پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

مذاکرات مخفیانه و مستقیم میان آمریکا و کره شمالی

يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 602261
چند مقام آگاه دولت ترامپ از مذاکرات مخفیانه و مستقیم بین ایالات متحده و کره شمالی با هدف آماده کردن مقدمات دیدار بین رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی خبر می‌دهند.​
مذاکرات مخفیانه و مستقیم میان آمریکا و کره شمالی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، چند مقام آگاه دولت آمریکا به سی ان ان گفته اند که ایالات متحده و کره شمالی مذاکرات مستقیم و مخفیانه ای را برای آماده کردن مقدمات دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی داشته اند.

این مقام های رسمی دولت آمریکا تاکید کردند که مایک پمپئو مدیر سازمان سیا به همراه تیمی از آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا از طریق کانال های اطلاعاتی در حال آماده کردن زمینه لازم برای انجام این دیدار هستند.این گزارش افزود: مقام های اطلاعاتی آمریکا و کره شمالی چندین بار در یک کشور سوم با یکدیگر دیدار کرده اند. تمرکز اصلی این مذاکرات، تصمیم گیری درباره محل برگزاری دیدار ترامپ و کیم جونگ اون بوده است.

گرچه کره شمالی تاکنون علنا دعوت کیم جونگ اون برای دیدار با ترامپ را اعلام نکرده است ولی تعدادی از مقام های رسمی اعلام کرده اند که کره شمالی قبول این دعوت از سوی ترامپ را تایید کرده و پیونگ یانگ نیز تایید کرده است که کیم مایل به مذاکره بر سر خلع سلاح شبه جزیره کره است.

منابع آگاه تاکید کردند که کره شمالی خواستار برگزاری این نشست در پایتخت این کشور یعنی پیونگ یانگ است ولی هنوز مشخص نیست که آیا کاخ سفید تمایلی برای انجام این دیدار در پیونگ یانگ دارد یا نه. شهر اولان باتور پایتخت مغولستان نیز یکی از مکان های احتمالی برای برگزاری این دیدار اعلام شده است.

زمانی که محل برگزاری این دیدار مورد توافق دو طرف واقع شود، مقام های رسمی درباره زمان برگزاری این نشست تصمیم گیری خواهند کرد و در نهایت دو طرف درباره جزئیات دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی رایزنی می کنند.
پمپئو که یکی از مورد اعتمادترین مشاوران امنیت ملی ترامپ به شمار می رود، مسئولیت تلاش ها برای برگزاری این نشست را بر عهده داشته است. سنای آمریکا به زودی جلسات رسیدگی به صلاحیت پمپئو به عنوان وزیر خارجه جدید آمریکا را آغاز خواهد کرد.

هنوز زمان دقیق برگزاری دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی مشخص نیست ولی مقام های رسمی اعلام کرده اند که هدف فعلی این است که نشست اواخر ماه می یا اوایل ژوئن برگزار شود.
ترامپ همچنین قرار است دو هفته دیگر با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن دیدار و گفت‌وگو کند. روزنامه نیویورک تایمز ماه گذشته برای نخستین بار فاش کرد که سازمان سیا مسئولیت آماده کردن مقدمات برای نشست ترامپ و کیم جونگ اون را بر عهده گرفته است.

مقام های آمریکایی اعلام کردند که شرکت کره شمالی در مذاکرات مقدماتی به آنها اطمینان بیشتری داده است که رهبر کره شمالی واقعا برای انجام دیدار با ترامپ جدی است.

مقام های وزارت خارجه آمریکا نیز به برقراری تماس با مقام های کره شمالی ادامه می دهند، این تماس ها از طریق دفتر آنها در سازمان ملل انجام شده است. به نظر می رسد جان بولتون مشاور امنیت ملی جدید آمریکا که قرار است از دوشنبه رسما فعالیت خود را در کاخ سفید آغاز کند، نقش مهمی در برنامه ریزی این مذاکرات به همراه پمپئو داشته باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *