پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

افشای شگرد ابداعی کلاهبرداران پیامکی

سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب: 601324
کلاهبرداران پیامکی به تازگی از شگردهایی برای سرقت استفاده می‌کنند که سبک و سیاق جدیدی دارد و راه کسب درآمد را برایشان هموار کرده است.
افشای شگرد ابداعی کلاهبرداران پیامکی
 
به گزارش جهان نيوز، نهم فروردین ماه امسال و در راستای اعلام گزارش یکی از شهروندان، پلیس فتااز وقوع یک کلاهبرداری اینترنتی با خبر شد.کلاهبرداری به سبک و سیاق جدیدی که ظاهراً راه را برای سارقان هموار کرده تا به راحتی و بدون کوچکترین زحمتی پول را مستقیم به حساب خود هدایت کنند.

شاکی در تشریح شیوه سرقت اظهار کرد: حدود ساعت 11:30 دقیقه صبح یکی از دوستانم که تازه به ایران آمده بود، از طریق یک پیام تلگرامی درخواست واریز وجه به حسابش را کرد تا بتواند در فرصت مناسب اقدام به تبدیل ارزهای همراهش کند.

وی افزود: من در پاسخ، از او یک شماره حساب خواستم و طولی نکشید که از یک شماره ناشناس پیامکی حاوی یک شماره حساب برای من ارسال شد که در ذیل آن نوشته شده بود: «لطفاً پول را به این شماره حساب واریز کن».
از آنجایی که شماره خط ایرانی دوستم را نداشتم و عجله او را برای واریز وجه می‌دانستم گمان می‌کردم این پیام را او ارسال کرده و به این ترتیب اقدام به واریز وجه کردم.

این شاکی ادامه داد: پس از واریز وجه به دوستم گفتم که پول را به حسابش واریز کرده‌ام اما او در کمال تعجب عنوان کرد که هنوز شماره حسابی به من نداده است.همین جا بود که فهمیدم تلگرام او هک شده و سارقان اینترنتی اقدام به سرقت کرده‌اند،‌ به همین جهت بلافاصله برای طرح شکایت به پلیس فتا مراجعه کردم.

اقدامات لازم در زمان وقوع سرقت‌های اینترنتی
اما شاید سوالی که برای خیلی از شهروندان پیش بیاید این است که در چنین شرایطی باید چه اقداماتی را انجام داد.بهترین اقدام در زمان وقوع جنین جرائمی مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانیwww.cyberpolice.ir و ثبت گزارش است، نکته مهم در این مسیر نگهداری تمامی پیام‌ها و اسنادی است که می‌تواند به عنوان مدرک ضمیمه برگه شکایت شود.

البته باید بدانید که ثبت گزارش در وب‌سایت پلیس فتا به منزله شکایت نبوده و شاکی باید برای اعاده حقوق، به دادسرای محل سکونت خود مراجعه کند.

همچنین به یاد داشته باشید که در هنگام انتقال وجه به هیچ عنوان به پیام‌های ناشناس اعتماد نکرده و قبل از هرگونه اقدامی از صحت اطلاعات ارسالی همچون شماره حساب یا شماره کارت طرف مقابل اطمینان حاصل کنید.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *