پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
وزیر اسبق کشاورزی:

در نظام‌ برنامه‌ریزی‌ اقتصادی‌ عوامل نفوذی‌ داریم

پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 601623
وزیر اسبق کشاورزی گفت: ما در نظام برنامه‌ریزی اقتصادی کشور عوامل نفوذی داریم که به‌خوبی نقش خود را بازی می‌کنند و هر بار، نمی‌شود، نداریم و نمی‌توانیم را بهانه می‌کنند.
در نظام‌ برنامه‌ریزی‌ اقتصادی‌ عوامل نفوذی‌ داریم
به گزارش جهان نيوز، محمد رضا اسکندری وزیر اسبق کشاورزی و مدیرعامل فعلی سازمان اقتصادی کوثر با بیان این‌که ایران، یک کشور چهارفصل است و هر محصول کشاورزی را می‌توان تولید کرد، تصریح کرد: هفت کشور حاشیه خلیج فارس، سالی حدود بیش از 3 میلیون تن مرغ وارد می‌کنند که حتی یک کیلو از آن به ایران تعلق ندارد.

وی افزود: ما در نظام برنامه‌ریزی اقتصادی کشور، عوامل نفوذی داریم که به‌خوبی نقش خود را بازی می‌کنند و هر بار، نمی‌شود، نداریم و نمی‌توانیم را بهانه می‌کنند.

وزیر اسبق کشاورزی ادامه داد: بعضی بهانه می‌آورند که ما کشور خشک و کم‌آبی برای کشاورزی هستیم، اما باید گفت که مصر هم متوسط بارندگی سالانه‌اش 50 میلی‌متر است و ما در همین شرایط خشک دارای متوسط بارندگی 230 میلی‌متر هستیم.

وی تصریح کرد: کشور هلند 43 هزار کیلومترمربع وسعت دارد، یعنی از دو استان گیلان و مازندران ما، کوچک‌تر است؛ متوسط بارندگی سالانه آن 850 میلی‌متر و متوسط بارندگی این دو استان، بالای 900 میلی‌متر، هلند حدود 17 میلیون جمعیت و ما در این دو استان حدود 7 میلیون نفر جمعیت داریم، هلند 90 میلیارد دلار صادرات محصولات کشاورزی دارد.

اسکندری گفت: اگر بهره‌وری را در کشاورزی به 50 درصد کشور هلند برسانیم، یعنی کشور در این بخش مشکلی نخواهد داشت.

وی با ابراز این‌که یکی از ظرفیت‌های کشور در عرصه اقتصاد مقاومتی و موضوع ایجاد اشتغال و افزایش درآمد مردم، بخش کشاورزی است، گفت: ما تمام امکانات را دارا هستیم، 3 هزار کیلومتر ساحل دریا داریم و این در حالی است که هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *