پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

ماجرای تلفن مشکوک و افزایش حقوق غیرقانونی

پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 601680
افزایش حقوق یا بر اساس قانون کار صورت می‌گیرد یا با استناد به قانون مدیریت خدمات کشوری و خارج از این چارچوب خلاف قانون صورت گرفته است.
ماجرای تلفن مشکوک و افزایش حقوق غیرقانونی
به گزارش جهان نيوز، منصور مرادی، نماینده ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد نوشت: نمایندگان مجلس در آخرین جلسه حقوق و دستمزد که در بهمن سال گذشته برگزار شد، حضور نداشتند.

ابتدا نامه‌ای به دفتر بنده ارسال شد که در یک تاریخ مشخص قرار است جلسه حقوق و دستمزد تشکیل شود و روز بعد تماس گرفتند این جلسه برگزار نمی‌شود. جالب این که دو روز بعد متوجه شدیم جلسه برگزار شده و ظاهراً مصوبه افزایش حقوق برخی دستگاه‌ها در همان جلسه به تصویب رسیده است.

به‌این ترتیب می‌توان گفت در مورد افزایش حقوق برخی دستگاه‌های اجرایی قطعا خلاف قانون صورت گرفته و باید دستگاه‌های نظارتی نسبت به این موضوع ورود کنند و با ارائه گزارش جامع، افراد متخلف بازخواست شوند.

برخی دستگاه‌ها در پایان سال به کارکنان خود پاداش می‌دهند و این دستگاه‌ها با توجه به درآمدی که دارند به کارمندان و مدیران خود به غیر از امتیاز و حقوق پاداش نیز پرداخت می‌کنند که این موضوع هم باید در یک چارچوب مشخص انجام شود.

شاید این اقدامات برای دور زدن احکام قانون بودجه امسال بوده است زیرا طبق قانون بودجه 97 افزایش حقوق برای افرادی که زیر دو میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند 20 درصد و افرادی که بالای 5 میلیون تومان دریافتی دارند زیر 10 درصد است.

اما با مصوبات مذکور برخی دستگاه‌ها این مجوز را گرفته‌اند که حقوق کارکنان خود را بیش از ارقام فوق افزایش دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عجب کارشناسی که در غیاب شما مصوب میشود شاید مطابق با مقررات مربوطه عدم حضور شما در ان جلسه مشکلی ایجاد نمیکرده قربانت این موضوع را به حقوق های نجومی ربط دهی در آنی جلسه دیوان عدالت رسمیت ودر چشم بهم زدنی کان لن یکن تلقی میشود ظاهرا " بدقت که نگاه کنی همینطور بوده ولا غیر متاسفانه میدانید که چقدر وقت صرف شده که احکام بعضی دستگاه ها بر آن پایه تنظیم گردد.بهترین لحظات آنست که به کارهای با اهمیت تری پرداخته بشود .مشغولیاتی فراهم مینمایید مثل کسی که بدون هدف با بیل و کلنگ کانالی ایجاد و بعد از پایان آن مشغول پر کردن کانال شود که هیچ نتیجه ایی در بر نداشته است .گفته میشود اجنبی سالها بر ای رسیدن به محصولی فکر میکند اما در مدت زمان کوتاهی صنعت ان را میسازد اما در کشور ما کوتاه فکر میشود وخلق الساعه صنعتی پیاده میگردد که هیچ کارایی ندارد .در این کشور خیلی از عادتها باید کنار گذاشته شود والا ما در اینده به ایجاد مشکلات باید امیداور باشیم نه اینکه مشکلی را بر طرف کنیم .