پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱۰
عبدالله ناصری، فعال اصلاح طلب:

روحانی رئیس کم‌حوصله‌ای است/ خوب حرف می زند اما عمل نه!/ ارزیابی دقیقی از دولتمردان ندارد/ احتیاج به طرح رفراندوم نبود/ نوبخت نشان داد کارایی ندارد

چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 601518
از همان سال ۹۲ برخی معتقد بودند شخصی که برای سازمان برنامه و بودجه انتخاب شده، نمی‌تواند نظر دولت را به بهترین نحو پیاده کند.
روحانی رئیس کم‌حوصله‌ای است/ خوب حرف می زند اما عمل نه!/ ارزیابی دقیقی از دولتمردان ندارد/ احتیاج به طرح رفراندوم نبود/ نوبخت نشان داد کارایی ندارد
گروه سیاسی جهان نيوز: روزنامه آرمان برای بررسی فضای سیاسی کشور و مطالبات جامعه و عملکرد‌ دولت های یازدهم و دوازدهم، با عبد‌الله ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب به گفت‌وگو پرداخته است. ناصری معتقد است در مقایسه با ۴ رئیس‌جمهور گذشته، آقای روحانی رئیس‌جمهور کم حوصله‌ای است و در سطح بالای مدیریتی کم‌حوصله بودن نمره بالایی ندارد.

در ادامه اهم صحبت های مطرح شده توسط عبدالله ناصری در این گفتگو را از نظر خواهید گذراند:

*رئیس‌جمهور مجری قانون اساسی است و اگر سخن از اجرا یا عدم تنازل قانون اساسی می‌گوید که هنوز برخی جریانات منتقد نظام سیاسی هم معتقدند که ظرفیتی برای بهینه‌سازی وضعیت عمومی جامعه و کشور دارد، قطعا مخاطب بیشتری دارد و بسیار جدی‌تر گرفته می‌شود تا اینکه بر روی اصلی از اصول قانون اساسی مثل رفراندوم صحبت کند.

* خود آقای روحانی در این ۴۰ سال در حوزه‌های سیاسی امنیتی در متن مدیریت ارشد کشور بوده و می‌داند که چنین چیزی (رفراندوم) در شرایط فعلی محقق شدنی نیست. از این رو شاید اصلا احتیاجی به مطرح شدن این بحث هم نباشد.

* آقای روحانی باید تلاش‌های خود را انجام دهد، چون این تفاهم یا سوء تفاهم در جامعه مخصوصا میان کنشگران و نخبگان ایجاد شده که آقای روحانی حرف‌های خوبی می‌زند، اما پیگیری یا فعل و انفعال خاصی را در ارتباط با این حرف‌های خوب نمی‌بینند.

* چندی قبل شنیدم که رئیس‌جمهور گفته بود مدیرانی که ناامیدند استعفا دهند، گرچه نفهمیدم که رئیس‌جمهور این حرف را به چه دلیل می‌زند و آیا رهنمود می‌دهد یا بخشنامه صادر می‌کند، ارزیابی جامعه از توانمندی یا عدم توانمندی است مسلما هیچ مدیر ارشد یا استانداری نمی‌گوید من ناتوان هستم یا دست به کاری نمی‌زنم. از این رو خود رئیس‌جمهور باید قدم پیش بگذارد، چون خود بهتر می‌داند که کدام مدیر توانمند و کدام مدیر نسبت به آینده ناامید است و نسبت به جابه‌جایی آن‌ها تصمیم‌گیری کند، اما این اتفاق تا کنون توسط آقای روحانی صورت نگرفته است.

* از همان سال ۹۲ برخی معتقد بودند شخصی که برای سازمان برنامه و بودجه انتخاب شده، نمی‌تواند نظر دولت را به بهترین نحو پیاده کند. حتی دوستان نزدیک آقای روحانی، مشاوران و حتی آقای جهانگیری از این جمله بودند. این‌ها مسائلی است که در جامعه ملموس است و ارتباطی هم به رفراندوم و نهاد‌های دیگر ندارد و آقای روحانی به جای اینکه رهنمود ارائه دهند یا امریه و بخشنامه صادر کنند یقین بدانند که هیچ مدیری خود نمی‌رود.

* آقای روحانی برخلاف روسای جمهور قبلی حتی آقای احمدی‌نژاد، برای وزرای خود وقت نگذاشته و وارد کار‌های ریزو درشت وزارتخانه‌ای نشده و ارزیابی از توانمندی و کار درون وزارتخانه‌ای ندارد. بالاخره این گلایه‌ای است که از آقای روحانی بوده و در هیچ کدام از روسای جمهور پس از انقلاب سابقه نداشته که رئیس‌جمهور برای وزرا و استانداران خود وقت گفت‌وگوی اختصاصی نمی‌گذارد.

* در مقایسه با ۴ رئیس‌جمهور گذشته آقای روحانی رئیس‌جمهور کم حوصله‌ای است و در سطح بالای مدیریتی کم‌حوصله بودن نمره بالایی ندارد. امروز پس از ۵ سال آقای روحانی باید ارزیابی روشنی از تک تک دولتمردان خود داشته باشد که من معتقدم ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی باخت
چه ترامپ آنرا پاره کند چه نکند
چون در این تله خطرناک افتاد
تله ای که هیچ دولتی در جهان چنین خطایی نکرد الا عهد ترکمچای
یعنی همه چیز در ازای هیچ
فقط یک اسم توخالی بنام برجام
متاسفم
Iran, Islamic Republic of
من هرگز در هیچ انتخاباتی شرکت نمی کنم چون انقلاب با این افراد به ناکجاآباد خواهد رفت
Iran, Islamic Republic of
رای ندادن تضعیف نظامه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
رهبر برجام را قبول داشت زیرا وضعیت کشور بعلت تحریم خیلی خراب بود وراهی جز این نبود مانند صلح با عراق
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
رهبر برجام را با شرایطی پذیرفت که اتفاقا هیچکدام از شرایط را دولت عمل نکرد ، و این خسارت محض نتیجه مستقیم عمل دولت است و خود رئیس جمهور مقصر است ، لطفا فرا فکنی نکنید .
Iran, Islamic Republic of
برجام فرزند نامشروعی است که معلوم نیست باباش کیه -ننه اش کیه .
Iran, Islamic Republic of
...
یزدی
Iran, Islamic Republic of
یک نفر هم در این اصلاح طلبها پیدا شد حرفی در خور بزند