جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

وزیر ارتباطات به مجلس دعوت شد

شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 602014
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از دعوت محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به کمیسیون متبوع خود خبر داد.
وزیر ارتباطات به مجلس دعوت شد
به گزارش جهان نيوز، رضا علیزاده، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مطرح شدن مباحثی در خصوص فیلترینگ تلگرام و فعالیت پیام رسان های داخلی در سطح کشور، اظهارداشت: از هفته آینده که فعالیت مجلس شروع می شود، قطعاً این مسئله را در کمیسیون صنایع و معادن بررسی می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همه جوانب امر باید به صورت کارشناسی بررسی شود، افزود: از نظر ما پیام رسان های داخلی باید راه اندازی و تقویت شوند، تصمیمی هم که برای تلگرام گرفته می شود، در کمیسیون صنایع و معادن بررسی خواهد شد.

 نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: این مسئله باید از جهات مختلف ارزیابی شود تا یک تصمیم منطقی در این رابطه اتخاذ شود و در آن همه آثار و تبعات کوتاه مدت و بلندمدت فیلترینگ یا عدم فیلترینگ تلگرام در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی لحاظ شود؛ البته تصمیم نهایی در شورای عالی فضای مجازی اتخاذ می شود اما کمیسیون های مجلس نیز نظر کارشناسی خود را ارائه می دهد.

علیزاده خاطرنشان کرد: در این جلسات حتماً از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دعوت خواهد شد تا گزارش دهد که چه اقداماتی برای ساماندهی پیام رسان های داخلی و تقویت و به روز رسانی آنها صورت گرفته است.

وی افزود: به محض شروع به کار مجلس در هفته آینده، زمان تشکیل این جلسات در هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن برنامه ریزی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، چندی پیش نیز حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از تعلل دولت در تقویت پیام‌رسان‌های داخلی گفت: اگر این مسئله با جدیت دنبال نشود، وزیر ارتباطات را به مجلس می‌آوریم و توضیح جدی می خواهیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز اخیراً از دستور رئیس جمهور مبنی بر اینکه باید از انحصار پیام رسان های خارجی به ویژه تلگرام خارج شویم، خبر داد.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *