پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بررسی تهدیدات تلگرام در مجلس

يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 602213
نشست کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی ابعاد تهدیدات «تلگرام» برگزار می‌شود.
بررسی تهدیدات تلگرام در مجلس
به گزارش جهان نيوز، سیدحسن حسینی‌شاهرودی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست این کمیسیون برای بررسی ابعاد تهدیدات پیام‌رسان «تلگرام» در حوزه اقتصادی خبر داد و گفت: این نشست در روز دوشنبه هفته جاری( بیستم فروردین) برگزار می‌شود.

وی افزود: پیام‌رسان تلگرام نه تنها حد و مرزها و حدود آزادی بیان را رعایت نمی‌کند، بلکه با نقض قوانین بین‌المللی موجب به هم‌ریختگی اوضاع در داخل کشور شده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: بارها از طریق مراجع ذی‌صلاح به مدیران تلگرام تذکرات لازم مبنی بر اخلال در نظم اجتماعی و عمومی کشور از طریق برخی کانال‌های ضد انقلاب و معاند نظام اسلامی که در این پیام‌رسان فعالیت می‌کنند، داده شده، اما مدیران آن از همکاری با مسئولان خودداری کرده‌اند.

حسینی‌شاهرودی با تأکید بر اینکه فضای سایبری کشور نباید در اختیار بیگانگان قرار گیرد، اظهار داشت: باید شرایطی برای رشد و شکوفایی متخصصان جوان داخی در طراحی پیام‌رسان‌های داخلی فراهم شود و دولت نیز می‌بایست از آنها حمایت و زیرساخت‌های لازم فراهم کند.

وی تصریح کرد: پیام‌رسان‌های داخلی به مراتب از امنیت بیشتری برای کاربران برخوردارند و هنگامی که این پیام‌رسان‌ها، جایگزین تلگرام و یا هر پیام‌رسان خارجی دیگری شود، کاربران به مزایای استفاده از آنها بیشتر پی می‌برند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس که در روز دوشنبه(20 فروردین) پیرامون بررسی تهدیدات تلگرام برگزار می‌شود، آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز حضور دارند.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *