالهای سینمای ایران است. وی طی دو دوره گذشته تحسین بسیاری از منتقدان، اهالی رسانه و دیگر فیلمسازان را به همراه داشته است. موفقیت های وی برای دو فیلم "ایستاده در غبار" و "ماجرای نیمروز" اتفاقی بود که او را به عنوان یک استعداد تازه در سینما معرفی کرد.

محمدحسین مهدویان در آستانه افتخاری بزرگ/ماجرای نیمروزی که ماندگار شد+عکس/////////////////////دوشنبه
پس از موفقیت های فراوان دو فیلم ماجرای نیمروز و ایستاده در غبار در نگاه مخاطبان، منتقدین و همچنین اهالی رسانه این دو فیلم در گیشه نیز فروش خوبی را به ثبت رساندند.
مهدویان از خاستگاه سینمای مستند به سینمای ایران اضافه شد و توانست آثاری سینمایی با نگاهی مستند را به تماشاگران عرضه کند. آثاری که از نگاه ویژه این کارگردان جوان به تاریخ معاصر ایران خبر می دادند.

محمدحسین مهدویان در آستانه افتخاری بزرگ/ماجرای نیمروزی که ماندگار شد+عکس/////////////////////دوشنبه
این کارگردان جوان در سومین اثر سینمایی خود به سراغ اتفاق و مشکلی به روز رفت و برخی مسائل منطقه را به چالش کشید. فیلم سینمایی "لاتاری" در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و نظرات بسیار متفاوتی را میان اهالی نقد و رسانه از آن خود کرد.

مهدویان در این فیلم به سمت سینمای داستانی تمایل بیشتری نشان داد ولی همچنان در آخرین فیلمش رگه هایی واضح از سینمای مستند دیده می شد. این فیلم با نگاهی غیرتمندانه و قهرمان محور تجربه ای تازه برای مهدویان محسوب میشد.

محمدحسین مهدویان در آستانه افتخاری بزرگ/ماجرای نیمروزی که ماندگار شد+عکس/////////////////////دوشنبه
"لاتاری" با وجود تمام نقدها استقبال گسترده مردم را به همراه داشته است. این فیلم در گیشه مرز 6 میلیارد تومان فروش را رد کرده است. اتفاقی که برای مهدویان پیروزی بزرگی به حساب می آید.
موفقیت‌های مهدویان در سه سال گذشته باعث شده تا توقعات از وی به عنوان کارگردانی جوان اما صاحب سبک بالا برود. این موفقیت ها در سال 97 با فروش خوب فیلم لاتاری تکرار شد و حالا موفقیتی دیگر نصیب مهدویان شده است.

سید مسعود شجاعی طباطبایی در نشست خبری هفته هنر انقلاب اسلامی از محمدحسین مهدویان به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه ویژه چهره سال هنر انقلاب اسلامی یاد کرد. جایزه ای که پیش از این در دستان بزرگانی همچون "مجید مجیدی" جای گرفته است.

مهدویان برای فیلم ماجرای نیمروز و به دلیل خلق ساختاری متفاوت در سینما و بیان روایتی تازه از تاریخ معاصر مستحق دریافت یکی از مهم ترین جوایز هنری قرار گرفته است. جایزه های که می تواند ارزش کاری این فیلمساز جوان را در همین سن دو چندان نماید.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *