شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

درخواست دبیر کل سازمان ملل از طرف‌های یمنی

چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 601455
دبیر کل سازمان ملل از طرف‌های یمنی خواسته است تا برای دستیابی به یک راهکار سیاسی تلاش کنند.
درخواست دبیر کل سازمان ملل از طرف‌های یمنی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در سخنانی در کنفرانس ژنو که برای مذاکره درباره بحران یمن برگزار شده بود، از طرف های یمنی خواست تا به یک راه حل سیاسی دست یابند.وی از کشورهای کمک کننده خواست تا 3 میلیارد دلار برای کمک به یمن اختصاص دهند. بر اساس اعلام سازمان ملل دسترسی انسانی به بیش از 90 درصد مناطق یمن محدود شده است.

گوترش افزود: یمن بدترین بحران انسانی جهان است. در حالی که جنگ یمن وارد چهارمین سال خود می شود، بیش از 22 میلیون نفر معادل سه چهارم جمعیت یمن، به کمک ها و حمایت‌های انسانی نیاز دارند.

دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت: باید شاهد اقدام عملی برای پایان درگیری ها باشیم. هیچ گونه راه حل انسانی برای بحران های انسانی وجود ندارد. یک راه حل سیاسی از طریق مذاکره و گفتگو بین طرف های مختلف یمنی تنها راهکار خواهد بود. من از همه طرف های یمنی می خواهم تا بدون هرگونه تاخیری با مارتین گریفیتس فرستاده ویژه جدید سازمان ملل در امور یمن همکاری کنند.

برنامه سازمان ملل برای کمک به 13 میلیون نفر از مردم یمن در سال 2018 میلادی مستلزم 2.96 میلیارد دلار منابع مالی است.

گوترش گفت: حدود 18 میلیون نفر دسترسی به مواد غذایی کافی ندارند. این رقم یک میلیون نفر بیشتر از سال گذشته است. بیش از 8.4 میلیون نفر از این جمعیت واقعا نمی دانند وعده غذایی بعدی خود را چگونه تامین کنند. اوضاع امروز یمن واقعا فاحعه بار است. ولی با حمایت بین المللی، می توانیم و باید از تبدیل یمن به یک تراژدی بلندمدت جلوگیری کنیم.
دبیر کل سازمان ملل در ادامه افزود: ابعاد درد و رنجی که ما در یمن مشاهده می کنیم، مستلزم تامین مالی سریع و کامل است تا طرح 2018 را اجرا کنیم.

وی ضمن تاکید بر لزوم باز بودن کلیه بنادر یمن برای ارسال کمک های انسانی و محموله های تجاری، دارو و مواد غذایی، گفت: نیروهای امدادی باید قادر باشند تا به افراد نیازمند کمک بدون هیچ گونه پیش شرطی دسترسی داشته باشند. نهادهای بشردوستانه هنوز دسترسی محدودی به 90 درصد مناطق مختلف یمن دارند.
عربستان سعودی رهبری ائتلاف نظامی را بر عهده دارد که از سال 2015 میلادی تجاوز به خاک یمن را آغاز کرده و در این مدت بیش از 10 هزار غیرنظامی بیگناه به خاک و خون کشیده شده و 3 میلیون نفر نیز آواره و بی خانمان شده اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *