کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نارضایتی کشورهای عرب از نشست آنکارا

16 فروردين 1397 ساعت 21:33

«أنور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی شیخ‌نشین امارات به نشست سه جانبه ولادیمیر پوتین، رجب طیب اردوغان و حسن روحانی رئیسان جمهوری روسیه، ترکیه و ایران در آنکارا واکنش نشان داد.


به گزارش جهان نیوز، نشست سه جانبه رئیسان جمهوری ایران، ترکیه و روسیه در آنکارا بدون حضور مقامات کشور‌های عربی، نارضایتی و عصبانیت مقامات اماراتی را به دنبال داشته است.

«أنور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی شیخ‌نشین امارات به نشست سه جانبه ولادیمیر پوتین، رجب طیب اردوغان و حسن روحانی رئیسان جمهوری روسیه، ترکیه و ایران در آنکارا واکنش نشان داد.

وی در مطلبی کوتاه در شبکه‌های ارتباط اجتماعی عدم دعوت از حتی یک مقام عرب به این نشست را دردناک خوانده و از حکام عرب خواسته است از این مسئله درس عبرت بگیرند.

قرقاش نوشته است: نشست سه جانبه درباره سوریه که هیچ طرف سوری یا عربی در آن حضور نداشتند، دلیل آشکار درباره اوضاع کنونی جهان عرب است، تنها راه در ازسرگیری همکاری و همبستگی و ارتباط عربی به دور از محور‌های منطقه‌ای است، باید از این مسئله (نشست روحانی، پوتین و اردوغان) درس‌های دردناکی بگیریم.

واکنش‌های جالب فعالان فضای مجازی به واکنش وزیر مشاور در امور خارجه امارات

یک کاربر عرب که به نظر می‌رسد قطری باشد در واکنش به خشم وزیر اماراتی از نشست سه جانبه روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه خطاب به وی نوشته است روابط خود را با همسایگانت (اشاره به قطر که عربستان، امارات و بحرین اقدامات خصمانه‌ای علیه آن در پیش گرفته و روابط خود را قطع کرده‌اند) اصلاح کن و اجازه بده خانواده‌ها و نزدیکانشان با همدیگر رفت و آمد کنند، سپس بیا و مشکلات دیگران را حل کن.

یک کاربر دیگر خطاب به مقام اماراتی گفته است: این ائتلاف (ایران، ترکیه و روسیه) چه از آن خوشمان بیاید یا نیاید، ائتلافی تاثیرگذار و قدرتمند است و اعراب از خودشان قدرتی ندارند.

کار دیگری نوشته است: واقعا دردناک است، درست گفتی، ولی چگونه با اعراب گفت‌وگو می‌کنی در حالی که شما جمهوری عربی سوریه را از اتحادیه عرب بیرون کردید، با وجود اینکه عضو موسس آن بوده است.

کاربر دیگری نوشته است شما باید آخرین طرفی باشید که از همکاری و همبستگی حرف بزنید، چرا که دسیسه‌چینی‌ها و خیانت‌های شما سبب از هم فروپاشی امت عربی شده است.

کاربر قطری خطاب به وزیر اماراتی نوشته است: ساکت باش و از همبستگی عربی حرف نزن، در حالی که در کشورتان میلیون‌ها نفر از شرق آسیا و تمام جهان را پذیرا شده‌اید، همسایگانتان (اشاره به قطر) از ورود به امارات منع شده‌اند، از کدام همبستگی حرف می‌زنی‌ای دروغگو.

در واکنشی دیگر یک کاربر به انتقاد از سیاست‌های حکومت امارات پرداخته و خطاب به این مقام اماراتی گفته است: شما اساس و علت اصلی بلا‌ها و بیچارگی امت عربی هستید، بهترین دلیل آن، اقداماتی است که در یمن انجام می‌دهید، علاوه بر آنچه در لیبی و مصر و مناطق دیگر انجام داده‌اید.

کاربر دیگری تاکید کرده است: شما اماراتی‌ها اولین طرفی هستید که طرح‌های خارجی را اجرا می‌کنید، شما مزدوران صهیونیست‌ها هستید، به اقداماتتان در عدن (جنوب یمن) نگاه کنید.

کدام همبستگی و اتحاد؟ در حالی که امارات و محمد بن زاید (ولیعهد امارات) در راستای کسب رضایت عمویش نتانیاهو علیه کشور‌های عربی توطئه‌چینی می‌کند.

منبع: تسنیم


کد مطلب: 601789

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/601789/نارضایتی-کشورهای-عرب-نشست-آنکارا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com