جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چرا تیم‌های مطرح دنیا به ایران نمی‌آیند؟

دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 602579
تیم ملی والیبال ایران تنها با برگزاری دو دیدار دوستانه برابر صربستان خود را برای حضور در رقابت‌های لیگ ملت‌ها آماده می‌کند.
چرا تیم‌های مطرح دنیا به ایران نمی‌آیند؟
به گزارش جهان نيوز، فصل تیم‌های ملی والیبال رفته رفته آغاز می‌شود و ملی‌پوشان کشورهای مختلف خود را برای حضور در تورنمنت‌های پیش رو آماده می‌کنند. تیم ملی ایران هم از این موضوع مستثنی نیست و ملی‌پوشان کارشان را زیر نظر ایگور کولاکوویچ آغاز کرده‌اند.

هرچند هنوز برخی از تیم‌های باشگاهی کارشان در لیگ‌های مختلف به پایان نرسیده است، اما فدراسیون‌های بزرگ و با برنامه از حالا برنامه‌های آماده‌سازی خود را تدوین کرده‌اند تا بلافاصله بعد از بازی‌های باشگاهی کار را با قدرت استارت بزنند. والیبال ایران هم در سال‌های گذشته چنین شرایطی داشت، اما ظاهراً امسال کمی شرایط متفاوت است. دقیقاً در دورانی که ایگور تصمیم به جوانگرایی گرفته کمترین بازی‌های دوستانه برای ملی‌پوشان درنظر گرفته شده است؛ تنها دو بازی دوستانه در بلگراد برابر تیم ملی صربستان!

شاید توان مالی فدراسیون و سیاسیت‌های آنها برای برگزاری بازی دوستانه بزرگ کمی ضعیف است و به نظر می‌رسد با این شرایط نباید انتظار زیادی از بازیکنان و کادر فنی تیم ملی داشت تا به مراحل بالا در مسابقات پیش‌رو صعود کنند. قطعاً یکی از دلایل موفقیت و حضور تیم‌های مطرح در جمع برترین‌ها همین دیدار های دوستانه‌ای است که با تیم‌های بزرگ برگزار می‌کنندتا بازیکنان‌شان از تجربه دو چندان برخوردار شوند؛ مخصوصاً اگر مانند تیم ایران بازیکنان جوان و کم‌تجربه‌ای را به ترکیب خود اضافه کرده باشند.

ظاهراً سرمربی تیم ملی هم با شرایط فدراسیون کنار آمده و به قول معروف «به کم قانع است» وگرنه باید به مسئولان فشار بیاورد تا خواسته‌هایش را اجابت کنند یا حداقل خودش از نفوذش در والیبال جهان استفاده کرده و با تیم‌های قدرتمند برای برگزاری بازی دوستانه مذاکره کند. حالا که فدراسیون تلاشی برای تدارک بازی‌های دوستانه قدرتمند ندارد پیشاپیش دست آقای سرمربی هم برای بهانه‌های احتمالی بعد از باخت هم باز است.

طبق برنامه‌ای که اعلام شده تیم ملی والیبال ایران پیش از شروع لیگ ملت‌های والیبال تنها دو دیدار دوستانه با صربستان برگزار می‌کند. ظاهراً پیش از این قرار بود، تیم ملی به جای سفر به کشورهای اروپایی برای برگزاری مسابقه تدارکاتی، میزبان تیم‌های اروپایی باشد، اما این موضوع محقق نشد. دلیل این موضوع شاید امری باشد که فدراسیون‌نشینان و در راس آنها آقای رئیس بیش از همه می‌تواند به آن پاسخ دهد.

امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی والیبال ایران در مصاحبه‌ای درباره علت حضور نیافتن تیم‌های خارجی در تهران و همچنین کم بودن تعداد مسابقات تدارکاتی تیم ملی گفت: از حدود یک ماه قبل به کشورهای مختلف مانند لهستان، هلند و بلغارستان دعوت نامه فرستادیم، اما هیچکدام قبول نکردند به ایران سفر کنند، زیرا می‌گفتند در تاریخ مورد نظر ما، تیم ملی آنها اصلاً تشکیل نشده است. به همه این کشورها اعلام کردیم که اگر امکان سفر به ایران را ندارید، تیم ما حاضر است به کشور شما سفر کند اما طولانی بودن لیگ های باشگاهی اروپا باعث می شود تیم ملی در این کشورها خیلی دیر تشکیل شود و به این دلیل به غیر از صربستان، نتوانستیم هیچ مسابقه تدارکاتی دیگری را برنامه ریزی کنیم.

حالا تیم احتمالاً جوان شده ایران باید تنها با دو بازی دوستانه برابر صربستان که شرایط آن اصلاً مشخص نیست در لیگ ملت‌های والیبال حضور پیدا کند. خانواده والیبال امیدوارند تا آقای رئیس و مشاروانش برنامه‌ریزی دقیق و قدرتمندی حداقل برای تیم ملی بزرگسالان ایران داشته باشند، چراکه تیم ملی بزرگسالان در هر رشته ورزشی ویترین آن رشته است.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *