جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

جنگ ۳ ستاره لژیونر ایرانی برای یک پست!

پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 601745
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی این روزها بیش از هر زمان دیگری درگیری فکری دارد.
جنگ ۳ ستاره لژیونر ایرانی برای یک پست!
به گزارش جهان نيوز، علاوه بر بحث‌های بیرونی، او باید به ترکیب تیم ملی در جام جهانی‌ روسیه فکر کند. هنوز فرصتی دو ماهه مانده و کی‌روش می‌تواند در اردوهای بعدی بازیکنان را تست کند ولی از همین حالا ترافیک بازیکن در بعضی پست‌ها او را دچار سرگیجه کرده است. یک بررسی ساده نشان می‌دهد کی‌روش در بعضی خط‌ها نگران است و در بعضی دیگر از حضور بازیکنان متعدد خوشحال.

کی‌روش نگران خط دفاعی نیست

عملکرد خط دفاعی تیم ملی در بازی با تونس و الجزایر باعث شد تا نگرانی‌هایی به وجود بیاید ولی جالب اینجاست که کارلوس به هیچ‌وجه از شرایط خط دفاعی نگران نیست. او معتقد است با بازگشت مرتضی پورعلی‌گنجی شرایط دوباره به حالت عادی بازمی‌گردد. از بین منتظری و سیدجلال هم احتمالاً یکی زوج مرتضی خواهد بود. سیدجلال به این دلیل در بازی‌های دوستانه به میدان نرفت که کی‌روش از عملکرد او اطلاعات کامل دارد. شاید خیلی‌ها تصور کردند نشستن او روی نیمکت به این معناست که دیگر در ترکیب قرار نمی‌گیرد و باید کم‌کم خداحافظی کند ولی این تصور غلط است. کی‌روش فقط به خاطر اعتمادی که به سیدجلال دارد او را روی نیمکت گذاشت تا بازیکنان دیگر را تست کند. احتمالاً در جام جهانی‌ او کنار مرتضی در قلب خط دفاع قرار می‌گیرد. شاید هم منتظری وارد ترکیب شود و جای سیدجلال را بگیرد. در پست دفاع راست به احتمال فراوان وریا غفوری فیکس است و در دفاع چپ هم میلاد محمدی.

چشمی به جای عزت‌اللهی؟

بزرگ‌ترین نگرانی کارلوس کی‌روش، در پست هافبک دفاعی است. سعید عزت‌اللهی به خاطر اشتباهی که در بازی کره‌جنوبی کرد، از دیدار اول تیم ملی محروم شد. کی‌روش هنوز به بازیکن مورد نظرش که جای سعید را بگیرد، نرسیده. عملکرد امید ابراهیمی و علی کریمی آنچنان چنگی به دل نزده و به همین خاطر شنیده می‌شود این احتمال وجود دارد که روزبه چشمی به پست تخصصی خود بازگردد و به عنوان هافبک دفاعی در دیدار اول تیم ملی به میدان برود. در این صورت او زوج احسان حاج‌صفی خواهد شد.

اشکان و مسعود نیمکت‌نشین قدوس؟

سرگیجه کارلوس در پست تهاجمی تیم ملی کاملاً مشخص است. او قصد دارد از سردار آزمون در نوک خط حمله استفاده کند. بدین ترتیب انصاری‌فرد، گوچی و کاوه رضایی نیمکت‌نشین می‌شوند. او درباره حضور طارمی و جهانبخش هم به جمع‌بندی رسیده است. این دو در پست‌های وینگر چپ و راست تیم ملی بازی می‌کنند. مبهم‌ترین پست، پشت فوروارد است. سامان قدوس، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی سه کاندیدای بازی در این پست هستند. رقابت شدیدی فعلاً بین مسعود و سامان وجود دارد چون اشکان هنوز مصدوم است. با توجه به وضعیتی که سامان دارد، هیچ بعید نیست او فیکس باشد و مسعود و اشکان نیمکت‌نشینش شوند.

منبع:خبرورزشی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *