شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

آمادگی مشروط انصارالله یمن برای صلح

يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 602339
مسئول روابط خارجی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که این جنبش به شرط توقف مداخله‌های خارجی در یمن آماده صلح است.
آمادگی مشروط انصارالله یمن برای صلح
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، حسین العزی گفت: اگر تجاوزات دشمن متوقف شود مطمئنا واکنش و دفاع نیز متوقف می‌شود. ما به کشورهای عضو ائتلاف تجاوز نکردیم بلکه طرف‌های دیگر تجاوز کردند. ما کسانی هستیم که دفاع می‌کنیم. ما آماده قبول صلحی هستیم که در آن به مردم یمن احترام گذاشته شود و مداخله‌ها در امور کشورمان پایان یابد.

وی افزود: صلح در یمن به چند مسئله بستگی دارد که از جمله آن آمادگی جامعه جهانی برای پایان دادن به سهل انگاری درباره عربستان و کشورهای ائتلاف است. این سهل انگاری به ضرر ارزش‌ها و قوانین بین المللی و خون مردم یمن بود.

مسئول روابط خارجی جنبش انصارالله یمن درباره درخواست عبدالملک المخلافی، وزیر خارجه یمن از طرف‌های یمنی برای بازگشت به میز مذاکرات گفت: ما با المخلافی یا طرف‌های دیگر مذاکره نمی‌کنیم. این‌ها ابزار کشورهای دیگر هستند و هیچ اختیاری از خود ندارند. کسی که تصمیم جنگ را به دست دارد عربستان است. اگر عربستان خواهان صلح باشد این مسئله در روند صلح یمن تأثیر خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *