شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۳۰
روایت پورمختار از دیدار اعضای کمیسیون قضایی مجلس با رئیس دستگاه قضا

بنای پاسخگویی به اظهارات احمدی‌نژاد را ندارم

يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب: 602467
عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: رئیس قوه قضائیه ضمن تکذیب اظهارات رئیس‌جمهور پیشین درباره اموال و دارایی‌هایش عنوان کرد که بنای پاسخگویی به اظهارات احمدی‌نژاد را ندارم.
بنای پاسخگویی به اظهارات احمدی‌نژاد را ندارم
به گزارش جهان نيوز، محمدعلی پورمختار، با اشاره به دیدار اعضای کمیسیون قضایی مجلس با رئیس قوه قضائیه گفت: در این جلسه گزارشی از مصوبات کمیسیون در سال 96 ارائه شد و مسائل مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: از جمله موضوعاتی که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت موضوع اجرای اصل 142 قانون اساسی در مورد اعلام اموال و دارایی مسئولان بود که رئیس قوه قضائیه عنوان کرد که ما برای تدوین آئین‌نامه اجرایی این اصل قانون اساسی دارای محدودیت‌هایی هستیم و از اعضای کمیسیون قضایی خواست این موضوع را بررسی کرده و پیشنهادات خود را ارائه کنند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت:‌ همچنین در این نشست طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان مورد بررسی قرار گرفت که رئیس قوه قضائیه با شکل و شیوه اجرای این طرح مخالف بود و از جمله عنوان کرد که کمیته‌ای که برای بررسی این موضوع تشکیل شده باعث نقض وظایف قوه قضائیه می‌شود و استقلال این قوه را زیر سؤال می‌برد.

پورمختار در پایان خاطرنشان کرد:‌ علاوه بر این در جلسه مباحثی در مورد ادعاهای محمود احمدی‌نژاد در باره اموال و دارایی‌های رئیس دستگاه قضا مطرح شد که آیت‌الله آملی لاریجانی این اظهارات را تکذیب کرد و عنوان کرد ما بنا نداریم که به این اظهارات پاسخ دهیم.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
هزار لایک
Iran, Islamic Republic of
خیلی وقته که مفسدان برای معرکه گیری و ایجاد جنگ روانی تقاضای برگزاری علنی دادگاهشونو دارند، چون می دونن جامعه احساسی قضاوت میکنه. یادتون هست یه مفسد گردن کلفت دیگه هم بود که با چه سماجتی میخواست دادگاهش علنی برگزار شه، در حالبکه سالها قبلش طرف خارجی رشوه دهنده به او در کشور خودش محاکمه و محکوم شده بود. لابد او هم بیگناه بود ...
سعید
Iran, Islamic Republic of
درخواست برگزاری دادگاه علنی یک حق است به حق معرکه گیری نمی گویند
در ضمن با برگزار کردن دادگاه علنی آبروی مفسدان اقتصادی رو ببرید
چرا تعارف و مماشات با فاسدان
اگر کسی هم خودش درخواست میده استقبال کنید
برای هر دو طرف خوبه
کاربر محترم . با تشکر. بیشتر مطالعه و با کارشناسان فن گفتگو کنید. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
درواقع شما بهانه ای جز احساسی قضاوت کردن مردم برای دادگاه های غیر علنی نیافتید؟!
بالاخره وقتی میگید مردمسالاری باید قضاوت احساسیشون رو هم تحمل کنید وگرنه شعار مردمسالاری ندهید
United Kingdom
واقعا شما چی فکر کردید.؟جامعه احساسی فکر می کنند ولی شما و هم فکرانتان امام زمانید.البته تفکر که شما از او دفاع می کنید تفکر تهمت وتخریب است.شما که فکر می کنید انها فاسد هستند و قوه قضاییه پاک .چرا از علنی برگزار کردن دادگاه یک فاسد می ترسید.بر فرض محال حرف شما را قبول کنیم که مردم احساسی فکر می کنند.خوب یک روز دوروز.یک ماه عاقبت که جو احساسی از بین می رود.نه جانم کسی از دادگاه علنی می ترسد که خودش دارد جرمی مرتکب می شود.
Iran, Islamic Republic of
نيست مفسدان و حاميانشون خيلي با اخلاقند و از تهمت و تخريب دوري مي كنند؟ نه آقاجان جامعه به قدر كافي رواني و فرسوده شده از دست مفسدان وقيح گردن كلفت و گردوخاكشان. اونا مي بينند پروندشون سنگينه و با هتاكي و انگ زني سنگين تر نميشه اما جامعه است كه آسيب اخلاقي مي بينه.
احمدی‌نژاد مظلوم
United Kingdom
...
کاربر محترم . با تشکر خواهشمند است از کلمات دو پهلو ، نامفهوم خودداری فرمایید.جهان نیوز
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
نکته ای که وجود دارد این است که معاون و سخنگوی قوه قضائیه یعنی جناب اژه ای بارها و بارها درکنفرانس های خبری از برگزاری دادگاه های علنی برای پیشگیری از مفاسد اقتصادی و اختلاس ها حمایت کرده است
درنظرداشته باشیم که ایشان یک عنصرتازه کارنیست و درکارخود کاملا با تجربه و کاردان است اما ما نمیدانیم که چرا این نوع دادگاه ها غیرعلنی برگزار می شودو هیچگونه توضیح و حتی توجیهی هم ارائه نمی گردد؟ واقعا چرا؟!
محمدحسن
Iran, Islamic Republic of
آیا پاسخی وجود دارد؟
Iran, Islamic Republic of
بله وجود داره تقصیر آمریکا و انگلیس و اسرائیل است چرا نمی فهمی
علی
Iran, Islamic Republic of
مسئولان باید پاسخگو باشند
این حداقل شرایط یک کارگزار و مسئول در نظام جمهوری اسلامی است
Iran, Islamic Republic of
بندگان خدا که داره توضیح میده که تقصیر دشمنه
محسن
Iran, Islamic Republic of
در مورد خیلی چیزها باید جواب بدید
در مورد سازمان بازرسی
در مورد مخالفت دادستان با طرح اعاده اموال نامشروع مسئولین
در مورد عدم برخورد با مسئلین متخلفی که لیست اموال خودشان را اعلام نکرده اند
در مورد تخلفات ژن های خوب که پرونده آنها رسیدگی نمی شود
در مورد طولانی شدنرسیدگی به پرونده ها در دادگاه ها
در مورد مناقصه ها و مزایده های مربوطه
United Kingdom
ودر مورد رد شدن نمایند گان مجلس از فیلتر شورای نگهبان که با سران فتنه دیدار می کنند.راستی راستش را بگویید نکند ما سرکار بودیم.قرار بود چند ماهی شلوغ شود تا دولت دهم از پا بیفتد بعد دوباره قدرت بیفتد دست دو جناح ودور هم پنهانی ساخت و پاخت کنند و جلوی مردم شو مخالفت با هم را بازی کنند.مثل نمایشی که در مورذ سه وزیر قبل از عید در مجلس راه انداختند.اگر فتنه بود خوب چرا فتنه گران در مجلس و دولت هستند اگر نبود چرا به ما دروغ گفتید.فقط کروبی این وسط زیادی بوداقلا سفیر تو کشور ایتالیا می کردید که ارزو دل نماند.
پرونده های براداران مسئولان
Iran, Islamic Republic of
در این زمینه که پاسخ نمی دهید در مورد پرونده برادرتان چی؟ در مورد آن پاسخ می دهید؟
چند سال می گذرد؟
چرا رسیدگی به پرونده برادر مسئولان این قدر وقت گیر است؟
مشکل کجاست؟
چقدر دیگر وقت لازم است؟
آیا اصلا قرار است رسیدگی شود؟ یا منتظرید که دوران ریاست به پایان برسد ؟
راهکار تظلم خواهی
Iran, Islamic Republic of
یکی از دلایل اشاعه فساد محکم برخورد نکردن قوه قضاییه است
اگر قوه سالم باشد و با صلابت و محکم با فساد مبارزه کند فساد تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند
مردم در مبارزه با فساد پشتیبان قوه قضاییه هستند
در ضمن راهکاری هم برای اعتراض و تظلم خواهی در قوه معرفی کنید
اگر به کسی ظلم شود چه کاری باید بکند؟
دادگاه تجدیدنظر و ... را می دانیم راهکاری که خارج از اینها باشد؟
اطلاله دادرسی هم از بازدارنگی جرائو کاسته است دقیق تر بگوییم تقریبا اثر بازدارنگی جرائم به خصوص جرائم مالی را از بین برده است
قوه قضاییه باید شفاف رفتار کند دادگاه ها به خصوص جرائم مالی رو علنی برگزار کنید
Iran, Islamic Republic of
...
حامی قبلی
Iran, Islamic Republic of
حمایت مردم از شما به دلیل غیرشفاف برخورد کردن کم شده است
Iran, Islamic Republic of
کدوم حمایت؟
Iran, Islamic Republic of
چرا پرونده های بزرگ انتها ندارند
اولش هیاهو و سرو صدا زیاده همه میگند پیگیری می کنیم قاطعانه برخورد می کنیم
آخرش هیچی نمیشه؟ واقعا چرا؟
مراجعه کننده
Iran, Islamic Republic of
واقعا گلایه داریم
از کندی و تعلل دستگاه مربوطه در استفاده از تکنلوژی، فناوری اطلاعات
در رسیدگی به پرونده ها
در رفت و آمد قاضی ها، کارمندان
در سلیقه ای برخورد کردن قاضی ها
در دادگاه ها، نبود پارکینگ مناسب
عدم التزام قاضی ها به زمان دادگاه
رای ها و حکم های فاصله دار با قانون
رفتار تند و خشن بعضی از قاضی ها
نبود قابلیت انتقاد
ترس از ....
خیلی خیلی گلایه داریم
الانم اینجا نمی دونم نظرم پخش میشه یا نه
Netherlands
اخه چیزی نداری که بگی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بارها از این وآن شنیده بودیم که انسانهای متخلف از جایگاهی که قاضی نشسته میترسند و اینطور تفهیم میکنند که قاضی مثل هر انسان دیگری است که او ترس ندارد بلکه این رفتار و گفتار فرد ویابهتر بگویم اعمال خلاف اوست که سبب ترس از قاضی میشود اما بخوبی دیدیم که در این مورد های گذشته این ایده زیر سوال رفت چرا که عده زیادی از اشراف و اعیان ، ستمدیده و ستمگر ، ظالم و مظلوم درکنار هم از قاضی که هیچ از جایگاه او هم نهراسیدند که این تئوری چندین هزار ساله نقض گردید فی الحال همه اصحاب فکر و قلم را بکمک طلبید که چاره سازی کنند .ولی از من نشنیده بگیرید گاهی هم سکوت بهترین راهبرد است که همه باید به ان پایبند باشیم ومن نصرالله ....
عباس
Iran, Islamic Republic of
الان برای همه از مدعیان اصولگرایی (برای توجیه سکوت یا همکاری اکثریت آنها) تا داعیه داران اصلاحات (برای فرافکنی از خرمن وعده هایی که دادند) و در نهایت برای پرت کردن حواس مردم از دستپخت این حضرات که سبب تهدید انقلاب اسلامی شده، سود در اینه که برای حفظ خودشون احمدی نژاد رو بزنند.
شما عزیزان جهان همه به جای حوالت دادن مخاطب به مطالعه بیشتر، قدری ماله کشی رو بگذارید کنار. تقسیم بندی اصولگرا و اصلاح طلب، مثل چپ و راست دهه هفتاد به تاریخ پیسوت! الان دیگه این نقاب های سیاسی که به لطایف الحیلی در انتخابات رنگ می بازه، کاربرد نداره!
سنجه فقط یکی است: انقلابی یا غیر انقلابی، همین بس. هر کس به برجام رای داد، بابتش تبریک گفت، مسیرش رو تسهیل کرد، در پخت آش FATF دستی بر آتش داشت، مقابل عربستان دست به عصا شد، روزنامه زیر سوال برنده واقعه غدیر و حامی نشریه شارلی هتاک به نبی ولی طرفدار دولت رو آزاد گذاشت ولی روزنامه انقلابی حامی مقاومت یمن و منتقد دولت را چند روز بست و ... قطعاً انقلابی نیست.
Iran, Islamic Republic of
کافیست از دم در یکی از مجتمعهای قضایی رد شوید تا ببینید از دربان دم در تا آبدارچی دم در اطاق رئیس مجتمع چه برخورد زیبایی با شما دارند، حساب کار دستتان خواهد آمد
Iran, Islamic Republic of
مگر می شود مسئول باشی و به سوال پاسخ ندهی؟؟!! البته که می شود در صورتی که پاسخی نداشته باشی.!!
"موضوع اجرای اصل 142 قانون اساسی در مورد اعلام اموال و دارایی مسئولان بود که رئیس قوه قضائیه عنوان کرد که ما برای تدوین آئین‌نامه اجرایی این اصل قانون اساسی دارای محدودیت‌هایی هستیم"
"همچنین در این نشست طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان مورد بررسی قرار گرفت که رئیس قوه قضائیه با شکل و شیوه اجرای این طرح مخالف بود و از جمله عنوان کرد که کمیته‌ای که برای بررسی این موضوع تشکیل شده باعث نقض وظایف قوه قضائیه می‌شود و استقلال این قوه را زیر سؤال می‌برد."
دکتر احمدی نژاد با اینکه جدیدا با خیلی از کارات مخالفم ولی حق داری فریاد بزنی ....
این چیزا رو که آدم میبینه که برای "تدوین آیین نامه لیست اموال و دارایی مسئولان محدودیت داریم یا برای طرح اعاده اموال نامشروع مخالفیم " انسان باید چه چیز رو باور کنه ...دم خروس یا ....
خجالت بکشید به والله تقاصش رو در همین دنیا خواهید دید اگه در اجرای عدالت چشم پوشی کنید....
قطعا هر فسادی که در این سالها در این مملکت رخ داده شما هم در آن شریک خواهید بود چرا که جلو مفسد را قاطعانه نگرفتید و مماشات کردید ... شما مسئولید جناب آملی لاریجانی
Iran, Islamic Republic of
چرا نداری . حالا خاتمی افشاگری کرده بود تا الان هزار بار تو بوغ و کرنا میکردید .. چرا از محمود می ترسید ...........!!!!!