جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

هدیه «سردار سامرا» به آستان قدس رضوی چه بود؟

سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۴
کد مطلب: 601353
انگار می‌دانست که در سفر آینده همراه ما نیست و به شهادت می‌رسد. ما هم به وصیت شان عمل کردیم و مابقی پول‌های قدیمی را بعد از شهادت حاج حمید به موزه آستان هدیه کردیم
هدیه «سردار سامرا» به آستان قدس رضوی چه بود؟
به گزارش جهان نيوز، پروین مرادی همسر سردار شهید حاج حمید تقویفر در خاطره‌ای روایت می‌کند: «هر بار که با حاج حمید به سفر مشهد می‌امدیم همراه بچه‌ها به موزه آستان قدس رضوی می‌رفتیم و از آنجا  بازدید می‌کردیم. در سفر آخری که به مشهد آمدیم؛ حاج حمید مقداری پول عربی قدیمی داشت که به موزه آستان قدس هدیه کرد البته مسئول موزه آستان همه پول‌ها را قبول نکردند چون بعضی از آنها بسیار کهنه بودند.
بعد از سفر مشهد زمانی که حاج حمید آماده می‌شدند که به مأموریت بروند، مقداری پول قدیمی عربی به من دادند و گفتند: "ان شاءالله در سفر مشهد این پول‌های عربی را به موزه آستان هدیه دهید."

من به حاج حمید گفتم: "حالا هر وقت خواستیم به زیارت برویم که خودتان هم هستید." ولی حاج حمید اصرار داشت که پول‌ها را نزد من بگذارد. وقتی او در مأموریت عراق به سر می‌برد لوح تقدیری از آستان قدس به خانه ما فرستاده شد که از این کار حاج حمید تشکر کرده بودند ولی ایشان قبل از اینکه لوح را ببیند به شهادت رسید.

انگار می‌دانست که در سفر آینده همراه ما نیست و به شهادت می‌رسد. ما هم به وصیت شان عمل کردیم و مابقی پول‌های قدیمی را بعد از شهادت حاج حمید به موزه آستان هدیه کردیم.»
 
منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد .