پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تایم: بن سلمان دروغ می‌گوید

يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 602220
نشریه آمریکایی تایم در گزارشی، ادعاهای شاهزاده سعودی درخصوص علت اصلی وقوع اوضاع بحرانی در یمن را بی‌اعتبار دانست و رژیم سعودی را عامل این بحران اعلام کرد.
تایم: بن سلمان دروغ می‌گوید
به گزارش جهان نيوز، نشریه «تایم » ضمن گفت‌وگوی اختصاصی با محمد بن سلمان ولیعهدعربستان، درباره ریشه‌یابی شرایط بحرانی انسانی در یمن با استناد به اطلاعات پژوهشگرانی که خود اوضاع یمن را از نزدیک مشاهده کرده‌اند، ادعاهای او را بی‌اعتبار کرد.

محمد بن سلمان درخصوص بحران انسانی در یمن به خبرنگار «تایم» گفته است: «من باید موضوع مهمی به شما بگویم، بحران انسانی در یمن از سال ۲۰۱۵ (زمان حمله ائتلاف عربستان به یمن)آغاز نشده بلکه از سال ۲۰۱۴ شروع شده یعنی زمانی که نیروهای حوثی(انصارالله) در یمن تحرکات سیاسی خود را آغاز کردند.»

او همچنین مدعی شده که عربستان تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا از منافع مردم یمن از جمله مراقبت‎های پزشکی، آموزش، و هرچه که لازم باشد، حمایت کند، و از هر اقدامی از سویسازمان ملل و دیگر گروه‌های حقوق بشری از سراسر جهان برای بهتر کردن شرایط انسانی در یمن پشتیبانی می‌کنیم.

اما نشریه تایم در ادامه این گزارش نوشت، «کریستین بیکرل» پژوهشگر حقوق‌بشر که اخیراٌ از یمن برگشته می‌گوید اظهارات محمد بن سلمان هیچ پایه و اساسی ندارد. طبق این گزارش، ائتلاف به رهبری سعودی‌ با بستن راه‌های ورود مواد غذایی و کمک‌ها و تجهیزات پزشکی به یمن فاجعه انسانی در یمن را وخیم‌تر کرده‌اند.

به نوشته «تایم» سال گذشته ائتلاف سعودی در تلافی حمله موشکی نیروهای یمنی به پایتخت عربستان تمام مرزهای دریایی و زمینی و هوایی یمن را بست. به گفته «کریستین بیکرل» عربستان هفته‌های زیادی تمام راه‌های ورودی و بندرهای یمن را بسته بود و دسترسی به مردم یمن را غیرممکن کرده بود و بیشتر این محدودیت‌ها همچنان ادامه دارد؛ ائتلاف به خوبی آگاه بود که این محدودیت‌ها چه تأثیری بر زندگی ۲۶ میلیون مردم یمن داشت.

عربستان با حمله سه ساله به یمن بیش از ۱۵ هزار یمنی را کشته و ده‌ها هزار تن دیگر را زخمی کرده است. نابودی زیر ساخت‌های یمن توسط عربستان باعث انتشار بیماری مسری شده و هزاران نفر قربانی این بیماری‌ها شده‌اند.

منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *