جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

علم الهدی: بازار ۸۰ میلیونی را تقدیم خارجی‌ها نکنید

جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 601827
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: این درست نیست که مردم ما مقید به اجرای فرمان رهبری، جنس مرغوب خارجی نخرند و به کالای ایرانی اکتفا کنند و از سوی دیگر مسئولان نظام، قراردادهایی ببندند که کشور بازار مصرفی خارجی‌ها شود.
علم الهدی: بازار ۸۰ میلیونی را تقدیم خارجی‌ها نکنید
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: کلام ما در هفته‌های گذشته در خطبه نخست درباره شیطان‌شناسی از نگاه قرآن بود و آخرین بحثی که در این زمینه داشتیم مبحث وسوسه شیطان و مصادیق آن بود و آن چه در قرآن یکی از مصادیق وسوسه شیطان معرفی شده مسئله انساء شیطان است یعنی شیطان مسائل را برای انسان به فراموشی می‌سپارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: شیطان گاهی سبب می‌شود انسان مصالح زندگی اجتماعی را از یاد ببرد و فراموش کند که مصلحت وی در چیست گاه انسان راه حل مشکلات را در مسائل اجتماعی می‌داند اما شیطان سبب می‌شود که انسان اینها را فراموش کند ذات مقدس پروردگار در قرآن دو نمونه از این مسئله و مصداق را آورده است. نمونه نخست در جریان موسی(ع) و خضر است و نمونه دوم این مسئله داستان یوسف پیامبر(ص) است.

وی افزود: قسم دیگر، این است که شیطان سبب می‌شود انسان خدا را فراموش کند، در واقع شیطان ابزار کارش در این زمینه این است که بین انسان و خدا، جدایی می‌اندازد تا انسان‌ها خدا را فراموش کنند و تا انسان خدا را فراموش نکند دنبال شیطان راه نمی‌افتد، انسانی که معاد را می‌بیند و خود را در سراشیبی عمر احساس می‌کند هیچگاه دنبال شیطان راه نمی‌افتد.

خطیب جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: گاهی شیطان انسان را به‌نحوی راه می‌برد که خود انسان نیز متوجه نمی‌شود که شیطان بر وی مسلط است، خداوند می‌فرمایند کسانی که جزو حزب شیطان هستند، شیطان از پشت سر این‌ها را راه می‌برد و بر آن‌ها مسلط است و این‌ها کسانی هستند که شیطان، ذکر خدا را از یاد آن‌ها برده است زیرا انسان وقتی یاد خدا را فراموش کرد، شیطان متوجه این امر می‌شود و وی را راهبری می‌کند و انسان تصور می‌کند که خودش در حال راه بردن خود است. از خواص ماه رجب این است که دائماً حضور خداوند را یادآوری می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه با اشاره به اینکه در ماه مبارک رجب و در مسجد گوهرشاد حرم رضوی اعتکاف معتکفان صورت گرفت افزود: در همه مساجد کشور نیز این اعتکاف صورت گرفت که مانور دلدادگی خدا برای دلدادگان به ذات مقدس حق بود و امیدواریم خداوند متعال نیز این امر را قبول کند.

وی ادامه داد: تقریباً دوران تعطیلی ابتدای بهار و ابتدای سال تمام شد؛ آغاز کار و فعالیت در سال جدید، سال 97 است و چهلمین سال انقلاب اسلامی؛ ما سال چهلم انقلاب را از اکنون در عرصه فعالیت و کار شروع می‌کنیم و امیدواریم امسال نقطه عطفی در انقلاب مقدس اسلامی ما باشد و شاهد یک جهش عظیم انقلاب در دو جهت توسعه جهانی انقلاب اسلامی به‌ویژه در بلاد اسلامی باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: استکبار و اذناب استکبار، چهره شفافی در دنیای اسلام در برابر بینش مسلمانان جهان پیدا کرده‌اند و امروز، روزی نیست که دشمن‌شناسی بر مسلمانی در عالم مخفی باشد و همه دشمن‌شناس هستند و حکام منافق کشورهای اسلامی نیز پرده از رخسار ننگین خود برداشته‌اند و ماهیت یهودی و صهیونیستی خود را عیان کرده‌اند. مدت‌ها عنوان شد قبیله سعودی یهودی هستند اما آشکار نمی‌شد اما دیگر امروز پرده کنار رفت و یهودی‌بودن این‌ها دقیقاً مشخص شد.

وی با اشاره به سفر اخیر سران سعودی به آمریکا گفت: وی در مصاحبه‌ای با مجله تایم گفته با اسرائیل در جهات مشترک، موافق هستیم و دشمن مشترکی به نام ایران داریم؛ غیر از مسئله دشمن مشترک، روی توافق در زمینه حرکات اقتصادی با اسرائیل نیز تاکید شده است. این‌ها حرف‌هایی است که حاکم شیطان سعودی در مصاحبه با تایم گفته‌، در مصاحبه‌ای دیگر نیز گفته سرزمین فلسطین متعلق به اسرائیل است و آن‌ها غاصب نیستند.

خطیب جمعه مشهدمقدس اظهار داشت: از روز نخستی که انقلاب ما پیروز شد امام راحل فرمودند رسالت صدور این انقلاب را برعهده داریم و امروز که 40 سال گذشته، این انقلاب پرده از صورت یک جریان صهیونیستی حاکم بر حرمین برداشت و ثابت شد که اینها صهیونیستی هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه با اشاره به اینکه طبق اظهار سازمان بهداشت سعودی‌ بخش عمده سرزمین عربستان با مرض گال روبرو هستند گفت: اما حاکم سعودی، دلارها را پای ترامپ خرج می‌کند و در مقام درمان مردم خودش از مرض گال، اقدامی صورت نداده است؛ اکنون دیگر وقتش نیست که مردم عربستان قیام کنند؟ امیدواریم سال چهلم انقلاب ما، سال جهش مردم کشورهای دیگر در برابر حکام ناپاک استکبارزده باشد که با همه قدرت، قیام کرده و ریشه استکبار را از میان ببرند.
وی خاطرنشان کرد: جهش دیگر ما در سال چهلم باید در حل مشکلات داخلی خودمان باشد؛ تجربه گذشته به ما نشان داده اقتدار و پیشرفت و پیروزی ما در عرصه علم و دفاعی و نظامی، مرهون مدیریت داهیانه و متفکرانه مقام معظم رهبری است. اگر نسخه‌های رهبری عملی شود، موفق هستیم و جهش ما در حل مشکلات داخلی در گرو به‌کار بستن نسخه‌های رهبری توسط مردم و مسئولان نظام و مجریان و دولت و مجلس است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به شعار سال ادامه داد: یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی است که به دو صورت جدی گرفته می‌شود؛ یکی اینکه مردم کالای خارجی نخرند و در مغازه‌ها نیز کالای خارجی نفروشید و این تصمیم را واقعاً بگیرید؛ اجتناب از خرید کالای خارجی و بسته شدن دروازه‌های خارجی سبب می‌شود بیکاران ما به کار و اشتغال راه پیدا کنند.

وی تاکید کرد: شما مردم معتقد به اسلام و نظام اسلامی و بقیه‌الله(عج) هستید؛ این کار را صورت دهید و جنس خارجی خریداری نکنید؛ این مهم را در عرصه اقتصاد خرد صورت دهید؛ یک سلسله معاملات کلان نیز هست که متولی آن دولت و بنگاه‌های بزرگ هستند و آنها نیز باید دستور رهبری را پیاده کنند، قراردادهایی که با کشورهای دیگر می‌بندید و اینجا را بازار آن‌ها می‌کنید، خلاف دستور رهبری است؛ چند شب قبل عنوان شد در زمینه قطعه‌سازی اتومبیل با شرکتی خارجی قرارداد بسته شده و در قدم نخست 550 کارگر را بیکار می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه چرا با بیرون قرارداد می‌بندید و بازار 80 میلیونی را زیر پای خارجی‌ها می‌اندازید عنوان کرد: این درست نیست که مردم ما مقید به اجرای فرمان رهبری، جنس مرغوب خارجی نخرند و به کالای ایرانی اکتفا کنند و از سوی دیگر مسئولان نظام، قراردادهایی ببندند که کشور بازار مصرفی خارج شود.

خطیب جمعه مشهدمقدس گفت: رهبری 4 سال است بر اقتصاد مقاومتی تاکید می‌کنند. 4 سال قبل، فیلتر شبکه‌های خارجی را مطرح کردیم و شما بد و بیراه گفتید و بعد از 4 سال به این نتیجه رسیدید همه اشکالات اقتصادی و مفاسد فرهنگی و اخلاقی به دلیل شبکه اجتماعی خارجی است و به این نتیجه رسیدید که باید فیلتر کنید. زمانی گفتید دست ما روی دکمه فیلتر نمی‌رود و حالا مجبور شدید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *