جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
آذرنگ:

متاسفانه درسینمای ایران بازیگری راجدی نمی‌گیرند

سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 601262
بازیگر فیلم "تنگه ابوقریب" گفت: نقطه اوج و ایده آل در بازیگری برای من به شخصه هیچ وقت وجود نخواهد داشت. به همین خاطر هیچگاه از خودم راضی نمی شوم و سعی می کنم همواره تلاش بیشتری برای رسیدن به نقشی تازه انجام دهم.
متاسفانه درسینمای ایران بازیگری راجدی نمی‌گیرند
به گزارش جهان نيوز، حمیدرضا آذرنگ بازیگر سینما، تئاتر  تلویزیون که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با بازی در فیلم "تنگه ابوقریب" خوش درخشیده بود درباره ایده آل خود در بازیگری گفت: برای من ایده آلی وجود ندارد و این طور نیست که بگویم سعی می کنم تا به سطحی مورد نظر برسم. همیشه سعی می کنم در تکاپو و حرکت باشم تا بتوانم خود را به روز کرده و نوع بازی خود را ارتقا دهم.

وی در همین راستا ادامه داد: بازیگری پا گذاشتن در سفری سخت و خطرناک است که هر بار با ایفای نقش جدید از ابتدا آغاز می شود. این راه هیچ پایانی ندارد و هر چه برویم انتهایی نخواهد داشت پس برای اینکه در راه پس زده نشویم باید هیچگاه از خود راضی نشده و توقف نکنیم.

حمیدرضا آذرنگ
بازیگر فیلم "قاتل اهلی" درباره راهکار ایفای نقش های جدید توسط یک بازیگر تاکید کرد: وقتی همه داستان ها، شخصیت ها و عملکردها در بسیاری از آثار آمده اند پس ما نمی توانیم توقع داستان چندان تازه ای داشته باشیم. سعی من به شخصه در این است تا آن داستان تکراری را به شیوه ای تازه روایت کنم.

وی موفقیت هر بازیگر را فراتر از معروفیت و سلبریتی شدن دانست و تصریح کرد: دیده شدن و معروفیت و سلبریتی بودن اتفاق ویژه ای در سینما نیست. معروفیت همانگونه که زود به دست می آید خیلی سریع هم از دست می رود و ما باید به راهی برای ماندگار شدن در سینما فکر کنیم. ماندگاری بزرگترین موفقیت برای هر بازیگری است.

بازیگر فیلم "تنگه ابوقریب" در همین راستا با اشاره به حاشیه های متداول در عرصه بازیگری اضافه کرد: در این روزها باید این را بدانیم که بازیگر خوب بازیگر بی حاشیه است و مردم بازیگری را دوست دارند و به ادامه آن کمک می کنند که بی حاشیه باشد.

آذرنگ درباره بهترین نقشی که تا به حال ایفا کرده خاطرنشان کرد: هر نقشی که تا به حال برای بازی انتخاب کرده ام بدون شک دارای معیارها و شرایطی بوده که مرا به انتخاب مجاب کرده است. برای بازیگری مثل حل معادلات ریاضی است. بازیگری یک طرفه نیست و بخش دیگری آن آدمهای روبروی ما از جمله عوامل و سایر بازیگران هستند. بازیگری اتفاق سخت و پیچیده ای است و متاسفانه در کشور ما به شدت راحت با آن برخورد می شود.

داوری در جشنواره فیلم فجر 99 درصد سلیقه است/کارهای عجیب انجام دادن بازیگری نیست+عکس
کارگردان نمایش "دو لیتر در دو لیتر صلح" درخصوص بازی خود در فیلمی با موضوع دفاع مقدس افزود: حضور من در این فیلم از نگاه اول به خاطر فیلمنامه و بعد از آن ساختار و گروه حرفه ای بود که در کنار یکدیگر به تولید اثری همچون تنگه ابوقریب منجر شد. تاثیراتی که جنگ در جهان داشته همواره موحش و دردناک بوده و خواهد بود. امروز در جهان همچنان جنگ قربانیان فراوانی را می گیرد و از نظر من مسئولین فرهنگی ما باید در نشان دادن تصویری درست از زمان دفاع مقدس بیش از پیش کوشا باشند.

آذرنگ درباره دیده نشدن خود در سالهای حضور خود در جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: بحث جشنواره و قضاوت در جشنواره ها 99 درصد سلیقه است. من تجربه داوری در جشنواره های تئاتر را داشته ام. به طور قاطع می گویم اگر چهار داور جایشان عوض شود شک نکنید که تمامی برگزیدگان عوض خواهند شد و این نشان می دهد که انتخاب‌ها تا چه حد سلیقه ای است.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *