جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب: 602492
متن این تذکرات که علی‌اکبر رنجبرزاده در پایان جلسه امروز مجلس قرائت کرد، به شر ح. زیر است.
تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور
به گزارش جهان نيوز، یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

متن این تذکرات که علی‌اکبر رنجبرزاده در پایان جلسه امروز مجلس قرائت کرد، به شر ح. زیر است:

تذکر سید قاسم جاسمی نماینده کرمانشاه به وزیر آموزش و پرورش: سوء مدیریت و عدم توانایی در وزارت آموزش و پرورش از صدر تا ذیل.

تذکر عین‌الله شریف‌پور نماینده ماکو به وزیر ارتباطات: علیرغم پیگیری‌های متعدد و حضور مسئولین استانی در نشست بررسی مشکلات فراروی آنتن‌دهی در سطح ۴ شهرستان حل نشده است، همچنین به رئیس جمهور: افزایش غیرمترقبه قیمت دلار و ارز در بازار‌های کشور ضمن آن که موجب بروز مشکلات عدیده با تبعات روانی خاص شده و افزایش بهای تمام شده کالا‌ها و خدمات به ویژه اقلام خاص و انجام اقدامات لازم و تبیین ساز و کار لازم.

تذکر شریف پور نماینده ماکو به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت و معدن: تسهیل در صادرات سیب درختی به اقلیم کردستان عراق؛ با عنایت به مراجعات مکرر فعالان عرصه صادرات ضروری است لذا دستور فرمایید صادرات سیب درختی اشباع شده در سردخانه‌های استان تسریع شود.

تذکر پروانه مافی نماینده تهران به وزیر آموزش و پرورش: لزوم جایگزینی ردیف مناسب در قبال حذف ردیف عائله‌مندی بانوان مجرد این وزارتخانه.

تذکر جلال محمودزاده نماینده مهاباد به وزیر بهداشت: دلیل قطع خدمات به دفترچه‌های بیمه سلامت در مراکز درمانی چیست؟، تذکر به وزیر کشاورزی: کمبود شدید نهال‌های کشاورزی و کود و سم در سطح کشور، تذکر به وزیر کار: دلیل عدم صدور دفترچه‌های بیمه سلامت معلولان کشور چیست؟

تذکر حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آبادغرب به رئیس جمهور: دستور امهال تسهیلات مردم مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با توجه به مصوبات و وعده‌های چندین‌باره شخص رئیس‌جمهور، وزرا و رئیس بانک مرکزی، تذکر به وزیر اطلاعات: پیگیری سوءاستفاده‌های اقتصادی برخی از افراد در گران کردن و فروش مصالح ساختمانی به مردم زلزله زده استان کرمانشاه.

تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزیر کار: چرا نسبت به متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران برابر بند "ب" ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه اقدام نمی‌شود؟، تذکر دیگر به وزیر کار: تسریع در پرداخت ۶ ماه معوقه کارگران زحمتکش شرکت تیراژه پیمانکار کنارگذر شرق اصفهان آزادراه سپاهان متعلق به سازمان بازنشستگی کشوری، تذکر به وزیر آموزش و پرورش: چرا حقوق معلمان حق التدریس از ابتدای سال تحصیلی تاکنون پرداخت نشده است.

حسن کامران نماینده اصفهان به وزیر کشور: چرا با مقامات متخلف درباره مسائل زاینده رود برخورد نمی‌شود، به وزیر اطلاعات: چرا با وزارتخانه نیرو که سبب نارضایتی کشاورزان حقآبه دار می‌شود برخورد نمی‌کنید.

تذکر جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت‌جام به وزیر کشاورزی: عدم پرداخت بهای زعفران به کشاورزان طبق قرارداد خرید توافقی میان زعفران‌کاران و سازمان تعاون سبب مشکلات عدیده برای مردم شده است.

تذکر امیر خجسته نماینده مردم همدان به وزیر کشور: رسیدگی به وضعیت معیشت کارکنان نیروی انتظامی و ارتقای مزایا و حقوق دریافتی آنها.

تذکر امیر خجسته به وزیر اطلاعات: لزوم توجه جدی به حفظ سلامت کاری در مجموعه حراست بنیاد شهید و مجموعه اقتصادی کوثر و برخورد با متخلفان احتمالی، همچنین به وزیر اقتصاد و دارایی: لزوم توجه جدی در معرفی متخلفان گمرک به مراجع ذی صلاح قضایی و انتظامی، به وزیر کشور: لزوم حمایت از احزاب و گروه‌های سیاسی کشور.

تذکر محمدابراهیم رضایی نماینده مردم خمین و اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد به رئیس‌جمهور: ضعف مدیریت بنیاد شهید و بی‌تعهدی نسبت به مسئولیت‌ها که موجب کاهش خدمات به خانواده ایثارگران شود و نارضایتی گسترده‌ای ایجاد شده است.

تذکر سید علی ادیانی نماینده مردم قائمشهر به وزیر اقتصاد و دارایی: تسهیل در استقرار سامانه‌های نظارتی برخط جهت تعبیه نظارت مستمر در نظام بانکی ظرف مدت یکسال برابر بند الف. ماده ۱۸ قانون برنامه ششم توسعه، همچنین به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: لزوم تدوین اساسنامه شرکت انتقال ارتباطات بین‌الملل برابر جزء یک بند الف. ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه.

تذکر سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم پیشوا و ورامین به رئیس‌‍جمهور: علت عدم پرداخت حق پرستاری ماده ۲۶ قانون جامع خدمات ایثارگران.

تذکر احمد حمزه نماینده مردم کهنوج به وزیر کشاورزی: اُفت شدید قیمت محصولات کشاورزی منطقه جنوب کرمان به دلیل نبود صادرات و واردات همزمان با فصل برداشت محصولات، همچنین به وزیر راه و شهرسازی: افزایش بی‌رویه کرایه حمل محصولات کشاورزی جنوب کرمان تا بازار‌های مصرف.

تذکر عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان به رئیس‌جمهور: بی‌حرمتی به مردم تُرک، کُرد، تات و ترکمن خراسان شمالی در شبکه نسیم و در برنامه «وقتشه» در نوروز سال جاری؛ در حقیقت در این برنامه نامی از خراسان شمالی برده نشده است.

تذکر حبیب‌الله دهمره نماینده مردم زابل و زهک به رئیس‌جمهور: خشکسالی ویرانگر سیستان و فاجعه در حال وقوع رسیدگی شود.

تذکر قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس به وزیر جهاد کشاورزی: چرا تجهیزات و امکانات امدادی برای اطفای حریق جنگل‌های شمال کشور تقویت نشده است؟ متاسفانه با آتش سوزی‌ها موجبات نابودی جنگل‌ها فراهم می‌شود.

تذکر علیرضا ابراهیمی نماینده مردم رامیان و آزادشهر و شهرام کوسه غراوی نماینده مردم مینودشت و کلاله به وزیر جهاد کشاورزی: عدم تعیین قیمت خرید تضمینی گندم.

تذکر شهرام کوسه غراوی نماینده مردم مینودشت و کلاله و اسدالله قرجه طیار نماینده مردم گنبدکاووس به وزیر نیرو: علت عدم تامین حق‌آبه پایین دست استان گلستان به ویژه در منطقه مراغه تپه، به وزیر بهداشت و درمان در خصوص حذف ناکارآمدی بیمه‌های درمانی روستایی در مطب خصوصی پزشکان در مناطق محروم.

تذکر احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: علت عدم آنتن‌دهی تلفن‌های همراه در جاده‌های اصلی و روستا‌های شهرستان خدابنده، همچنین به وزیر کشور: بررسی نحوه واگذاری زمین، دریافت پروانه ساخت مراکز تجاری بانک آینده در منطقه ۲۲.

تذکر سید محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر به رئیس‌جمهور: ضرورت اجرای عدالت در افزایش حقوق کارکنان دستگاه‌های دولتی و کارگران، همچنین به همراه سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان به وزیر کشور: ضرورت برگزاری فوری آزمون تعیین تکلیف شهرداری‌ها.

تذکر محمدابراهیم رضایی نماینده مردم خمین به رئیس‌جمهور: عدم مدیریت منابع ارزی و کاهش ارزش پول ملی که خسارات بسیار و سنگینی به مردم ایرانی وارد می‌کند و نشان می‌دهد عوامل نفوذی و خائن در نظام پولی کشور اخلال ایجاد می‌کنند لذا دولت باید مدیریت مربوطه را تغییر و اصلاح نماید.

تذکر محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس به وزیر راه و شهرسازی: تکمیل جاده طبس بشرویه بنا بر مصوبه دولت و بودجه سالانه، همچنین به این وزیر در خصوص تکمیل باند دوم فردوس بجستان با توجه به گذشت بیش از ۱۳ سال از شروع پروژه، به وزیر نیرو نیز در خصوص تامین آب شرب روستای باغستان به صورت سالم، به وزیر کشور: خارج نموندن شهر بشرویه از بن‌بست.

تذکر نظر افضلی نماینده نهبندان به وزیر کشور: عدم تعیین بخشدار یا سرپرست بخشداری بخش مود بعد از گذشت چهار ماه.

تذکر حشمت‌الله فلاحت پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب و شهروز برزگر نماینده مردم سلماس به رئیس‌جمهور: دستور پایان دادن به رانت چند شغله بودن برخی مسئولان و مدیران ارشد کشور جهت جلوگیری از سوءاستفاده مدیران میانی از این نابسامانی مدیریتی با توجه به بیکاری جوانان تحصیل کرده کشور.

تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت جلوگیری از دخالت بی‌جهت مدیر کل جهاد کشاورزی استان اصفهان در توزیع و انتقال فاضلاب برخوار به اصفهان.

تذکر فلاحت پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب به رئیس‌جمهور: انعقاد قرارداد کارمندان سیلو‌های استان کرمانشاه.

تذکر علی وقف‌چی نماینده مردم زنجان و طارم به رئیس‌جمهور: دستور عاجل به رئیس سازمان میراث فرهنگی جهت ساماندهی بازار زنجان و طارم، همچنین به وزیر نفت: گازرسانی به روستا‌های زنجان و طارم و به وزیر صنعت، معدن و تجارت: فعال سازی کارخانه‌های نیمه تعطیل و تعطیل شهرستان‌های زنجان و طارم.

تذکر محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و آقایان قاسم احمدی لاشکی، محمد بیرانوندی و اکبر رنجبرزاده نماینده مردم چالوس و نوشهر، خرم‌آباد و اسدآباد به رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش: ضرورت تقدم فرهنگیان در افزایش‌‎‌های حقوق کارکنان دولت.

تذکر نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به وزیر امور خارجه: تجدیدنظر در توافق‌های خارجی بر اساس سیاست جایگزینی کالای ایرانی به جای کالای خارجی. همچنین به وزیر صنعت، معدن و تجارت: ارایه جامع ساماندهی تجارت خارجی و نظارت بر تولید داخلی و افزایش سطح تولیدات ملی. همچنین به وزیر نیرو: تبدیل وضعیت قرارداد‌های معین اپراتورها، برق و سایر مشاغل برای از میان بردن نابرابری‌های دستمزد‌ها و دریافتی‌ها.

تذکر نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به وزیر کشور: اقدام بر اساس قوانین جاری جهت جلوگیری از توسعه اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی در مشاغل مختلف به ویژه مشاغل ساختمانی.

تذکر همایون یوسفی نماینده مردم اهواز به وزیر کشور: مشکلات روز افزون استان خوزستان در حوزه‌های امنیتی، اجتماعی، کارگری و مدیریت ضعیف موارد فوق در استان و عدم وجود راهبرد و برنامه جهت حل مشکلات.

تذکر حسن بهرام‌نیا نماینده مردم نهاوند به وزیر جهاد کشاورزی: تسریع در پرداخت پول چغندرکاران توسط کارخانجات قند.

تذکر سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم میناب به وزیر جهاد کشاورزی: جلوگیری از غارت منابع دریای آب‌های جمهوری اسلامی ایران به ویژه میناب، جاسک.

تذکر نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه به وزیر بهداشت و درمان: جلوگیری از ادامه کار کسانی که در ایام نوروز بیمارستان را خالی گذاشته و بیماران بدون پزشک گذاشته‌اند.

تذکر نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نماینده‌های مردم ارومیه و تهران به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: تسریع در صدور بخشنامه دستمزد سال ۱۳۹۷ و تسری آن به سایر سطوح، همچنین به وزیر دادگستری: تهیه اصلاحیه بودجه برای تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه شورا‌های حل اختلاف برابر قانون.

تذکر اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش به وزیر آموزش و پرورش: پیگیری وضعیت حق التدریسان و مربیان پیش‌دبستانی آموزش دهنده‌ها و پرداخت پاداش بازنشستگان و حقوق حق التدریسی‌ها.

تذکر حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم پرداخت مطالبات پیمانکاران کمربند جنوبی شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان و رباط‌کریم.

منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *