چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

حراج سکه فعلاً متوقف است

چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب: 601549
درحالی حراج سکه از قبل تعطیلات نوروزی متوقف شد با آغاز سال نو و اتمام تعطیلات،‌هنوز بانک مرکزی بنایی برای از سرگیری حراج ندارد.
حراج سکه فعلاً متوقف است
به گزارش جهان نيوز، در ماه‌های پایانی سال ۹۶ بانک مرکزی به منظور مدیریت قیمت و جلوگیری از افزایش حباب در بازار آزاد، حراج سکه را در دستور کار قرار داد.

برهمین اساس هر هفته و در روز‌های زوج، حراج سکه در بانک کارگشایی انجام می‌شد. این روال البته تا قبل از پایان سال و آغاز تعطیلات نوروزی ادامه داشت.

امروز اولین روز زوج بعد از تعطیلات نوروزی است، ولی تا این لحظه بانک مرکزی دستور برگزاری حراج را به بانک کارگشایی نداده و برهمین اساس فعلاً حراج سکه متوقف است.

عدم اعلام سیاست بانک مرکزی برای ادامه حراج سکه در بانک کارگشایی آنهم در شرایطی که قیمت سکه از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عبور کرده و هم اکنون در یک میلیون و ۷۳۳ هزار تومان قرار گرفته، می‌تواند به تشدید حباب بازار سکه بیافزاید. هرچند یکی از عوامل اصلی حبابی شدن قیمت سکه، افزایش قیمت دلار و ثبت رکوردی بیش از ۵۱۰۰ تومان برای این ارز است.

البته بانک مرکزی به منظور مدیریت نقدینگی و قیمت بازار سکه و ارز، پیش فروش سکه را نیز از سال قبل به اجرا درآورد و امسال نیز آن را ادامه داد. در این طرح متقاضیان می‌توانند هر قطعه سکه تمام بهار آزادی را با سررسید شش ماهه با قیمت قطعی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سر رسید یک ساله با قیمت قطعی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پیش خرید کنند.

گزارش‌های رسیده به خبرنگار ما حکایت از تشدید تقاضا برای پیش خرید سکه در بانک ملی دارد، برخی شعب این بانک اعلام کرده اند که استقبال نسبت به سال قبل ۲ برابر شده است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *