پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
آخرین نتایج نظرسنجی‌ها در ترکیه:

اردوغان با ۴۹.۸ درصد در لبه تیغ قرار دارد

شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب: 602120
بر اساس جدیدترین نتایج موسسه نظرسنجی متروپل در مورد انتخابات ترکیه، اردوغان صاحب ۴۹.۸ درصد از آرای مردم ترکیه است و نیمی از طرفدار حزب حرکت ملی‌گرا مخالف ائتلاف این حزب با حزب عدالت و توسعه هستند.
اردوغان با ۴۹.۸ درصد در لبه تیغ قرار دارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، موسسه نظرسنجی متروپل، نتایج نظرسنجی خود در ماه مارس در مورد انتخابات ترکیه را منتشر کرد.

بر اساس این نظرسنجی، 49.8 درصد از مردم ترکیه موافق ادامه ریاست جمهوری رجب طیب اردوغان هستند، 42.1 درصد مخالف ادامه ریاست جمهوری وی هستند و 8.1 درصد اعلام کردند که نظری در این خصوص ندارند.

در نظرسنجی متروپل، 68.8 درصد از مردم ترکیه مخالف ادامه ریاست کمال قلیچدار اوغلو بر حزب جمهوریت خلق هستند و 19.4 موافق ادامه ریاست وی بر حزب مخالف ترکیه هستند. همچنین 56.4 درصد از طرفداران حزب جمهوریت خلق موافق ریاست قلیچدار اوغلو هستند.

از دیگر نتایج این نظرسنجی، موافقت 39.1 درصد از مردم ترکیه از ائتلاف حزب عدالت و توسعه با حزب حرکت ملی‌گرا و مخالفت 32.6 درصد از این ائتلاف است، 28.3 درصد هم اعلام کردند که نظری در این خصوص ندارند. از طرف دیگر 45 درصد از طرفداران حزب حرکت ملی‌گرا مخالف ائتلاف این حزب با حزب عدالت و توسعه هستند.

نتایج نظرسنجی متروپل نشان داد که 27.5 درصد از مردم ترکیه موافق ائتلاف احزاب مخالف در انتخابات ترکیه هستند، 36.9 درصد مخالف هم‌چین ائتلافی هستند و 35.7 درصد اعلام کردند که نظری در این خصوص ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *