پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

هنوز راه حلی برای حل بحران انسانی یمن نداریم

چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۷
کد مطلب: 601583
دبیر کل سازمان ملل متحد پس از برگزاری نشست روز گذشته در ژنو برای بررسی اوضاع یمن و جمع آوری کمک‌های بشردوستانه، درباره بحران انسانی در این کشور هشدار داد.
هنوز راه حلی برای حل بحران انسانی یمن نداریم
به گزارش جهان نيوز، شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ پس از برگزاری نشست روز گذشته ده‌ها کشور جهان در ژنو برای بررسی اوضاع یمن و جمع آوری کمک‌های بشردوستانه، با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد گفتگو کرد.

مجری فرانس ۲۴ در ابتدا گفت: آمار ارائه شده از این بحران وحشتناک است. بیش از ۲۲ میلیون تن از مردم یمن به کمک نیاز دارند، اما پیش از هر چیز باید بحران انسانی را در این کشور حل و فصل کرد. نتایج ملموس و عینی که شما امروز می‌توانید به مردم یمن پیشنهاد کنید، چیست؟

دبیر کل سازمان ملل متحد در پاسخ به این سؤال گفت: برگزاری این کنفرانس خود یک موفقیت به شمار می‌آید. امسال تقریبا دو برابر آنچه سال قبل جمع آوری کردیم، به دست آوردیم. ما ۲ میلیارد دلار بدست آوریم در حالی که درخواست جمع آوری ۳ میلیارد دلار کمک کردیم و البته از هم اکنون تا پایان سال تعداد دیگری از کشور‌ها نیز به ما ملحق می‌شوند و در این کمک‌های بشردوستانه سهیم خواهند شد؛ بنابراین پاسخگوی نیاز تعداد بیشتری از مردم یمن خواهیم بود. باید برای وارد کردن این کمک‌ها به یمن به راه‌های مختلفی دسترسی داشته باشیم و از سوی دیگر نحوه توزیع این کمک‌ها به دست افراد در سراسر خاک یمن نیز باید مناسب باشد، اما هنوز راه حل انسانی برای حل بحران انسانی در این کشور نداریم. راه حل همچنان سیاسی است. من به تازگی مارتین گریفیتس را به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن انتخاب کردم. او بازدید‌های خود را از منطقه آغاز کرده است. امیدواریم بتوانیم به طرحی دست یابیم که امکان پایان دادن به این جنگ را فراهم کند.

مجری شبکه سؤال دیگری را مطرح کرد و گفت: سخن از ۹۳۰ میلیون دلار کمک از سوی عربستان سعودی و امارت در میان است. آن‌ها هستند که ائتلاف را رهبری می‌کنند و اغلب همین دو کشور علت کشته شدن غیرنظامیان هستند. آن‌ها از یک سو به یمن کمک مالی می‌کنند و از سوی دیگر غیرنظامیان را بمباران می‌کنند. به عنوان مثال هنوز دو روز از کشته شدن یک خانواده در این بمباران‌ها نمی‌گذرد. آیا این نوعی ریاکاری محسوب نمی‌شود؟

آنتونیو گوترش پاسخ داد: یک جنگ بازیگران و عاملان زیادی دارد سؤال دیگری که مطرح می‌شود خود جنگ است و باید برای آن یک راه حل سیاسی داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *