سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱

اولویت‌های هفت‌گانه سازمان اوقاف در سال ۹۷

سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۸
کد مطلب: 601371
رئیس سازمان اوقاف با تبیین اولویت‌های این سازمان در سال ۹۷ گفت: برای تحقق این اولویت‌ها و برنامه‌های سال جاری باید ۷۰ درصد امکانات و منابع سازمان اوقاف و ادارات‌کل در خدمت این اولویت‌ها قرار گیرد.
اولویت‌های هفت‌گانه سازمان اوقاف در سال ۹۷
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی پیش از ظهر امروز در دیدار نوروزی با مدیران، معاونان و کارکنان این سازمان درباره فعالیت‌های سازمان اوقاف در سال ۹۶ اظهار کرد: سازمان اوقاف در سال گذشته با اجرای موفق طرح آرامش بهاری در خدمات‌رسانی به مردم، برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن و پنج مسابقه همزمان دیگر در راستای توسعه فرهنگ قرآنی، برگزاری جلسات کارشناسی و ارزیابی عملکرد مستمر در راستای ارتقاء سطح کیفی فعالیتها، تدوین شیوه‌نامه عمران و آبادانی موقوفات و رقبات، تهیه دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی در بقاع متبرکه و راه‌اندازی شورای اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش گام‌های بلندی را برداشته که جا دارد از تلاش مدیران و تمامی همکاران قدردانی شود.

وی افزود: اجرای کمپین بزرگ تبلیغی مسابقات بین المللی قرآن و دهه وقف، پیگیری و جذب اعتبارات دولتی، تنظیم تفاهم‌نامه با برخی از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها برای پیگیری مطالبات موقوفات، اخذ سند رسمی برای موقوفات و ساماندهی و چابک‌سازی نیروی انسانی از جمله دیگر دستاورد‌ها و اقدامات این سازمان در سال گذشته بوده که در سال جاری هم با قوت و قدرت ادامه می‌یابد.

رئیس سازمان اوقاف تأکید کرد: مدیران، معاونان و کارکنان سازمان اوقاف در سال ۹۶ انصافاً تلاش فوق‌العاده‌ای را برای تحقق برنامه‌های مصوب انجام داده‌اند، اما این کافی نیست و در سال جاری همان‌طور که رهبری معظم انقلاب فرمودند: برای رشد و پیشرفت باید به‌طور شبانه‌روزی کار کرد و کار سخت انجام داد و موفقیت اوقاف هم در گروی کار بی‌وقفه تمامی مدیران و کارکنان است.

محمدی یکی از رموز پیشرفت و موفقیت کشور را در تحقق اهداف ملی، توجه به نسخه‌های بومی پیشرفت دانست و گفت: نسخه‌های جهانی برای مسائل و مشکلات ملی راهگشا نیست و باید همانند زمان جنگ تحمیلی به نسخه‌های ملی و نیرو‌های پرتوان داخلی تکیه کرد؛ در سازمان اوقاف هم یکی از برنامه‌های معاونت‌ها و مدیریت‌ها شناسایی و به‌کارگیری نیرو‌های جوان مستعد، توانمند و مؤمن انقلابی و باسواد در عرصه‌های مدیریتی و جوان‌گرایی و بهاء دادن به ظرفیت‌ها و دیدگاه‌های نسل جوان است.

وی تصریح کرد: شرط تحقق برنامه‌ها و اولویت‌های سازمان اوقاف در سال جاری برنامه‌ریزی، تقسیم کار و سهیم کردن تمامی کارکنان در مأموریتها، نظارت، راهبری و رفع موانع و مشکلات و هماهنگی و همکاری تمامی بخش‌ها برای اجرای برنامه‌های مصوب است.

رئیس سازمان اوقاف با تبیین اولویت‌ها و مأموریت‌های هفت‌گانه این سازمان در سال ۹۷ تأکید کرد: اجرای طرح تربیت حافظان قرآن، عمران و آبادانی بقاع متبرکه به‌طور کامل و براساس زمان‌بندی و برنامه مشخص، عمران و آبادانی موقوفات و رقبات در چارچوب زمان‌بندی مشخص، اخذ سند رسمی برای موقوفات کشور به‌منظور تثبیت مالکیت، بهینه‌سازی و تکریم منابع انسانی با هدف ارتقاء سطح کارآمدی، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با محوریت وقف جمعی و با رویکرد نخبگان و مردم و خدمات‌دهی به مردم در راستای اجرای نیات واقفان نیک‌اندیش ازجمله اولویت‌ها و رویکرد‌های این سازمان در سال پیشِ‌رو است.

محمدی ادامه داد: برای تحقق این اولویت‌ها و برنامه‌های سال جاری باید ۷۰ درصد امکانات و منابع سازمان اوقاف و ادارات کل در خدمت این اولویت‌ها قرار گیرد.

وی شفاف‌سازی خدمات مادی و معنوی موقوفات و بقاع متبرکه را برای مردم و نخبگان مورد تأکید قرارداد و گفت: خدمات وقف و امامزادگان در عرصه‌های مختلف دینی، علمی، آموزشی، درمانی، بهداشتی و رفاهی بی‌شمار و گسترده است، اما برای مردم و جامعه هدف و نخبگان تبیین نشده است بنابراین ضروری است با نگاهی عالمانه و هنرمندانه و با مشارکت تمامی بخش‌ها و معاونت‌ها کنار روابط عمومی این اقدامات برای مردم تبیین شود.

رئیس سازمان اوقاف یکی از دستاورد‌های این سازمان را اجرای نیات واقفان و خدمات‌دهی موقوفات به مردم دانست و افزود: طی این سال‌ها بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان از عواید موقوفات صرف اجرای نیات و خدمات‌دهی موقوفات به مردم شده است؛ همچنین ۷۰ هزار سند برای موقوفات و به‌منظور تثبیت مالکیت طی سال‌های ۸۸ تا ۹۶ اخد شده که ازجمله موفقیت‌های بزرگ و چشمگیر سازمان اوقاف است که اطلاع‌رسانی مناسبی برای آن صورت نگرفته است.

محمدی سازمان اوقاف را یکی از شناخته‌شده‌ترین دستگاه‌های فرهنگی در دنیای اسلام دانست و خواستار تقویت، ارتباط مؤثر و تعامل سازنده بین‌المللی سازمان اوقاف در سطح جهان اسلام و کشور‌های مسلمان شد.

وی یکی از رویکرد‌های این سازمان را در سال جاری تعامل، ارتباط و همکاری مؤثر با دستگاه‌های اجرایی دانست و خاطرنشان کرد: ضرورت دارد سازمان اوقاف به‌منظور جذب همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌ها، ارتباط و همکاری خود را در حوزه وقف و بقاع متبرکه با سایر دستگاه‌ها تقویت و گسترش دهد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید
Iran, Islamic Republic of
جای وقف اشتراکی یا وقف اجتماعی خالیست.