جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

پزشکان ایران محروم از برچسب MD

يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب: 602449
دستیاران پزشکی که دریافتی ماهیانه آنان در حدود یک میلیون و سیصد هزار تومان است جزو گروهی هستند که باید برای رسیدن به بیمارستانها یا درمانگاههای آموزشی و محل کشیک خود، احتیاج به ورود به بیمارستانهای آموزشی دارند که عموماً در محدوده ترافیک است.
پزشکان ایران محروم از برچسب MD
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، در عموم کشورهای جهان با توجه به شرایط کار پزشکان برای آنان تسهیلات زیادی از نظر رانندگی در نظر گرفته می‌شود. در بسیاری از کشورها برچسب MD یعنی دکتر طب بر روی شیشه اتومبیل به آن معنی است که او می‌تواند برای کارهای ضروری پزشکی و دیدن بیمار در جای خلاف پارک کند یا وارد خیابان‌هایی شود که ورود وسایل نقلیه ممنوع است.

دلیل کار روشن است: پزشک باید بتواند به سرعت بر بالین بیمار حاضر شود چه در خانه بیمار چه در بیمارستان و چه در مطب خود. در ایران نیز از چند سال پیش همزمان با طرح محدودیت ورود اتومبیل به مناطق مرکزی تهران، آرم ترافیک (البته نه رایگان بلکه در قبال دریافت وجه قابل توجهی) در اختیار پزشکانی که محل اشتغال آنان داخل محدوده طرح ترافیک بود قرار داده می‌شد تا پزشک بتواند با فراغ بال به محل کار خود (بیمارستان، درمانگاه، مطب و اورژانس)برسد و در خدمت گروه کثیری از بیماران که منتظر ویزیت بودند باشد.

توجه داشته باشیم که بسیاری از دستیاران پزشکی نیز که در حال گذراندن دوره تخصصی هستند و دریافتی ماهیانه آنان در حدود یک میلیون و سیصد هزار تومان است جزو همین گروه هستند که باید برای رسیدن به بیمارستانها یا درمانگاههای آموزشی و محل کشیک خود که ممکن است در بیمارستان دیگری باشد احتیاج به ورود به بیمارستانهای آموزشی داشته باشند که عموماً در محدوده ترافیک قرار دارند.

پزشکی را که باید با خیال آسوده به بیماران بپردازد نباید با طرح جدید ترافیک معطل و سرگردان کرد. بهترین راه‌حل که در طول سالها برای حل این معضل پیدا شده است همان دادن سهمیه از سوی نظام پزشکی به پزشکانی است که محل طبابت آنان در محدوده طرح ترافیک قرار دارد تا بتوانند خدمات مورد نیاز مردم را با رسیدن آسوده به محل کار ارائه دهند.منافع این کار عاید بیمارانی می‌شود که پزشک آنان می‌تواند به‌موقع و سر وقت و آرامش ذهنی برای ویزیت آنان حاضر شود.
*"دکتر فربد فدائی -روانپزشک "
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *