چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۳
۳۹
رهبر انقلاب در پاسخ به نامه هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس:

خود را موظف به حمایت از شما می‌دانیم/ مذاکره با رژیم غاصب خطای نابخشودنی است/ مبارزه و مقاومت تنها راه نجات فلسطین مظلوم است

چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب: 601570
رهبر معظم انقلاب اسلامی مذاکره با رژیم غاصب صهیونیستی را "خطایی نابخشودنی" توصیف و تاکید کردند: حمایت از مجاهدان فلسطینی وظیفه‌ای دینی و نیز فریضه‌ای انسانی و فراتر از حوادث و تحولات سیاسی است.
خود را موظف به حمایت از شما می‌دانیم/ مذاکره با رژیم غاصب خطای نابخشودنی است/ مبارزه و مقاومت تنها راه نجات فلسطین مظلوم است
به گزارش جهان نيوز، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه چندی قبل آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، با تأکید بر مواضع همیشگی جمهوری اسلامی در حمایت کامل از فلسطین و مجاهدان آن، علاج مسأله فلسطین را تقویت جناح مبارز و مقاوم در دنیای اسلام و تشدید مبارزه با رژیم غاصب و پشتیبانان آن دانستند و تأکید کردند: حرکت به سمت مذاکره با رژیم فریبکار و دروغگو و غاصب، خطای نابخشودنی بزرگی است که پیروزی ملت فلسطین را به عقب می‌اندازد و جز خسران عاید آن ملت ستم‌کشیده نمیکند.

متن کامل نامه رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
والحمد لله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سیدنا الرسول الاعظم الامین و علی آله الطاهرین و صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسان الی یوم الدین.

برادر مجاهد عزیز آقای دکتر اسماعیل هنیة دامت توفیقاته
نامه را با این کلام نورانی خداوند آغاز میکنم که گوئی همین امروز خطاب به شما وما نازل شده است: «وَ لا تَهِنُوا فِی ابتِغاءِ الْقَومِ اِنْ تَکُونُوا تَأْلَمُونَ فَاِنَّهُمْ یأْلَمُونَ کَما تَأْلَمُونَ وَ تَرْجُونَ مِنَ اللّه‌ِ ما لا یَرجُونَ و کانَ اللهُ عَلیماً حَکیماً» ای علیماً بانتصارکم و غلبتکم علیهم باذن الله، و حکیماً فی نهیکم عن الوهن و التّوانی فی هذا الطریق.

در روزهائی که شدت یافتن ظلم و قساوت دشمن صهیونیست در غزه، دلبستگان به مسأله‌ی فلسطین را غمگین و خشمگین ساخته، لازم میدانم بار دیگر بر مواضع همیشگی جمهوری اسلامی در این مسأله‌ی مهم که در صدر مسائل امت اسلامی است تأکید کنم. بیشک مبارزه و مقاومت تنها راه نجات فلسطین مظلوم و تنها نسخه‌ی شفابخش جراحات وارد بر پیکر آن ملت شجاع و سرافراز است. جنابعالی در نامه‌ی محبت‌آمیز خود برخی از چالشهای بزرگ امت اسلامی را مطرح کرده و به خیانت و نفاق برخی از کشورهای عرب این منطقه و نقشه‌های خباثت‌آمیز آنان در تبعیت از شیطان بزرگ (آمریکا) اشاره نموده و نیز از مجاهدان فلسطینی به‌عنوان مبارزان خط مقدم در برابر فشار و ظلم و جنایت دشمن یاد کرده‌اید. آنچه در این باره نوشته‌اید حقیقت محض و مورد تأیید ما است. ما خود را موظف به حمایت از شما از هر نوع آن میدانیم.

این وظیفه‌ئی دینی و نیز فریضه‌ئی انسانی و فراتر از حوادث و تحولات سیاسی است و ان‌شاءالله همچون گذشته به این وظیفه عمل خواهیم کرد. دولتها و ملتهای مسلمان و جریانات اسلامی همگی مخاطب و موظف به این وظیفه‌ی بزرگند. امروز بازگشت به عزّت و اقتدار برای امت اسلامی منحصراً در گرو ایستادگی در برابر استکبار و نقشه‌های خباثت‌آمیز آن است، و مسأله‌ی فلسطین در رأس همه‌ی مسائل بین‌الملل اسلامی در مقابل استکبار است.

حرکت به سمت مذاکره با رژیم فریبکار و دروغگو و غاصب، خطای نابخشودنی بزرگی است که پیروزی ملت فلسطین را به عقب می‌اندازد و جز خسران عاید آن ملت ستم‌کشیده نمیکند. علاج این همه تقویت جناح مبارز و مقاوم در دنیای اسلام و تشدید مبارزه با رژیم غاصب و پشتیبانان آن است. ملتها و بویژه جوانان غیور در کشورهای اسلامی و عربی و نیز دولتهائی که نسبت به فلسطین احساس مسئولیت میکنند، باید این وظیفه‌ی بزرگ را کاملاً جدی بگیرند و با مجاهدت حماسی و مدبّرانه دشمن را مجبور به عقب‌نشینی به سمت نقطه‌ی زوال کنند.

از خداوند متعال کمک به شما و همه‌ی نیروهای مقاومت را خواستارم و نزدیک شدن روز پیروزی شما را که امری قطعی است مسألت میکنم.

والسلام علیکم و رحمة الله
سیّدعلی خامنه‌ای
15 فروردین 1397
17 رجب‌المرجب 1439
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیر
Iran, Islamic Republic of
اقای هنیه برای چی وقتی که بچشون بیمار شده بودن فرزندشون رو برای معالجه به اسراییل فرستادن؟!!اینها اگر منافعشون ایجاب بکند حاضرن به کشور ما پشت کنن
United States
موقعیکه صدام در عراق با حکم دادگاه اعدام شد جنبش حماس با رهبری همین اسماعیل هنیه در غزه یک هفته عزای عمومی اعلام کرد و هر ساله در سالروز اعدام صدام برایش مراسم می گیرند. حالا ما چه حمایتی داریم که از اینها بکنیم. همین آقای اسماعیل هنیه اعلام کرده است که الگوی آنها کشور ترکیه است و اردوغان را به عنوان رهبر جهان اسلام می شناسند . به نظر شما چرا باید ما از اینها حمایت کنیم و سرمایه مملکت را خرج اینها کنیم.
بهرام
Iran, Islamic Republic of
اينها فقط عاشق پول و منابع ما هستند و لاغير. بقول معروف قربون بند کیفتم، تا پول داری رفیقتم
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
ما در این کشور رهبر داریم و هرچه ایشان امر کنند به روی چشم ما قرار دارد
Germany
ما ۱۴ معصوم بیشتر نداریم . کفر نگید اقای عزیز
Iran, Islamic Republic of
بهتره بگی برای چی هنیه بعد از اونهمه کمک و حمایت اسد بهش خیانت کرد وقتی هیچ کشور عربی حاضر به پذیرش حماس نبود سوریه حماس و پذیرفت سالها دفتر سیاسی حماس در دمشق بود اما از رییس دفتر سیاسی حماس خالد مشعل تا خود هنیه به اسد و سوریه خیانت کردن وای بر ما که شیعه و غیرعربیم
Iran, Islamic Republic of
لطفا مسئله را شخصی نکنید. اولا که فلسطینی ها ناخواسته در خیلی امور وابسته به اشغالگرانند. حتی سوختشان قطره چکانی از سرزمین های اشغالی تامین میشود. دوما، فعلا آقای هنیه از طرف مظلومین نوار غزه صحبت میکنند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
من از منتقدان حمایت ایران از حماس پس از ناآرامی های سوریه هستم و از این گروه احساس نفرت داشته و دارم
اما قطب نمای ما رهبر است
معنی ولایت همین است
او چیزی را می بیند که شاید ما اکنون نبینیم اما کمی گذر زمان لازم است
Iran, Islamic Republic of
اشتباه منفی دادم
Iran, Islamic Republic of
قطب نماتون خراب شده
Iran, Islamic Republic of
قطب نمای ما خراب نشده، این تویی که استوا رو با قطب اشتباه گرفتی
محمد
Iran, Islamic Republic of
کشور اسراییل در بسیاری از زمینه ها یک کشور پیشرفته به حساب می اید و به نظرم اگر ما هم بتوانیم الگو برداری کنیم می توانیم شاهد پیشرفت های چشمگیر در کشورمان باشیم.!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اولا که کشوری بنام فلسطین را به رسمیت نمی شناسیم. دوما، مگه در زمینه پیشرفت الگویشان را در اختیار ما میگذارند؟ سوما مگه حتما باید الگو اونهم از دشمن قسم خورده بگیریم؟ مشکل ما الگو نیست. مشکل ما پراکندگی و عدم وحدت است. الگو هم داشته باشیم فایده ای ندارد. خدا را فراموش کرده و به جان هم افتاده ایم. منتظر برکات هم هستیم! زهی خیال باطل.
Iran, Islamic Republic of
اسرائيل در زمينهاي پزشكي و علي الخصوص چشم پزشكي و كشاورزي و اسلحه پيشرفته ميباشد
Iran, Islamic Republic of
علی الخصوص در اشغالگری و کودک کشی و جنایت بسیار پیشرفته است. شما هم اگر مایلید الگو برداری کنید و مانند آن ها پیشرفت نمایید!
Germany
ظالم و ظلم با هر اسم و دین و ادعایی و لباسی بلاخره محکوم به نابودی است.از شمشیر اویخته بدیوار باید ترسید که بوی خون دارد.از اه مظلوم باید ترسید که خانه ظلم و ظالم را نابود میکند
Iran, Islamic Republic of
اونهايي كه منفي دادن يعني معتقدند كه ظلم و ظالم بر حقند و پيروز؟!!!
Germany
...
Canada
...
ص امین
Iran, Islamic Republic of
اللهم احفظ امامنا و قائدنا خامنه ای
Iran, Islamic Republic of
هر که منفی داد بداند ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند و شمر لعنت الله علیه بر سینه امام حسین علیه السلام بنشیند به امید اینکه همه شما شیطان پرستان اسرائیلی-آمریکایی به لطف و یاری خدا به درک واصل شوید ما همچنان مدافع حرم و حریم ولایت خواهیم بود
Iran, Islamic Republic of
آل سعود با حمایت از اسراییل نقاب اسلامی بودن را برداشت.ظلم ظالم واشغالگر رفتنی است
Iran, Islamic Republic of
فلسطینی ها اصلا نمی خواهند اسرائیل نابود شود کاملا برعکس ما آنها می خواهند در کنار اسرائیل زندگی کنند .
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
با احترام
1- چرا ايشان جواب نامه هنيه را اينقدر دير داده اند.
اسماعيل هنيه حدود سه ماه پيش نامه نوشته و اين تاخير باعث كم اثر شدن جواب ايشان ميشود.زيرا سرعت تحولات در منطقه آنقدذر سريع است كه جواب دادن به مسايلي كه مربوط به سه ماه قبل بوده
يعني جواب دادن به سوالاتي كه پاسخش تقريبا معلوم شده.
2- مشكل افرادي مانند هنيه پول است وبس و ايشان مطابق با مقدار كمكي كه دريافت ميكند نسبت به ما موضع گيري ميكند.بنابراين نميتوان بر روي اين افراد سرمايه گذاري بلند مدت نمود.چون به احتمال زياد اگر از سوي عربستان يا قطر پول بيشتري دريافت كند به طرف آنها غش ميكند.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
رهبر انقلاب شیطان بزرگ را به چالش کشیده است و در تنگنا قرار داده اند. شما از ایشان زمان شناس تر شده اید؟ عجب
Canada
نه بابا؟!!
خودشون تنهايى يا با كمك شما با بصيرتها؟
Iran, Islamic Republic of
به شما چه ربطی داره کانادایی نفهم
Iran, Islamic Republic of
هرانسان برای خود بینش درک و فهم دارد...خداوند انسانها را با درک و فهم افریده استِ
آدمیزاد
Colombia
در گذشته ایی نزدیک عثمانی ها قسطنتنیه (کنستانتینوپول ) که بزرگترین کلیسای مسیحی ارتدکس در آن بود را اشغال کردند و میلیونها یونانی و ارمنی و شیعه را نسل کشی و یا بیرون کردند ، چرا ایران گیر داده به فلسطین؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اسراییل کشور فلطسین را اشغال کرده است و از تمامی کشورهای جهان یهودیها را به فلسطین مهاجرت داد و فلسطینیان را فتل عام کرد. اسراییل یک کشور جعلی است که برای تمام کشورهای اسلامی خطرناک است، در پرچم آنها ایده از نیل تا فرات نقش بسته است و هدف آنها اشغال تمامی سرزمینهایی اسلامی است. در نهایت زمینه سازی برای حکومت لوسیفر(شیطان) را در دستور کار دارند. بیت المقدس سرزمین مقدسی است که در اسلام دارای اهمیت بسیاری است
Iran, Islamic Republic of
....
ص امین
Iran, Islamic Republic of
یه سری ابله هم داریم که با یه سری اطلاعات دریافت شده از اینترنت و تلگرام و ... توهم دارن همه مسایل رو میدونن و میگن چرا رهبری این کار را کرد یا چرا اون کاری که ما با عقل ناقصمون فکر میکنیم درسته انجام نداد
خدا در صورت امکان شفاشون بده هرچند شخصا امیدی ندارم
Iran, Islamic Republic of
اين کامنت های افتضاح چيه؟! واقعاً جای تأسف داره که وقتی يک عده مزدور برای کامنت گذاری با يک حرکت زبونانه به يک مطلب حمله کرده اند جهان نيوز مديريت نمی کند!
اين کامنت ها ارزش کار خبری شما را از بين می برد.
Iran, Islamic Republic of
نگران نباشید بگذار این بیچاره ها هر چی می خواهند بگویند. اگر دقت کنید تو قسمت هایی کامنت می گذارند که فقط فرمایشات رهبری عزیزمون قرار داره اینها هنوز معنی مدافع حرم و گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان بودن رو نمی فهمند با این حرکات مسخره به جایی نمی رسند آقا ابوذر شما ببین هر چه کردند نتیجه عکس گرفتند که نتانیاهو در سازمان ملل میگه یکی بیاد جلو ایرانو بگیره تو شیلی وقتی سوار تاکسی می شوید می گویند ما شنیدیم ایران خیلی قوی است جلو آمریکا ایستاده این بچه اسرائیلی ها رو بذار خوش باشن و محلشون نده
United States
این چه منطق سبکیه که هر که مخالف شما حرف بزنه مزدوره.این چه طرز تفکر عجیبیه؟انسان باید ازادانه و بی تعصب کور اظهار نظر کنه و به عقاید دیگران احترم بذاره
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز ظاهرا فقط فحش ناموسی را حذف می کند و همه چیز دیگر را منعکس می کند (جز مواردی محدود).
Iran, Islamic Republic of
این کامنت گذاران همان ملت مسلمان ایران هستند.
Iran, Islamic Republic of
فکر نمی کنم خیلی هاشون نیستند و ماموریت به چنین فعالیت هایی در فضای مجازی دارند