جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هشدار به افرادی که کورتون تزریق می‌کنند!

يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 602215
یک متخصص ایمونولوژی: افراد به هیچ عنوان خودسرانه برای کاهش علائم آلرژی کورتون مصرف نکنند؛ همچنین بهتر است این دسته از افراد مصرف مواد غذایی محرک و غذاهای حاوی مواد نگهدارنده و افزودنی اجتناب کنند.
هشدار به افرادی که کورتون تزریق می‌کنند!
به گزارش جهان نيوز، مهرناز مصداقی متخصص ایمونولوژی گفت: یکی از انواع آلرژی ها، آلرژی بهاری‌ است که با آغاز فصل بهار و گرده افشانی درختان علایم آن در افراد بروز می‌کند. این عارضه نوعی واکنش سیستم ایمنی بدن است و در افرادی که زمینه ژنتیکی دارند در اثر قرار گرفتن در معرض عوامل محیطی ایجاد می‌شود و اکثرا به صورت مشکلات تنفسی و چشمی خود را آشکار می‌سازند.

وی افزود: آلرژی‌های فصلی به دلیل گرده‌های درختان، درختچه‌ها و انواع چمن‌ها و علف‌های هرز در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز مشاهده می‌شود. عطسه، گرفتگی بینی، آب ریزش بینی، بی خوابی، خستگی، تورم و قرمزی چشم، خارش چشم و اشک ریزش از شایع‌ترین نشانه‌های وجود آلرژی است.

به گفته مصداقی، آلرژی زمینه ژنتیکی داشته و به عبارتی افرادی که در خانواده سابقه وجود این عارضه را دارند بیشتر از سایرین مستعد ابتلا هستند.این متخصص ایمونولوژی متذکر شد: بروز آلرژی در کودکان و جوانان معمولا بیشتر از بزرگسالان است و در سنین مختلف علایم مختلفی دارد، در کودکی بیشتر به صورت آلرژی‌های پوستی یا غذایی خود را نشان داده و در بزرگسالی می‌تواندبه آلرژی تنفسی تبدیل شود.

دبیر انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران اشاره کرد: آلرژی‌های فصلی به دلیل گرده افشانی درختان، چمن‌ها و علف‌های هرز بروز می‌کنند. ساعات اوج گرده افشانی در ابتدای صبح و غروب است لذا به افراد مبتلا به آلرژی توصیه می‌شود در این ساعات کمتر از منزل خارج شوند و در صورت خروج، از ماسک استفاده کنند، علاوه بر آن هنگامی که داخل خودرو هستند پنجره را پایین نکشند و همچنین اگر در منزل هستند درها و پنجره‌ها را ببندند.

وی شستشوی بینی با سرم‌های نمکی را یکی از مفیدترین راهکارها برای کاهش علائم آلرژی‌های فصلی دانست و گفت: بهترین اقدام برای پیشگیری از علائم، شست و شوی بینی با سرم نمکی چندین بار در طول روز است تا گرده گیاهان موجود در بینی و مجاری تنفسی پاک شود همچنین این دسته از افراد بهتر است هر شب قبل از خواب استحمام کرده تا اگر گرده‌ای در بدنشان است به رخت خواب منتقل نشود.
این متخصص خاطرنشان کرد: کسانی که فصل بروز آلرژی‌شان ثابت است می‌توانند ۲ هفته قبل از شروع فصل، مصرف دارو را شروع کنند تا از شدت علائم بیماری بکاهند.

مصداقی در خصوص درمان آلرژی‌های فصلی گفت: اولین گام در رابطه با درمان محدود کردن تماس فرد با چیزی که به آن حساسیت دارد. گام بعدی تجویز دارو برای این افراد است، انواعآنتی هیستامین‌ها و اسپری‌های کورتیکواستروئیدی استنشاقی از جمله داروهایی با عوارض کم هستند که برای کنترل آلرژی‌های فصلی بهترین گزینه اند.

وی افزود: افرادی که با این مراقبت‌ها و داروها بیماری‌شان کنترل نشد نیازمند ایمونوتراپی (تزریق واکسن‌های آلرژی) هستند. در این صورت فرد تحت نظر پزشک قرار می‌گیرد و متخصص با انجام آزمایش‌های متعدد نوع آلرژی بیمار را تشخیص داده و در صورت صلاحدید واکسن برای فرد تجویز می‌کند. تزریق واکسن‌های آلرژی حدود ۳ سال به طول درمان نیاز دارد.

دبیر انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران هشدار داد: افراد به هیچ عنوان خودسرانه برای کاهش علائم آلرژی کورتون مصرف نکنند. همچنین بهتر است این دسته از افراد مصرف مواد غذایی محرک و غذاهای حاوی مواد نگهدارنده و افزودنی اجتناب کنند.

منبع: جام جم آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *