جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
بروجردی در دومین نشست کمیسیون عالی مشترک مجالس ایران و روسیه:

آمریکا نمی‌تواند به طور یک جانبه برجام را برهم زند

دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب: 602528
رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: برجام یک توافق و تعهد بین المللی است و آمریکا نمی تواند بطور یکجانبه آن را برهم بزند.
آمریکا نمی‌تواند به طور یک جانبه برجام را برهم زند
به گزارش جهان نيوز،‌ دومین نشست کمیسیون عالی مشترک مجالس جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه عصر امروز (یکشنبه 19 فروردین ماه) به ریاست علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه و با حضور اعضاء کمیسیون های مذکور برگزار شد.

بروجردی در ابتدای این نشست با تاکید بر اهمیت ویژه همکاری های پارلمانی دو کشور در توسعه و گسترش مناسبات در عرصه های مختلف، گفت: تشکیل کمیسیون عالی همکاری های پارلمانی ایران و روسیه که دومین نشست آن امروز برگزار می شود و به ابتکار رؤسای مجالس ایران و روسیه تشکیل شده است ، گام مهمی در ارتقاء سطح همکاری های دو کشور است.

وی افزود: تشکیل این کمیسیون نمادی از عزم و اراده سران دو کشور در جهت برداشتن گام های بلند برای افزایش ارتباطات فیمابین با توجه به شرایط فعلی منطقه و جهان است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست های تنش‌زای آمریکا در منطقه، افزود: کشورهای مستقلی مانند ایران و روسیه باید با کمک یکدیگر در ایجاد ثبات و امنیت پایدار در منطقه و حل و فصل بحران هایی مانند یمن، سوریه و مبارزه با تروریسم همکاری نمایند.

وی همکاری ایران و روسیه در حل و فصل بحران روسیه را الگوی مناسبی برای حل و فصل سایر بحران ها و مناقشات منطقه ای دانست.

بروجردی با بیان اینکه برجام یک توافق و تعهد بین المللی است و آمریکا نمی تواند به طور یکجانبه آن را برهم بزند تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اقدامات متعددی را در جهت حفظ منافع خود در صورت نقض برجام از سوی آمریکا پیش‌بینی کرده است.

اسلوتسکی: همکاری ایران و روسیه به نفع ملتهای منطقه است
لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه نیز در همین دیدار با ابراز علاقمندی کشورش برای توسعه همکاری های همه جانبه با ایران به ویژه در زمینه های اقتصادی، انرژی و صنعتی، گفت: ایران و روسیه به‌عنوان دو کشور مهم منطقه از ظرفیتها و فرصتهای بیشماری برای گسترش همکاری های دوستانه فیمابین برخوردارند.

وی در همین رابطه به توافقات در کشور در زمینه سوآپ گندم ، اتصال خطوط ریلی و جاده ای، تقویت همکاری بخش های خصوصی دو کشور، اجرای پروژه های جدید در زمینه انرژی بویژه انرژی هسته ای اشاره کرد.

رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه در ادامه با اشاره به دیدگاههای مشترک دو کشور در زمینه تحولات منطقه و مسائل بین المللی، گفت: ایران و روسیه منافع مشترکی در ایجاد صلح و ثبات در منطقه و مقابله با سیاستهای یکجانبه گرایانه آمریکا در عرصه روابط بین المللی دارند و همکاری دو کشور به نفع ملتهای منطقه می باشد.

وی گفت: جامعه بین المللی مخالف اقدامات کاخ سفید برای برهم زدن توافق برجام می باشد. زیرا برجام را یک معاهده معتبر و مهم در عرصه مناسبات بین المللی است که به نفع کاهش تنش در مناسبات جهانی است.

لازم به‌ذکر است در این نشست آقایان کاظم جلالی، پورابراهیمی، حسن بیگی، صفاری نطنزی، سبحانی فر، برومندی، نوریان، نانواکناری و نورقلی پور نمایندگان تهران، کرمان، دامغان، نطنز، سبزوار، مرودشت، شهرکرد، بابل، کردکوی ترکمن و بندرگز نیز به بیان نظرات و دیدگاههای خود درخصوص تحولات منطقه و مناسبات دوجانبه پرداختند.

تاکید بر اهمیت راهبردی روابط دو کشور و نقش آن در تامین ثبات و امنیت در منطقه؛ ضرورت توسعه و گسترش همکاریهای اقتصادی، صنعتی و انرژی؛ تلاش مشترک مجالس برای پیشبرد مناسبات و رفع پاره ای از موانع موجود در مسیر گسترش همکاریها؛ ترسیم چشم انداز شرایط جاری در منطقه بویژه بحرانهای یمن، سوریه و بحرین؛ ضرورت مبارزه مستمر با تروریسم و توجه خاص به ریشه های فکری آن؛ تاکید بر حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه و احترام به حاکمیت ملی آن کشور و حل و فصل بحرانهای جاری در منطقه از طریق گفتگو و مذاکره مهمترین محورهای سخنان نمایندگان مجالس دو کشور در این نشست بود.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *