پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

آتش به جان کاخ سرهنگ‌آباد زواره افتاد +عکس

سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۲
کد مطلب: 601347
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: امروز صبح به یگان حفاظت میراث فرهنگی خبر رسید در کاخ سرهنگ‌آباد زواره آتش‌سوزی صورت گرفته است که یگان میراث و آتش‌نشانی به سرعت به این محل اعزام شدند.
آتش به جان کاخ سرهنگ‌آباد زواره افتاد +عکس
به گزارش جهان نيوز، فریدون اللهیاری امروز درباره آتش‌سوزی در کاخ سرهنگ‌آباد اظهار کرد: کاخ سرهنگ‌آباد در بخش سفلای زواره قرار دارد و یکی از بنا‌های تاریخی دوره قاجار است که مالکین خصوصی دارد، در طول سال‌های اخیر نیز دچار آسیب‌هایی شده بود و مالکان آن نیز به دلایل مختلف آن را مرمت نکرده بودند تا اینکه میراث فرهنگی سال گذشته بخشی از آن را مرمت کر.

وی افزود: روز گذشته مالکان این بنا در ملک حضور داشتند و از ورود افراد متفرقه به این بنا نیز ممانعت می‌کردند، اما امروز صبح به یگان حفاظت میراث فرهنگی خبر رسید در این ملک آتش‌سوزی صورت گرفته است که به سرعت یگان میراث و آتش‌نشانی وارد عمل شدند و آتش را مهار کردند.

تصویر پیش از آتش‌سوزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه بخشی از این بنا مثل قسمت ایوان را سازه‌های چوبی تشکیل داده است این قسمت‌ها در مقابل آتش مقاوم نبوده و از بین می‌رود، البته با توجه به ورود آتش‌نشانی و مهار آتش کالبد بنا حفظ شده است.

تصویر پس از آتش‌سوزی

وی با بیان این‌که کاخ سرهنگ‌آباد از لحاظ موقعیت مکانی در عمارتی است که سال‌ها در محل دورافتاده‌ای قرار دارد و بخشی از مسیرش خاکی است، ابراز داشت: همکاران ما در محل حاضر هستند و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند تا هم از علت آتش مطلع شوند و هم از بعد فنی و حقوقی موضوع را پیگیر شوند؛ در حال حاضر علت دقیق آتش‌سوزی مشخص نیست.

اللهیاری عنوان کرد: بخش‌های چوبی پیش از این نیز آسیب دیده بود، اما قسمت‌هایی از کاخ که سال گذشته مرمت شده است نیز در آتش‌سوزی از بین رفته است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعاً شرم آوره!