کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگاه به مدیریت شهری شبیه باشگاه سیاسی است

14 فروردين 1397 ساعت 23:18

نایب رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: در چند ماهی که ایشان در این پست بود بخش عمده‌ای صرف تهیه کردن گزارش منفی از دوران شهرداری آقای قالیباف شد که به عهده ایشان گذاشته شده بود و عملاً شهرداری به نوعی توسط ایشان تعطیل شده است


به گزارش جهان نیوز، مرتضی طلایی، عضو هیئت رئیسه چهارمین دوره شورای شهر تهران، با انتقاد از عملکرد ضعیف محمدعلی نجفی در دورات تصدی پست شهرداری تهران، گفت: عملکردی که آقای نجفی در این چند ماه از خود نشان داد غیرقابل مقایسه با عملکرد دکتر قالیباف بود و دلیل آن به دلایل و جهات متعدد است. در چند ماهی که ایشان در این پست بود بخش عمده‌ای صرف تهیه کردن گزارش منفی از دوران شهرداری آقای قالیباف شد که به عهده ایشان گذاشته شده بود و عملاً شهرداری به نوعی توسط ایشان تعطیل شده است.


وی افزود: در این چند ماه چیزی از آقای نجفی دیده نشد که بتوان آن را به عنوان یک عملکرد به ایشان منتسب کرد. در این چند ماه عملکرد ضعیف در شهرداری در حدی بوده که نمی‌توان درباره آن صحبتی کرد. از همان اول هم با ورود ایشان به شهرداری قابل پیش‌بینی بود که ایشان به دلایل مختلف نمی‌تواند در شهرداری باقی بماند و همین امر نیز اتفاق افتاد.

عضو دو دوره اسبق شورای شهر تهران با اشاره به دلایل عدم توانایی نجفی در کسوت شهرداری، گفت: اولاً واقعیت امر این است که شورای شهر با آقای نجفی نبود و نیست این روشن و شفاف بود. دوماً ایشان دارای مدیریت منسجم نبودند و در نتیجه یک مدیریت سفارشی و انتخاب حق‌السهم گروه‌ها و افراد مختلف در کنار ایشان قرار گرفتند و دلیل آن بازمی‌گردد به اینکه آقای نجفی سال‌های زیادی از کار دور بودند و با کسی کار نمی‌کردند.

طلایی افزود: سوم اینکه آقای نجفی اساساً یک دارای مدیریت ستادی است و این در حالی است که شهرداری خواهان کسی است که دارای مدیریت عملیاتی باشد. اینا از جمله دلایل سکون شدن شهرداری در دوران شهرداری آقای نجفی بود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در دوره چهارم گفت: عملاً برنامه‌ای نبود و چیزی که از طرف ایشان مطرح شد برنامه‌های کلی و غیرقابل اندازه‌گیری بود و چیزی در برنامه‌های ایشان از همان اول هم نبود؛ بنابراین آرزو دارم که شورای پنجم این بار کاری درست انجام دهد و فارق از جناح‌گیری سیاسی انتخابی انجام دهد که نتیجه آن به نفع مردم باشد. در حال حاضر قضاوت مردم نصبت به عملکرد شورا قضاوت مثبتی نیست.

طلایی در انتها افزود: اینکه در شورای شهر افراد سیاسی وجود داشته باشند ایرادی ندارد و در گذشته هم همینطور بوده است، اما اداره شورای شهر و اداره مدیریت شهری باید بدور از مسائل سیاسی باشدمتاسفانه نگاه به مدیریت شهری شبیه به باشگاه سیاسی است و در نتیجه چیزی که در این هفت، هشت ماه دیده شده قضاوت خوبی را عملکرد شورا حاصل نمی‌کند و به دنبال آن هم قضاوت مثبتی هم از عملکرد مدیریت شهری شهری دیده نمی‌شود.

منبع: دانشجو


کد مطلب: 601366

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/601366/نگاه-مدیریت-شهری-شبیه-باشگاه-سیاسی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com