جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

۵۵ نظامی سعودی ماه گذشته در یمن کشته شدند

چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 601387
55 نظامی سعودی در ماه مارس گذشته (دهم اسفند تا دهم فروردین) در درگیری در مرزهای جنوبی عربستان با یمن کشته و 53 نفر نیز زخمی شدند.
۵۵ نظامی سعودی ماه گذشته در یمن کشته شدند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام رسانه های سعودی این افراد در جبهه های نبرد در مناطق جیران، نجران و عسیر واقع در جنوب عربستان کشته شده اند.

در حالی که رسانه های عربستان تعداد کشته های ارتش در این مدت را 55 نفر اعلام کرده اند، خبرگزاری رسمی سعودی (واس) صرفا کشته شدن 30 تن از نیروهای ارتش در نبردهای مرزی را اعلام کرده است.

یک منبع نظامی در ارتش و کمیته های مردمی یمن گفت که شمار واقعی کشته ها و زخمی های ارتش سعودی بسیار بیش از آن چیزی است که رسانه های سعودی اعلام کرده اند، زیرا نظام سعودی همواره سعی در پنهان کردن میزان تلفات و خسارت های خود در سه سال تجاوز به یمن داشته است.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.

این تجاوز نظامی هیچ دستاوردی برای ریاض و متحدانش نداشته و تنها سبب ویرانی کشور فقیر یمن و کشتار و آوارگی مردم این کشور شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *