چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
نیک‌فر:

دریافتی‌ مسئولان‌ دولتی باید شفاف‌سازی‌ شود

يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 602235
عضو جامعه اسلامی مهندسین گفت: باید میزان دریافتی مسئولان دولتی شفاف‌سازی شود، به طوری که باید در دستگاه‌های اجرایی سامانه اطلاعاتی به وجود بیاید.
دریافتی‌ مسئولان‌ دولتی باید شفاف‌سازی‌ شود
به گزارش جهان نيوز، احمد نیک‌فر عضو جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به لزوم پیگیری طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان به صورت دوفوریتی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: لازم است تا اموال مسئولان کشور مانند نمایندگان اعاده شود و معتقدم که این امر بسیار ضروری است.

وی افزود: از دوره سوم مجلس چندین بار برای اجرای این طرح اقدام شد، اما به دلیل ایراداتی که در قانون اساسی وجود داشت، اعاده اموال نامشروع مسئولان به تصویب نرسید.

نیک‌فر تصریح کرد: اموال همه مسئولان نظام باید قبل و بعد از تصدی به صورت شفاف مشخص شود و اگر فردی در دوران تصدی به صورت غیرمعمول افزایش اموال داشته به این معناست که از رانت استفاده کرده است.

عضو جامعه اسلامی مهندسین با تأکید بر پیگیری این امر در مجلس شورای اسلامی به صورت دوفوریتی بیان کرد: اعاده اموال نامشروع مسئولان مسئله‌ای نیست که طی یک الی دو جلسه در مجلس به نتیجه برسد، لذا باید با برنامه و جدیت عمل کرد.

وی ادامه داد: باید میزان دریافتی مسئولان دولتی شفاف‌سازی شود، به طوری که باید در دستگاه‌های اجرایی سامانه اطلاعاتی به وجود بیاید که مردم از عملکرد و دریافتی مسئولان کشور اطلاع داشته باشند، اما متأسفانه علی‌رغم آنکه سال 87 این قانون به تصویب رسید، اما بخش‌های مهم آن تاکنون اجرایی نشده است.

نیک‌فر تأکید کرد: طبق ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه دولت موظف است تا سامانه پرداخت و دریافت دستگاه‌های دولتی را طراحی کند تا هرگونه دریافتی مسئولان در فیش نهایی محاسبه شود و مردم بتوانند آن را رصد کنند، اما با وجود اینکه یکسال از عمر این برنامه می‌گذرد دولت هنوز در این باره اقدام موثری انجام نداده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *