پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

لاوروف: بازنگری در برجام غیرقابل قبول است

پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب: 601766
«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز پنج‌شنبه تأکید کرد، هرگونه تلاش برای تجدید نظر در توافق هسته‌ای ایران و نقض مفاد این توافق غیرقابل قبول است.
لاوروف: بازنگری در برجام غیرقابل قبول است
به گزارش جهان نيوز، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با همتای چینی، هرگونه بازنگری در برجام را غیرقابل قبول خواند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز پنج‌شنبه تأکید کرد، هرگونه تلاش برای تجدید نظر در توافق هسته‌ای ایران و نقض مفاد این توافق غیرقابل قبول است.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: «اصرار آمریکا برای بازنگری در برجام نشان می‌دهد که این کشور مایل است تا به صورت یکجانبه در عرصه بین‌المللی وارد عمل شود و رویکردی یکجانبه در امور بین‌المللی داشته باشد.»

وی در کنفرانس خبری مشترک با همتای چینی خود تأکید کرد، «ما از دولت آمریکا می‌خواهیم که راهبرد خود در سوریه را به وضوح اعلام کند... آن‌ها به دنبال سرنگونی «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه هستند، اما این مسئله غیرممکن است... ما از آمریکا می‌خواهیم تا در این زمینه پای میز مذاکره بیاید.»

لاوروف افزود: «برخی به دنبال سیاسی کردن بحران‌های منطقه و به ویژه مسئله سوریه هستند و ما مخالف این هستیم و ادعا‌هایی مطرح شده درباره استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی بی اساس است.»

وزیر خارجه روسیه درباره موضوع پرونده مسمومیت «سرگئی اسکریپال» افسر سابق روس در سالزبری انگلیس نیز گفت: «ما در مسکو خواستار انجام تحقیقاتی جامع در این رابطه هستیم، اما آن‌ها (مقامات انگلیس) از این امر سر باز می‌زنند و حاضر به همکاری نیستند».

وی افزود: «ما سوالات بسیاری داریم که باید پاسخ آن‌ها را دریافت کنیم... این مسئله درباره عملکرد سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی در این رابطه نیز مطرح است... این سازمان مطرح کرده که نتیجه تحقیقات در این خصوص به هیچ کشوری جز انگلیس داده نمی‌شود در صورتی که حتی درباره نمونه‌هایی که مورد آزمایش قرار گرفته سوالات بسیاری مطرح است».

لاوروف تأکید کرد: «ما به تحقیقاتی که انجام می‌شود بدون حضور روسیه هیچ اعتمادی نداریم... نمونه‌های بسیاری وجود دارد که تلاش شد تا جامعه جهانی گمراه شود از جمله در رابطه با پرونده عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی.»

وی افزود: «ادعا شده که در جریان مسمومیت سرگئی اسکریپال و دخترش از تسلیحات کشتار جمعی استفاده شده است. با فرض بر صحت این مسئله این سوال مطرح می‌شود که چرا تسلیحات به کار رفته اثر مورد انتظار را نداشته است».

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: «کشور‌هایی که در جریان این موضوع تلاش کردند تا با فشار‌های آمریکا و انگلیس طرف لندن را بگیرند دید درستی درباره جوانب این رویداد ندارند».

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *